حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی TSMC علیرغم کمبود تراشه ها به اهداف فروش ۲۰۲۱ خود خواهد رسید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار

کمپانی TSMC پیش بینی کرده بود که علیرغم ادامه کمبود تراشه ها، فروش این شرکت در سال ۲۰۲۱ با رشد حدود ۲۰ درصدی همراه باشد. این شرکت با آخرین گزارش های درآمد و سود خود، هنوز هم معتقد است که تا پایان سال به راحتی به این هدف خواهد رسید. همچنین اکنون پیش بینی می شود که بحران تأمین تراشه در سال ۲۰۲۲ فروکش کند.

کمبود تراشه ها

آخرین گزارش درآمد TSMC برای سرمایه گذاران حاوی برخی از خوش بینی ها درباره رفع کمبود مداوم تراشه است. این گزارش به اشخاص ذی‌نفع اعلام کرده است که برای رفع این مشکلات، عرضه را پیش بینی می‌کند. این موضوع می‌تواند ابتدا به سود بخش خودرو باشد.

این بخش از بازار به خصوص به دلیل واحدهای میکروکنترلر (MCU) که ​​برای تکمیل اتومبیل های امروزی حیاتی هستند، آسیب جدی دیده است. با این حال، کمپانی TSMC اکنون گزارش داده است که تولید این اجزا را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به نیمه اول سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داده است. تا بتواند به میزان تخمین زده شده برای کل سال، یعنی ۶۰ درصد برسد.

تراشه ۳ نانومتری

علاوه بر این، TSMC اکنون به طرح هایی برای تأسیسات جدید واقع در ژاپن فکر می‌کند. این کارخانه جدید قطعاتی مانند MCU خودرو ها را تولید خواهد کرد. لازم به ذکر است که فروش تراشه های ۵ نانومتری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ سه درصد کاهش یافته است.

با این حال، کمپانی TSMC ممکن است انتظار داشته باشد که در سه ماهه اخیر شاهد پیشرفت این بخش تجاری خود باشد. به عنوان مثال گفته می‌شود که اکنون سفارش اپل برای آیفون تراشه های آیفون ۱۳ برابر با ۹۰ میلیون واحد است. بر این اساس، TSMC اکنون پیش بینی کرده که درآمد سه ماهه سوم ۲۰۲۱ آن، ممکن است به ۱۴.۹ میلیارد دلار برسد یا به عبارتی رشد ۲۳ درصدی را تجربه کند.

تولید تراشه ۱ نانومتری توسط TSMC تایوانی در آینده نه چندان دور

شرکت TSMC بر اساس این برآوردها سود خالص واقعی خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۱، ۴.۸ میلیارد دلار اعلام می‌کند. اکنون این شرکت ادعا می‌کند که به طور قطع به اهداف رشد ۲۰ درصدی سالانه خود خواهد رسید.

به نظر شما عامل موفقیت TSMC چیست؟ چرا این شرکت علیرغم بحران کمبود تراشه، باز هم می‌تواند بی هیچ کم و کاست به اهداف خود برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

تی اس ام سی گاد 🔥😈

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی