حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸۹۵ به‌همراه عملکرد آن لو رفت: کماکان ضعیف‌تر از A14

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

به‌تازگی مشخصات تراشه پرچمدار آینده کوالکام که نام احتمالی آن اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود منتشر شده است. پیش از این، این چیپست با نام SM8450 شناخته می‌شد و اطلاعاتی از آن نیز به بیرون درز کرده بود. اطلاعات جدید اما جزئیات هسته پردازنده را به‌همراه نتایج تک و چند هسته‌ای بنچمارک آن نشان می‌دهد که متأسفانه عملکرد این تراشه، پشت سر چیپست سال گذشته‌ی اپل یعنی A14 Bionic قرار می‌گیرد.

مشخصات و عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸۹۵

طبق تصویری که توسط افشاگر FrontTron به اشتراک گذاشته شده است، انتظار می رود Snapdragon 895 از چند هسته‌ CPU جداگانه زیر برخوردار باشد:

  • • یک هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-X2
  • • سه هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A710
  • • دو هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A510 (احتمالاً با فرکانس بالاتر کار می‌کند)
  • • دو هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A510 (احتمالاً با فرکانس پایین‌تر کار می‌کند)

مشخص نیست که چرا در این گزارش، چهار هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A510 کم مصرف، به یک خوشه 2+2 تقسیم شده‌اند، اما احتمالاً در ماه‌های آینده و زمان معرفی رسمی از اسنپدراگون ۸۹۵ توسط کوالکام، متوجه این موضوع خواهیم شد. جدا از این موضوع، این تصویر حاکی از آنست که تلفن‌های هوشمند مجهز به Snapdragon 895 از شارژ سریع 100 وات نیز پشتیبانی می‌کنند، اما جایی که بسیاری از شما منتظر تغییر در آن هستید، عملکرد خوب این تراشه است.

مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸۹۵

مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸۹۵

نتایج بنچمارک تراشه پرچمدار آینده کوالکام

با توجه به اطلاعات درز کرده، اسنپدراگون 895 در نتایج تک هسته‌ای، امتیاز 1250 و در نتایج چند هسته‌ای، 4000 را بدست آورده است. در مقایسه با تراشه‌های سال گذشته، A14 Bionic به ترتیب در نتایج تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به امتیازات 1596 و 4027 دست یافته بود. با فرض اینکه پرچمداران رسمی مجهز به اسنپدراگون 895 به همان امتیازات ذکر شده در بالا دست یابند، تراشه آینده کوالکام در مقایسه با A14 Bionic در رده چند هسته‌ای بسیار کند خواهد بود، اگرچه با مقایسه نتایج تک هسته‌ای این فاصله بیشتر نیز می‌شود.

اگرچه این موضوع تعجب‌برانگیز است، با این حال، انتظار می‌رود که اپل از نسل بعدی تراشه خود با نام A15 Bionic در کنار سری آیفون 13 رونمایی کند و با این رونمایی، باید شاهد بهبود عملکرد و بازدهی انرژی، حتی بیش‌تر از A14 Bionic باشیم. به طور خلاصه، اپل می‌تواند یک بار دیگر در رقابت سیلیکون گوشی‌های هوشمند پیشرو باشد، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به‌عنوان مثال شاید این پردازشگر، نسخه بهینه نشده‌‌ي اسنپدراگون 895 باشد.

شاید تولیدکنندگان بتوانند با استفاده از یک راه حل مؤثر مانند سیستم خنک کننده قوی، از مزایای پردازنده مذکور نهایت استفاده را ببرند، به‌ویژه شرکت‌هایی که به‌طور گسترده گوشی‌های مخصوص بازی تولید می‌کنند. در آینده، بسیاری از این اطلاعات می‌توانند تغییر کنند، بنابراین درحالی‌که کماکان Snapdragon 895 کندتر از A14 Bionic است، بخش قابل توجهی از این نتایج می‌تواند طی چند ماه منتهی به معرفی آن، به کل عوض شود.

عملکرد اگزینوس ٢٢٠٠ بهتر از اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود!

نظر شما راجع به مشخصات و عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸۹۵ کوالکام و مقایسه امتیازات تک و چند هسته‌ای آن با چیپست سال گذشته اپل چیست؟ آیا می‌توان انگشت اتهام در ضعف اینچنینی عملکرد را(در صورت صحت و نهایی شدن امتیازات بیان شده) به سمت سامسونگ به‌عنوان تولیدکننده و توسعه‌دهنده‌ی این تراشه نشانه گرفت؟ اگر این‌گونه باشد امیدواریم که سال آینده و با ارائه‌ي نسخه پلاس این تراشه که قرار است توسط TSMC تولید شود، مشکلات این پردازنده نیز برطرف شده و دوباره شاهد بازگشت کوالکام به دوران اوج خود باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پایدار باشه و مصرف باتریش بهینه باشه من راضیم ، از اولم همین بوده اسنپدراگون هیچوقت به پردازنده اپل نرسیده

mostafa3

نمیدونم پس چرا تو تست antutu
ضعیفتر از پردازنده‌های اندرویدی است

Alireza3000

داداش تو آنتوتو کلا فاز دیوایس های ios و اندرویدی جداست و قابل مقایسه نیستن اصلا
رابط برنامه نویسی نسخه اندروید و آی او اس فرق می‌کنه برای تست جی پی یو
اندروید از رابط برنامه نویسی ولکان و openGL استفاده شده ولی رابط برنامه نویسی اپل فرق می‌کنه
نکته بعدی دوتا سیستم عامل متفاوت هم هستن
خود سایت انتوتو هم کامل توضیح داده که چرا غیر قابل مقایسه نیستن

persepolis

اختلاف 27 تا است
بنظرم این جمله بندی اشتباهه

تراشه آینده کوالکام در مقایسه با A14 Bionic در رده چند هسته‌ای بسیار کند خواهد بود، اگرچه با مقایسه نتایج تک هسته‌ای این فاصله بیشتر نیز می‌شود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی