حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL Auto 4AC برای دوربین خودروها معرفی شد: پیکسل های عظیم ۳ میکرومتری

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ با سرمایه گذاری بزرگ در زمینه حسگرهای تصویر دوربین موبایلی، توانست سهم مناسبی از بازار را کسب کند. این شرکت به رقابت با سونی پرداخته و توانسته پای خود را به محصولات این برند ژاپنی هم باز کند. به نظر می رسد که سامسونگ از بازار خودروهای هوشمند و خودران که نیاز به دوربین های متعدد دارند هم غافل نیست. امروز حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL Auto 4AC برای دوربین خودروها معرفی شده است. این حسگر تصویر دارای پیکسل های عظیم ۳ میکرومتری است.

سامسونگ ISOCELL Auto 4AC

سامسونگ به وضوح بازار دوربین خودروها را هدف گرفته است. بازاری که با افزایش تعداد خودروهای برقی، هوشمند و خودران می تواند رشد انفجاری را تجربه کند. این بازار مثل بازار موبایل های هوشمند که به ناگهان از ۲ دوربین (۱ دوربین اصلی و ۱ دوربین سلفی) تا ۶ یا ۷ دوربین روی ۱ موبایل جهش کرد، می تواند رشد خیلی خوبی داشته باشد.

سامسونگ ISOCELL Auto 4AC

سامسونگ ISOCELL Auto 4AC

حسگر تصویر ISOCELL Auto 4AC جدید در اندازه 1/3.7 اینچی طراحی شده است با رزولوشن ۱.۲ مگاپیکسلی به این حسگر تصویر نه چندان بزرگ اجازه داده شده تا پیکسل های عظیمی داشته باشد. اندازه هر پیکسل این حسگر تصویر برابر ۳ میکرومتر است. جذب نور بالا در استفاده خودروها بدون شک حیاتی است. این محصولات مدت قابل توجهی از رانندگی را در شرایط کم نور یا فضاهایی با نور نامناسب سپری می کنند. اندازه بزرگ هر پیکسل کمک می کند تا نور بیشتری جذب شود.

این حسگر تصویر یک سنسور ISOCELL است، به این معنی که پیکسل ها با یک مش ریز از یکدیگر جدا می شوند. این باعث کاهش تداخل رنگ و برخورد متقابل می شود و در نتیجه تصویر را بهبود می بخشند. قسمت جالب این است که این سنسور می تواند پیکسل های 3μm و 1μm را ارایه کند. از پیکسل های 3μm در شرایط کم نور استفاده می شود، در حالی که اندازه 1μm در شرایط با نور کافی استفاده می شوند. این احتمالا بر دلیل فناوری ادغام پیکسل است اما اینجا نام جدیدی دارد.

فناوری CornerPixel ایزوسل

سامسونگ ISOCELL Auto 4AC

سامسونگ ISOCELL Auto 4AC

سامسونگ این فناوری را CornerPixel می نامد و به ویژه در شرایط مشكل مانند ورود یا خروج از تونل بسیار مفید است. طبق گفته سامسونگ، سنسور جدید می تواند فیلم های HDR را در آنِ واحد و بدون تاری حرکت و سایر مصنوعات ارائه دهد. برای این کاربرد می توانید به آینه های هوشمند و حتی راه حل های خودران فکر کنید.

سنسور سامسونگ ISOCELL Auto 4AC همچنین بسیار بادوام است – می تواند در دمای بین منفی 40 تا مثبت 125 درجه سانتیگراد کار کند و دارای ISP (پردازنده سیگنال تصویر) داخلی است.

سامسونگ می گوید:

سامسونگ “ISOCELL Auto 4AC” محصولی پیشگامانه است و از فناوری حسگر تصویر موبایل که مدتهاست استفاده شده است بهره می برد. این حسگر دارای فناوری پایدار و پیشرفته برای اتومبیل ها است. ما قصد داریم سنسورهای تصویر خود را برای وسایل نقلیه گسترش دهیم تا نه تنها مانیتورهای دید و دوربین های عقب، بلکه دوربین های رانندگی مستقل و داخل کابین را نیز در بر بگیریم.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ می تواند آینده این بازار را هم با نقشی پررنگ دنبال کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)