حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید تلگرام بهمن ۱۴۰۲ ارائه شد: ۱۰ قابلیت جدید

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها یعنی Telegram به تازگی آپدیت جدیدی منتشر کرده که ویژگی‌های جالبی ارائه می‌کند. برای مثال بد نیست بدانید به تازگی آپدیت جدید تلگرام با قابلیت ارسال ویس و ویدئو یک بار مصرف ارائه شده است. همچنین تلگرام در این آپدیت از Saved Message 2.0 رونمایی می‌کند که بیشتر برای کاربران پریمیوم مهم خواهد بود. به صورت کلی آپدیت جدید تلگرام بهمن ۱۴۰۲ با ۱۰ قابلیت جدید همراه است. البته این پلتفرم تبعیض قابل توجهی بین کاربران رایگان و پریمیوم قائل شده، برای مثال اگر پریمیوم باشید می‌توانید لست سین یک‌طرفه تنظیم کنید!

آپدیت جدید تلگرام بهمن ۱۴۰۲

در به‌روزرسانی جدید، تلگرام اکنون به شما امکان می‌دهد پیام‌های صوتی و تصویری یک بار مصرف ارسال کنید. این پیام‌ها به این صورت است که پس از پخش، به صورت خودکار حذف می‌شوند.

برای ارسال ویس یک بار مصرف در تلگرام باید باید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا ضبط صدا قفل شود و قبل از ارسال روی آیکون view-once ضربه بزنید. وقتی گیرنده پیام‌ها را دریافت می‌کند، یک عدد ۱ کوچک به او نشان می‌دهد تا متوجه شود این یک پیام یک بار مصرف است. پس از پخش، نمی‌توان آن را متوقف کنید یا به عقب ببرید. پس از اتمام پیام صوتی یا ویدئویی یک‌بار مصرف، این پیام به صورت خودکار ناپدید می‌شود.

طبیعتا اگر شخص مقابل خیلی پیگیر باشد، می‌تواند با یک دستگاه خارجی صدا یا ویدئو شما را ضبط کند. با این حال وجود چنین قابلیتی می‌تواند مفید ظاهر شود.

همینجا که درباره ضبط ویس در تلگرام صحبت می‌کنیم بد نیست بگویم در آپدیت جدید شما می‌توانید ضبط پیام خود را متوقف کرده و بعدا دوباره از ادامه آن به ضبط ادامه دهید.

یکی دیگر از تغییرات جدید در آپدیت بهمن ماه ۱۴۰۲ تلگرام، امکان مشاهده زمان دقیق دیده شدن پیام‌ها در چت‌های یک نفره است. البته همچنان می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را برای این ویژگی و بر اساس وضعیت آخرین حضور (Last Seen) تنظیم کنید. اگر آخرین زمان بازدید خود را برای کاربران خاصی پنهان کنید، می توانید وضعیت خواندن پیام را نیز از این افراد پنهان کنید. برای اینکه ببینید پیام شما چه زمانی خوانده شده است، کافیست روی آن پیام ضربه بزنید و در بالای پنجره بازشو، زمان را ببینید.

از دیگر تغییرات جدید برای کاربران رایگان تلگرام می‌توان به طراحی جدید مخاطبین به اشتراک‌گذاشته‌شده، پیام ویدیویی بهبودیافته در iOS با کیفیت واضح‌تر، تعویض سریع‌تر دوربین جلو و عقب و کاهش لرزش دوربین اشاره کرد.

کاربران تلگرام در مک حالا می‌توانند از بین تم‌های متنوع‌تر که قبلا در دیگر پلتفرم‌ها موجود بود، بهره ببرند.

قابلیت های جدید آپدیت تلگرام برای کاربران پریمیوم

اگر حساب Telegram Premium دارید، ویژگی‌های جدید بیشتری برای شما وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- استوری‌های ویدیویی سریع‌تر

۲- تنظیمات حریم خصوصی دریافت پیام از اشخاص غریب: با این ویژگی فقط پیام‌های شخصی را را از مخاطبین خود و کاربران پریمیوم دریافت می‌کنید

۳- لست سین و زمان خواندن پیام یک‌طرفه: وقتی پریمیوم باشید می‌توانید اطلاعات لیست سین خود و زمان خواندن پیام خود را مخفی کنید اما این اطلاعات را درباره دیگران ببینید!

۴- پیشرفت‌های زیاد در بخش پیام‌های ذخیره شده یا Saved Message از جمله امکان مرتب‌کردن اطلاعات با تگ (برچسب)

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)