حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینترنت را محدود کنید: درخواست احمد خاتمی از ابراهیم رئیسی

نوشته

2 سال قبل | 12 دیدگاه | اینترنت، حتما بخوانید

داستان اینترنت کشورمان در سال های آینده قطعا متحول خواهد شد. “طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی” یکی از اصلی ترین پایه های این تغییر خواهد بود. شبکه ملی اطلاعات به این طرح کمک شایانی خواهد کرد. این موضوع واقعا بزرگ است و باید درباره آن بسیار و بی‌طرفانه فکر و صحبت کرد. با این حال وقتی اظهارنظرهای تندی در این زمینه می شود، واقعا نمی توان بی طرفانه به آن فکر کرد. در جدیدترین اخبار می شنویم که درخواست احمد خاتمی از ابراهیم رئیسی این است: اینترنت را محدود کنید. به توصیف وی ما “فضای مجازی پاک” می خواهیم. موضوع درباره تعیین حدود این توصیف “پاک” است.

دخواست محدودیت اینترنت

احمد خاتمی عضو فقیه شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران از دولت آینده خواست استفاده از اینترنت را محدود کند.  او پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای پاسدار شهرستان ابهر گفت:

ما هیچ‌گاه مخالف فضای مجازی نبوده‌ایم و نیستیم و برخی‌ها به غلط عنوان می‌کنند که نظام انقلاب اسلامی با فضای مجازی مخالف است؛ ما با فضای مجازی آلوده مخالفیم و همواره موافق فضای مجازی پاک هستیم؛ در دهه محرم سال گذشته فضای مجازی پاک حاکم شد و دقیقاً ما طرفدار همان فضای مجازی هستیم.

او از دولت فعلی بابت عدم اقدام مناسب برای مقابله با فضای مجازی آلوده انتقاد کرد و گفت:

متاسفانه این دولت اقدام تاثیرگذاری در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده انجام نداد؛ تقاضای ما از دولت منتخب که در دو هفته آینده شکل خواهد گرفت این است که در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده مقابله کند.

محدودیت اینترنت

محدودیت اینترنت

تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست؛ همه کشورها توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند ولی متاسفانه دولتمردان ما اقدامی در راستای تشکیل اینترنت ملی نکردند.

رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که اینترنت ملی شکل دهید ولی متاسفانه آقایان به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش ندادند و ندادند و ندادند؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند. وقتی فضای مجازی تمام کشورها در اختیار جوانان ما قرار دارد یعنی اینکه فرهنگ تمام کشورها در منازل تمام خانواده‌های ایرانی وجود دارد و آن‌ها به راحتی می‌توانند فرهنگ‌های غلط خودشان را غالب جوانان کنند.

آمریکا و بیگانگان دقیقاً می‌خواهند که شبکه ملی اینترنت در کشور اجرا نشود و به راحتی بتوانند توسط فضای مجازی بر روی جوانان ما تاثیر بگذارند؛ وقتی از طریق فضای مجازی جوانان ما را از خدا دور می‌کنند و آن‌ها را با شهوت آشنا می‌کنند معلوم است که دیگر آن جوانان اعتقادی به فرهنگ عاشورا و شهادت نخواهند داشت.

طرح مجلس درباره فضای مجازی در شرف تصویب: احراز هویت همه کاربران و حبس و جزای نقدی برای توزیع و انتشار فیلترشکن

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آینده اینترنت ایران به چه سمتی پیش خواهد رفت؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Darth Vader

خب دوستان کم‌کم به آخرین روزهای اینترنت در ایران نزدیک میشیم…… بعدشم فقط میمونه که خرید گوشی خارجی ممنوع بشه و هممون گوشی تماما ایرانی صا ایران رو استفاده کنیم…….و بعد از این مراحل رسماً به یه کشور کمونیستی تبدیل بشیم…..

afsoon

اون حسینی که من میشناسم و اون فرهنگ عاشورایی که من باهاش بزرگ شدم تنها یه چیز رو میگه .جلوی ظلم زانو نزنید مرگ با عزت بهتر از زندگی با خفت هست .اسلام دین آزادی هاست نه محدودیت ها .مشکل از اونجایی شروع شد که دین و سیاست قاطی شد و این وسط یه مشت دزد به نام دین همه چیز این خاک رو بردن .نماز جمعه چه ربطی به سیاست و محدودیت دار کردن چیزی که اصلا هیچ دانشی در موردش نداره رو بگه .روسیه همین الان هم کف درآمد مردمش هشتصد دلار آمریکا در ماه هست و به راحتی قشر ضعیف جامعه اش دارن زندگی میکنن.چرا اونو نمی‌بینی ؟ اگر محدودیتی هم داره اینترنتش زیر ساخت لازم رو واسه ضرر ندیدن مردمش داره و برنامه های ثالث فراوان هستن ما چی؟ تصمیم های اشتباه و رانت ها و دزدی ها رو جلوش بگیرید .علی زغال داغ کف دست برادرش گذاشت و از بیت المال چیزی بهش نداد با این که هم کور بود و هم ناتوان در هزینه زندگی اش ..شماها از کدوم دین هستید ؟ سوسمار خور های صد سال پیش الان سوار بنتلی و رویز رویز و فراری و لامبورگینی میشن شما چی؟ به اسم دین و با ایدولوژی کمونیست های کلاسیک آخرش میشه کره شمالی .حدالق مثل روسیه و چین رفتار کنید .

Darth Vader

خودشون گفتن میخوان مثل چین اینترنتو محدود کنن و از اونا الگو گرفتن.

afsoon

بابا چین سالهاست زیر ساخت های لازم رو داره مردمش اصلا نیازی به اینترنت جهانی و برنامه های غربی ندارن چون مشابه اونا رو ساختن با امکانات بیشتر .همین وی چت تو چین به عنوان کیف پول استفاده میشه و با یه لمس می‌تونه هر تراکنشی تو هر مغازه و پاساژی انجام بده .تیک تاک بهتر از اینستاگرام هست سرویس فیلم های برنامه های چینی در حد یوتیوب هست .اقتصادش شکوفا هست مردمش هر سال خوشبخت تر میشن آخه چی چین شبیه ایران هست که ایران میخاد خودش رو مثل چین کنه .چین با تمام دنیا رابطه اقتصادی داره بزرگترین تولید کننده دنیاست پول داره رشد اقتصادی جهشی داره .کشوری که زیر ساخت نداره پول نداره تحریم هست رابطه اقتصادی نداره خروجی صادرات نداره میشه کره شمالی نه چین ..

M.Y

احسنت!

afsoon

ضمنا اگر کشور پاک باشه سیاستمدار هاش .کار باشه واسه مردمش .تورم نباشه .پول تو جیب مردمش باشه .به فکر مردم و آینده شون باشید .حرف های آمریکا یا هر کشور دیگه ای اثری نداره.الان توقع داری با این حجم تورم و اقتصاد داغون و مردم افسرده و بی پولی و بی کاری مردم بگن به به چه بهشتی هست ایران ؟ دو ساله به هر کی از دوستام پیام میدم زنگ میزنم میگه حالم خوب نیست همه روانی شدن هیشکی حالش خوب نیست .

AŁɪ

خیلی دوست دارم بفهمم ، بچه هاشون تو گوشی هاشون چیا دارن …

Mahdi

شدیم بازیچه مسئولین رسما اونا برای زندگی ماتصمیم میگیرن که چیکار کنیم که چیکار نکنیم گوشی بالا ۳۰۰ یورو ممنوع بشه در حالی خودشون همشون گوشی ۱۵۰۰ یورو دارن اینترنت محدود بشه در حالی که خودشون اینترنت پرسرعت دارن بعد اخه اینو یه ابله ام میدونه که گوگل برای فعالیت تو ایران نمیاد از اجازه بگیره بعد می خوان برای این برنامه که برای خودشون غولی هستن حالا بیان از ایران اجازه بگیرن بشینید بیان تا اجازه بگیرن با طرح صیانت از حقوق کاربران 😂😂

javad19056

از روسیه وضعیت اقتصادی و معشیت و رفاه مردمشو نمیبینن فقط محدود کردن اینترنتو میبینن ای خدا کی تموم میشه این بدبختی

ali karimi

، سلام، فقط میان این همه بدبختی همین شما کم بود انجام بدید، خدا وکیلی خجالت نمیکشن این حرفهارو میزنید که اینترنت رو میخوایین خراب کنید، خب اینترنت آلوده ووغیر آلوده نداریم که، اینترنت هم استفاده خوب و بهینه میشه کرد هم استفاده بد، خب اینش دیگه دست خود آدمهاست، خب نمیشه بخاطر این مورد بیایین خیلی ببخشیدا گند بزنید تو اینترنت، بله چین روسیه یا جای دیگه شاید اینترنت خودشونو داشته باشن ولی شما میایین گند میزنید توش، سرعتشو میارین پایین، پینگ بالا، وووووو، که هیچکاری نمیشه کرد، روسیه رو مثال میزنید چرا چیزهای دیگشو مثال نمیزنید، مثل اقتصادخوبشون، قدرتشون، زندگی خوب مردمش،اخه شماها تاکی میخوایین اینطوری اذیت کنید مردمو، اونوقت انتظار دارین فضای مجازی پاک باشه خب نمیشه دیگه، شما بیا کل اینترنت ایرانو درست کن اینترانت خودتون یا همون اینترنت ملی، بازم اونچیزی که شما میخوایین نمیشه هیچی بدترم میشه،بی خیال این مسخره بازی ها بشین، افرادی که اینطور فکرهایی میکنن تو کلشون اندازه یه نخود هم مغز ندارن بخدا، تو این چندساله اینقدر مردومو اذیت کردین که دیگه جون ادمو به زبونمون رسوندین، میشه محض رضای خدا یه چندماهی اروم بشینید سرجاتون، نمیتونید، مشکل دارین شما

علی شیخ زاده

«آمریکا و بیگانگان دقیقاً می‌خواهند که شبکه ملی اینترنت در کشور اجرا نشود و به راحتی بتوانند توسط فضای مجازی بر روی جوانان ما تاثیر بگذارند؛ وقتی از طریق فضای مجازی جوانان ما را از خدا دور می‌کنند و آن‌ها را با شهوت آشنا می‌کنند معلوم است که دیگر آن جوانان اعتقادی به فرهنگ عاشورا و شهادت نخواهند داشت»

والله اگر یک دهم درصد جوانان مملکت واستون مهم باشن اگه مهم بودن که یه فکری به حال بیکاری اعتیاد بی پولی بیچارگی مردم میکردید

اصلا هم معلوم نیست که شما از اینترنت میترسید و میدونید اینترنت پایه های حکومت رو به لرزه در اورده شهر ما هنوزم اینترنت وصل نیست و فقط میام ترنجی

طبق رسم دیرینه سایت:
به کره شمالی سلام کنید.😐😪

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)