حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۹۵ را عرضه خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام، لنوو

مدیر کل بخش تجارت تلفن همراه Lenovo در چین، Chen Jin، به‌تازگی در حساب Weibo خود فاش کرده است که Lenovo گوشی پرچمدار خود را قبل از سال 2022 عرضه خواهد کرد. پیش از این، گزارشاتی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه لنوو بر روی دستگاهی مجهز به پردازنده Qualcomm SM8450 کار می‌کند و این گوشی قرار است در زمستان راهی بازار شود. از آنجایی که SM8450 با اسنپدراگون ۸۹۵ مطابقت دارد، بنابراین احتمال آن وجود دارد که تصور کنیم لنوو اولین شرکتی است که گوشی مجهز به این پردازنده را عرضه می‌کند.

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۹۵

به گزارش gizchina، در حال حاضر، جزئیات کمی در مورد پردازنده Qualcomm SM8450 وجود دارد. بنابراین صحبت در مورد آن در حال حاضر بی‌معنی است. ما حتی نمی‌دانیم تراشه پرچمدار جدید کوالکام، اسنپدراگون ۸۹۵ نامیده می‌شود یا اسنپدراگون ۸۹۸!

طبق اطلاعاتی که پیش از این درز کرده، پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸۹۵ بر اساس پردازنده گرافیکی جدید Cortex-V9 Kryo 780 ساخته خواهد شد. همچنین، این پردازنده گرافیکی جدید، Adreno 730 را نیز با خود ادغام خواهد کرد. در مقایسه با پارامترهای اسنپدراگون ۸۸۸، SM8450 از لحاظ تئوری بهبود عملکرد قابل توجهی دارد. بنابراین، این تراشه قرار است جایگزین مدل فعلی شود و به قدرتمندترین تراشه موبایل بعدی در میان گوشی‌های اندرویدی تبدیل شود. همچنین انتظار می‌رود کوالکام آن را تا دسامبر 2021 معرفی و عرضه کند.

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۹۵

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۹۵

اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۹۵: لنوو یا شیائومی؟

به هر حال در دو سه سال گذشته، بدون در نظر گرفتن اینکه کدام یک از شرکت‌ها، گوشی‌های موبایل خود را با تراشه پرچمدار جدید کوالکام عرضه کرده است، این شیائومی بوده که همیشه اولین تلفن همراه مجهز به تراشه جدید را به بازار می‌آورد. بنابراین هنگامی که شایعات در مورد اسنپدراگون ۸۹۵ شروع به پخش شدن کرد، حدس زده می‌شد که Xiaomi Mi 12، اولین دستگاه مجهز به این پردازنده خواهد بود.

پیش از این و در مقاله‌ای جداگانه، برای شما گفتیم که پردازنده اسنپدراگون ۸۹۵ کوالکام به همراه اگزینوس ۲۲۰۰، با معماری ۴ نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد. بنابراین بدون شک این شرکت کره‌ای است که به اولین محموله‌های این تراشه دسترسی پیدا می‌کند. با این حال و به دلیل زمانبندی معرفی گوشی‌های پرچمدار سری S این شرکت، معمولا شرکت‌های چینی اولین دستگاه‌های دارای این پردازنده را معرفی و به بازار ارسال می‌کنند؛ علی‌الخصوص شیائومی که همکاری نزدیکی با سامسونگ داشته و علاوه‌بر بخش پردازشگرها، سنسورهای دوربین و نمایشگرهای گوشی‌های پرچمدار خود را نیز از این کمپانی خریداری می‌کند.

علاوه بر این، Lenovo همکاری خود را با کوالکام تعمیق بخشیده است. بنابراین منطقی است که ببینیم اسنپدراگون ۸۹۵ اولین بار از این تولیدکننده و نه شیائومی یا سامسونگ ارائه خواهد شد.

تولید Snapdragon 895 با فناوری ۴ نانومتری سامسونگ انجام می شود یا فناوری ۵ نانومتری؟

در نهایت دیدگاه شما راجع به اولین بودن لنوو در عرضه گوشی هوشمندی با اسنپدراگون ۸۹۵ چیست؟ به نظر شما این سعادت نصیب لنوو خواهد شد یا باز هم شیائومی پا‌پیش گذاشته و پرچمدار جدید خود را با این تراشه معرفی می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farhad

به داغ ترین گوشی دارای اسنپ 895 سلام کنید

خداحافظ…👋🏼
سلام نمیکنم شاید نقص این نسل رو درست کرد.
فعلا خداحافظ…👋🏼

Lenovo اگه بخواد اولین گوشی مجهز به اسنپ ۸۹۵ معرفی کنه به نظر من به احتمال ۷۰ درصد Lenovo Legion 3 خواهد بود.

Mahdi

احتمالا اسمش ۸۹۹ هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی