حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه سوئیچ به اندروید از iOS توسط گوگل در حال توسعه است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، گوگل، نرم افزار

گوگل و اپل دو اکوسیستم بزرگ نرم‌افزاری دارند و همواره رقابت زیادی بین این شرکت وجود دارد. اخیرا شنیده شده است که گوگل در حال کار بر روی برنامه سوئیچ به اندروید برای iOS است. به نظر می‌رسد حالا گوگل قصد دارد با این کار نرم‌افزاری جهت ساده‌تر کردن فرآیند سوئیچ به اندروید برای کاربران iOS تدارک ببیند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

برنامه سوئیچ به اندروید برای iOS دقیقا چیست؟

اخیرا در کد سورس یکی از برنامه‌های جدید گوگل، قسمتی تحت عنوان Data Restore Tool یا “ابزار بازیابی داده” دیده شده است. با توجه به درز کدهای منبع این برنامه و دیده شدن چنین قابلیتی، به نظر می‌رسد که گوگل به دنبال توسعه نرم‌افزاری جهت ساده‌تر کردن فرآیند سوئیچ به اندروید برای کاربران iOS باشد. دقیقا همانند برنامه Move to iOS که برای کاربران اندرویدی که قصد کوچ کردن به iOS را دارند، ساخته شده است.

دلیل مهاجرت کاربران آیفون به گوشی های اندرویدی چیست؟

 

عملکرد این برنامه قرار است به صورت ایجاد یک فایل بک‌آپ یا پشتیبان از مخاطبین، رویدادهای تقویم، تصاویر و سایر موارد باشد. همچنین این فایل پشتیبان در گوگل درایو ذخیره خواهد شد. هنگامی که دستگاه جدیدی به این حساب کاربری متصل شود، از طریق برنامه‌های مربوطه می‌توان به محتوای فایل پشتیبان دسترسی داشت.

برنامه سوئیچ به اندروید

کدهای جدید این اپلیکیشن در نسخه 1.0.382048734 و بخش “ابزار بازیابی داده” اشاره به یک برنامه توسعه یافته توسط گوگل به نام Switch to Android یا برنامه سوئیچ به اندروید برای کاربران iOS دارد. متن موجود در این بخش به این شرح است:

  1. برنامه Switch to Android را از App Store اپل دریافت کنید
  2. به تنظیمات Wi-Fi خود بروید
  3. به شبکه مورد نظر خود متصل شوید و کلمه عبور آن را وارد کنید

وب سایت خبری gsmarena می‌گوید علاوه بر این، برخی از زبان‌های این ابزار تغییراتی داشته تا نشان دهد که نسبت به گذشته، داده‌های بیشتری از iOS قابل انتقال است. به عنوان مثال این ابزار حالا می‌تواند برنامه‌ها را نیز منتقل نماید. برای انتقال برنامه‌ها، پیامک‌های کوتاه و مخاطبین خود باید کلمه عبور iTunes خود را وارد نمائید.

 

روش کار گوگل چگونه است؟

هنوز مشخص نیست که گوگل چگونه قصد دارد برنامه‌ها را از iOS به اندروید انتقال دهد. محتمل‌ترین روش این است که نسخه اندرویدی برنامه‌های بک‌آپ شده را در دستگاه جدید بارگذاری کند. با این وجود هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که داده‌های برنامه نیز قابل انتقال است. به عنوان مثال برنامه‌های پولی منتقل نخواهند شد، زیرا باید دوباره در فروشگاه گوگل‌پلی خریداری شوند.

ارسال نرم افزار و بازی اندروید از طریق Google Play Store رسما ارایه شد: خداحافظ Shareit و Zapya

آموزش انتقال بک آپ Whatsapp آیفون به گوشی اندروید

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا وجود چنین برنامه‌ای را کاربردی می‌دانید؟ به نظر شما چنین برنامه‌ای باید چه قابلیتی داشته باشد تا بهتر عمل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان