حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسم رمز Exynos 2200 مشخص شد؛ اسنپدراگون ٨٩۵ امسال رونمایی می‌شود!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات، کوالکام

دو تراشه Exynos 2200 و Snapdragon 895، از مورد انتظارترین تراشه‌های پرچمدار هستند. ما هر روز به اطلاعات جدیدی از این دو تراشه دست پیدا می‌کنیم. به همین دلیل، اکنون ما می‌دانیم که اسم رمز Exynos 2200 دقیقاً چیست. همچنین گفته می‌شود که کوالکام در نهایت از تراشه Snapdragon 895 در سال جاری میلادی رونمایی کند. برای جزئیات بیشتر، در ادامه با ما همراه باشید.

اسم رمز Exynos 2200 و تاریخ رونمایی Snapdragon 895 لو رفته است

ما پیش از این در مورد تراشه اگزینوس ٢٢٠٠ مطالب زیادی را با شما به اشتراک گذاشتیم. در یکی از این مطالب، گفته بودیم که اگزینوس ٢٢٠٠ عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 895 دارد. این موضوع، سبب شد تا بیش از پیش برای رقابت این تراشه‌ها هیجان زده باشیم.

 

عملکرد اگزینوس ٢٢٠٠ بهتر از اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود!

 

حال یکی از افشاگران مطرح سامسونگ، اسم رمز Exynos 2200 را لو داده است. به نقل از Gizmochina، انتظار می‌رود که کوالکام در نیمه دوم سال جاری میلادی از تراشه پرچمدار جدید خود رونمایی کند. به همین ترتیب، سامسونگ هم در حال آماده سازی تراشه Exynos 2200 است. اما اخیراً جزئیاتی جدید از این تراشه لو رفته است.

اسم رمز Exynos 2200

اگر به یاد داشته باشید، تراشه Exynos 2200 احتمالاً پرچمدار بعدی تراشه‌های اگزینوس سامسونگ است. این تراشه که به پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 مجهز می‌شود، احتمالاً عملکرد بهتری نسبت Apple A14 Bionic در این بخش دارد. حال بر اساس ادعای IceUniverse، اسم رمز Exynos 2200، در واقع “Pamir” است. انتظار می‌رود که این تراشه، با لیتوگرافی ۴ نانومتری خود سامسونگ ساخته شود. اسم رمز پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 این تراشه نیز “Voyager” می‌باشد. قابل ذکر است که RDNA 2، همان معماری است که AMD در پردازنده گرافیکی Xbox Series X و PS5 به کار گرفته بود.

آخرین کارت گرافیک سری Radeon RX6000 نیز دارای همین فناوری است. در کل، ممکن است که سامسونگ با بهره مندی از چنین پردازنده گرافیکی، یک رقابت دیدنی را در بازار گوشی‌های هوشمند به پا کند. اما اجازه دهید تا به تراشه پرچمدار بعدی کوالکام بپردازیم. ما پیش از این، در مورد مشخصات احتمالی Snapdragon 8888 یا Snapdragon 895 صحبت کرده بودیم.

 

تراشه اسنپدراگون ٨٨٨٨ با لیتوگرافی ۴ نانومتری و هسته‌‌های ARMv9 در راه است!

 

همان طور که گفتیم، احتمال دارد که کوالکام طی سال جاری میلادی و همین نیمه، از تراشه پرچمدار خود با نام Snapdragon 895 رونمایی کند. ممکن است برای اولین بار، یکی از نسخه‌های Galaxy S22 این تراشه را با خود به همراه داشته باشد. بنابراین، رقابت بیش از پیش جذاب می‌شود. سال گذشته نیز تراشه پرچمدار کوالکام در اواخر سال ٢٠٢٠ میلادی معرفی شد.

نظر شما در مورد رقابت Exynos 2200 و Snapdragon 895 چیست؟ فکر می‌کنید که پیروز میدان، کدام تراشه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

به به عجب سال جذابی… بیشتر از اسنپدراگون منتظر اگزینوس هستم ببینم رقابت رو چطور تغییر میده…گرافیک به نظر هیجان انگیز میاد…
“مشخصات احتمالی Snapdragon 8888”
فوق فوق دنیای موازی عصبی😂🤦‍♂️

Alireza3000

امسال سال عجیب و رقابتی ای به نظر میرسه مدیاتک هم احتمالا یه حرکت های بزنه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️