حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت تلگرام ٧.٩.٠ رسماً منتشر شد: بهبود تماس‌های صوتی و قابلیت‌های تازه

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، پیام رسان، حتما بخوانید

تلگرام در بین ایرانیان، استفاده بسیار زیادی دارد. حتی پس از فیلتر شدن این پیام رسان جذاب، بسیاری از کاربران به استفاده از آن ادامه دادند. حتی در سطح جهان، تلگرام همچنان در حال محبوب‌تر شدن است. حال، آپدیت جدید تلگرام به تازگی با بهبود تماس‌های ویدئویی و اضافه شدن قابلیت‌های جدید منتشر شده است. در این مطلب، درباره آپدیت تلگرام ٧.٩.٠ صحبت خواهیم کرد.

آپدیت تلگرام ٧.٩.٠ منتشر شد

تلگرام تقریباً هر ماه آپدیت‌های جدیدی را معرف می‌کند. چرا که این پیام رسان، به طور مداوم در حال نوآوری در بخش امکانات و بهبود تجربه کاربری است. پیش از این، در مورد آپدیت تلگرام ۷.٨.٠ و قابلیت‌های جدید موجود در آن صحبت کرده بودیم.

 

آپدیت تلگرام نسخه ٧.٨.٠ با قابلیت تماس ویدئویی گروهی منتشر شد + لینک دانلود

 

اما این بار، نوبت به نسخه جدید تلگرام است. این نسخه، ٧.٩.٠ نام دارد. تلگرام به صورت رسمی لیست تغییرات و بهبودهای جدید این نسخه را ارائه داده است. اما پیش از آن، چگونه باید آپدیت تلگرام ۷.٩.٠ را دانلود کنیم؟ باید بگوییم که شما می‌توانید از این به روزرسانی در Play Store بهره ببرید. تنها کافی است از طریق این لینک، آپدیت تلگرام ٧.٩.٠ را دانلود و نصب کنید:

📥📥 دانلود آپدیت تلگرام ٧.٩.٠ از Play Store 📥📥

کاربران هم اکنون می‌تواند از نسخه ٧.۹.٠ تلگرام بهره ببرند. اما این نسخه چه تغییراتی دارد و آیا ارزش آن را دارد که به روزرسانی جدیدی را نصب کنیم؟ ما به این سؤال شما پاسخ می‌دهیم.

تغییرات نسخه جدید تلگرام

به نقل از GizChina، تلگرام همین دیروز از آپدیت جدید خود، یعنی آپدیت نسخه ٧.٩.٠ رونمایی کرد. این به روزرسانی، به کارکرد تلگرام بهبودهایی را می‌بخشد. همچنین این بار، با قابلیت‌های جدیدی روبه‌رو هستیم. اکنون تلگرام به شما اجازه می‌دهد که محتوای موجود در صفحه نمایش دستگاه خود را با صدا به اشتراک دیگران بگذارید. همچنین شما اکنون می‌توانید تماس‌های تصویری با حدود ١,٠٠٠ بیننده را برگزار کنید! این ویژگی‌های بهبود یافته، هم اکنون در نسخه ٧.٩.٠ تلگرام موجود هستند.

علاوه بر این، ویژگی‌های جدیدی به نسخه iOS و اندروید تلگرام اضافه شده است. علاوه بر بهبود کلی کارکرد تلگرام و رفع باگ، تلگرام از قابلیت‌های جدیدی برخوردار شده است. این قابلیت، به کاربر اجازه می‌دهد تا بیشتر در وقت خود صرفه جویی کند. همان طور که گفتیم، این به روزرسانی از دیروز در Play Store موجود است.

پیشرفت‌های نسخه جدید تلگرام

قابلیت جدید تلگرام، همزمان به ٣٠ کاربر اجازه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند ویدئوی ضبط شده توسط دوربین خود را به اشتراک بگذارند. یا از سوی دیگر، آن‌ها بتوانند محتوای نمایشگر خود را برای حدود هزار نفر پخش کنند! بر اساس اظهارات توسعه دهندگان تلگرام، میزان تماشاگران تماس‌های ویدئویی در به روزرسانی بیشتر می‌شود.

تماس‌های ویدئویی گروهی نسخه ٢.٠

امکان حضور هزار بیننده در تماس ویدئویی

امکان حضور هزار بیننده در تماس ویدئویی

تماس‌های گروهی پیش از این، تا تعداد محدودی از تماشاگران را پشتیبانی می‌کردند. این قابلیت، مشابه ویژگی Live در اینستاگرام است. اما محدودیت میزان شرکت کنندگان آن، یک نقطه ضعف بزرگ بود. خوشبختانه تلگرام با آپدیت جدید، سقف میزان تماشاگران را به هزار نفر رسانده است. در به روزرسانی‌های بعدی، این میزان بیشتر می‌شود.

پیام‌های ویدئویی نسخه ٢.٠

پیام‌های ویدئویی جدید

پیام‌های ویدئویی جدید

پیام‌های ویدئویی هم اکنون بهبود یافته‌اند. اکنون این پیام‌ها، کیفیت بیشتری دارند. هم اکنون پیام‌های ویدئویی، قابلیت تغییر سایز و بزرگ‌تر شدن در صفحه را دارند. همچنین می‌توان سرعت پخش آن‌ها را به صورت دستی تنظیم کرد.

ویدئو پلیر نسخه ٢.٠

در نسخه ٧.٩.٠ تلگرام، حالا شاهد تغییری کلیدی در بخش پخش کننده ویدئو یا همان ویدئو پلیر هستیم. این بخش از تلگرام، اکنون دارای دکمه‌های مخصوصی برای کنترل سرعت پخش ویدئو است. به همین ترتیب، دیگر نیازی نیست که برای استفاده از این قابلیت، به سراغ برنامه‌های پخش ویدئوی شخص ثالث بروید. شما می‌توانید سرعت پخش ویدئو را به ٠.۵، ١.۵ یا ٢ برابر تغییر دهید.

علاوه بر این‌ها، یکی دیگر از تغییرات آپدیت تلگرام ٧.٩.٠، قابلیت به اشتراک گذاری بخش به خصوصی از یک ویدئو است. برای این کار، کافی است تا نوار پخش را به مدت طولانی لمس کنید. پس از آن، امکان اشتراک گذاری برای شما فعال می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست. به روزرسانی جدید تلگرام، تغییرات دیگری را نیز در پی داشته است. این تغییرات عبارتند از:

– اشتراک گذاری محتوای صفحه با صدا

– افزایش زمان پیام‌های نابود شونده تا یک ماه

– دقت بیشتر در هنگام ترسیم بر روی تصاویر در تلگرام

– انیمیشن مخصوص بازگشایی تلگرام

– اضافه شدن انیمیشن‌های جدید برای فرستادن پیام در تلگرام

– رابط کاربری جدید دوربین در نسخه iOS تلگرام

– اموجی‌های متحرک جدید

به نظر شما این به روزرسانی تلگرام چطور بوده است؟ کدام ویژگی این به روزرسانی را بیشتر می‌پسندید؟ فکر می‌کنید که تلگرام نسبت به رقبای خود چه برتری‌های کلیدی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

بهترین ویژگی که اضافه شده بنظرم همین تنظیم سرعت پخش ویدیوپلیرش هست که جاش واقعا خالی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️