حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف وان پلاس ٩ پرو از GeekBench به دلیل تقلب در ثبت نتایج بنچمارک

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار، بنچمارک، مشکلات، وان‌پلاس

وان پلاس یک کمپانی شناخته شده در حوزه گوشی‌های هوشمند است. رابط کاربری OxygenOS نیز به دلیل عملکردی که دارد، در بین کاربران به شهرت خاصی رسیده است. اما ظاهراً، وان پلاس امتیازات بنچمارک خود را عادلانه کسب نکرده است. به همین دلیل، خبر حذف وان پلاس ٩ پرو از GeekBench در حال دست به دست شدن است. اما دلیل آن چیست؟

حذف وان پلاس ٩ پرو از GeekBench

وان پلاس ٩ پرو، اوایل سال جاری میلادی توسط این زیر مجموعه از اوپو به صورت رسمی رونمایی شد. وان پلاس برای توسعه دوربین اصلی این گوشی، با هاسلبلاد نیز همکاری‌هایی داشت. همچنین این گوشی، مجهز به تراشه Snapdragon 888 می‌باشد.

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

اما ظاهراً وان پلاس ٩ پرو، خیلی در امتیاز گیری عادلانه عمل نکرده است. به نقل از Gizmochina، پلتفرم ارزیابی عملکرد گیک بنچ، گوشی OnePlus 9 Pro را از پایگاه داده‌های خود حذف کرده است. گیک بنچ ادعا می‌کند که وان پلاس، در گرفتن امتیاز از گیک بنچ، تقلب کرده است. ظاهراً این موارد، به دلیل بهبود عملکرد مخصوص بنچمارک‌ها در OxygenOS بوده است. همین امر، سبب شده است تا این عمل به عنوان تقلب شناسایی شود.

وان پلاس، به طور ویژه‌ای بر روی عملکرد دستگاه‌های خود مانور می‌دهد. به همین ترتیب، گوشی‌های استفاده کننده از OxygenOS، از این قاعده مستثنی نیستند. این بهبود عملکرد، سبب می‌شود تا گوشی‌های وان پلاس در شرایطی خاص، عملکرد بهتری را از خود نشان دهند. اما این عملکرد، پایداری محدودی دارد و همیشه ظاهر نمی‌شود. به طور مثال، چنین سناریویی در هنگام تست‌های گیک بنچ مشاهده می‌شود. وان پلاس ٩ پرو، نمی‌تواند چنین عملکردی را در تمام سناریوها از خود نشان دهد. چرا که ممکن است این موضوع، سبب افزایش دمای بیش از حد و در نتیجه، مشکلاتی جبران ناپذیر برای گوشی شود. بنابراین، تنها در شرایطی خاص می‌توان به این عملکرد ویژه از وان پلاس ٩ پرو دسترسی پیدا کرد.

بالأخره این موضوع یک امر عادی نیست و مشخصاً یک تقلب است. ما پیش از این، موارد زیادی از تقلب در ثبت امتیاز بنچمارک‌ها توسط گوشی‌های کمپانی‌های مختلف را دیده بودیم. هواوی، سامسونگ، میزو و وان پلاس، همگی پیش از این با اتهام تقلب مواجه شده بودند. حتی ۴ سال پیش، در ترنجی در باب موضوع تقلب وان پلاس در بنچمارک‌ها صحبت کرده بودیم. به نظر می‌رسد که وان پلاس تغییری در رویه عملکرد دستگاه‌های خود در بنچمارک‌ها ایجاد نکرده است.

 

تقلب میزو و وان پلاس در بنچمارک ها

 

همان طور که گفتیم، تقلب در بنچمارک‌ها ممکن است سبب آسیب دیدن گوشی شما بشود. چرا که با بالاتر رفتن بیش از حد عملکرد، دستگاه با افت مواجه می‌شود. از سوی دیگر، میزان حرارت تولید شده می‌تواند آسیب جدی به گوشی و تشکیلات آن بزند. به دلیل همین بهبود عملکرد موقتی در بنچمارک و به اصطلاح تقلب، گیک بنچ تصمیم به حذف این گوشی از پلتفرم خود گرفت. حذف وان پلاس ٩ پرو از GeekBench، تا به حال توسط وان پلاس با بازخورد رسمی مواجه نشده است. اما مطمئناً وان پلاس به زودی دلایل این بهبود عملکرد را شرح خواهد داد و یا با ارائه به روزرسانی، این مشکل را حل خواهد کرد. این حرکت گیک بنچ، می‌تواند اعتبار وان پلاس را خدشه دار کند. چرا که این کمپانی چینی، همواره بر عملکرد پر قدرت گوشی‌های خود تأکید دارد.

اما به نظر می‌رسد که گیک بنچ به زودی در صورت پاسخ رسمی وان پلاس، دستگاه‌های تست شده را مجدداً بررسی کند و آن‌ها را وارد نتایج رسمی خود کند. انتوتو بنچمارک هم قبلاً در مورد تقلب وان پلاس و دستکاری نتایج، بیانیه رسمی را ارائه داده بود.

نظر شما در مورد بهبود عملکرد موقتی وان پلاس ٩ پرو در بنچمارک‌ها چیست؟ آیا موضوع تقلب در بنچمارک طبیعی است؟ به نظر شما چه مجازاتی باید برای این گونه موارد در نظر گرفته شود؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، هم تعجب داشت هم حیف بود چنین کاری از یه شرکت خوب ومعروفی مثل وانپلاس، البنه من الان خوب نفهمیدم، این خبر میگه که گوشی وان پلاس 9 دستگاه تو دراز مدت اون عملکرد مورد انتظار رو نداره دیگه درسته؟؟ خب این مشخصه که اینطوری میشه، مثلا من گوشیمو الان روشن میکنم یکمی باهاش کار میکنم بعدش میرم سراغ یه بازی نسبتأ سنگین، خب نیم ساعت تا نهایت 1ساعت اول خوبه ولی بعدش دچار افت میشه، حالا یا بخاطر گرما پردازنده یا چیزدیگه، حالا وانپلاسم همینطور یا اصلا هرگوشی دیگه، خب این تستها نمیدونم چقدر طول میکشه یا چطوریه، یه گوشی تو 1ساعت،2ساعت،نصف روز، یا یکروز مشخص نمیکنه این گوشی چقدر قدرت و پایداری داره باید تا چندین روز باهاش کارهای سنگینی انجام بدی تا فهمید این گوشی چقدر قدرت و پایداری داره، وان پلاسم خب معلومه برای اولین بار تو تست موفق شده، همه گوشیها خوب نشون میدن تو تست اول ولی تو دراز مدت یجورایی کم میارن، حالا گوشیهای قدرتمندیا همون پرچمدارا دیرتر ومیارده به پایین زودتر، کل حرفهای من اینه که باید گوشیهارو تو درازمدت تست کنن، موفق باشید

S AH

هر چی فکر میکنم نباید پست ۴ سال پیش رو یادتون می موند!😐😐😐😐🤔

S AH

هر چی فکر میکنم نباید پست ۴ سال پیش رو یادتون می موند!😐😐😐😐🤔 واقعا عجیبه!

AŁɪ

درسته منم تعجب کردم چطور به پای کرین ۹۰۰۰ توی چند هسته رسیده

Tanha122

البته هواوی متخصص تقلب هس 🙂

AŁɪ

تموم شد !؟ تاثیر گذار بود 😐😅

Auroro

نصف پولو ریخته، گفته بقیشو بعدا کارا به کارت میکنم، هرچی صبر کرده نریخته اینم لو دادتش…

Naros13

🔥وانپلاس 9 و 9پرو عملکرد خود را در بسیاری از برنامه های محبوب کاهش می دهد

💢پردانزده 888 دارای 3 مجموعه هسته است ، هسته فوق العاده بزرگ پرایم Cortex-X1 ، هسته های بزرگ A78 و هسته های کوچک A55 ،هسته X1 از همشون قدرتمندتر اما مصرف بیشتری دارد .

♨️هسته X1 به سرعت داغ میشه و مصرف خیلی زیادی دارد ، بنابراین وانپلاس برخی از برنامه هایی را که برای کار کردن به قدرت زیادی احتیاج ندارند محدود کرده است ،مثل کروم آنها فقط از هسته های کم مصرف برای صرفه جویی در باتری و گرما استفاده می کنند.وانپلاس برنامه ها را ردیابی می کند و تصمیم می گیرد که اصلاحاتی را در زمانبندی CPU انجام دهد یا خیر. ببسیاری از OEM ها نوع مشابهی از سرویس و فریمورک سیستم عامل را برای کنترل عملکرد و بازدهی دستگاه توسعه می دهند.

💢هر هسته یک فرکانسی دارد ،مثلا هسته پرایم از فرکانس 844 مگاهرتز تا 2841 ، هسته بزرگ از 710 مگاهرتز تا 2419 مگاهرتز و هسته کوچک از 300 مگاهرتز تا 1804 مگاهرتز ، از اون هسته X1 تو برنامه هایی که نیاز نیست استفاده نمیکنه، اینطوری کمتر گرم میشه و مصرف کمتر میشه(یا استفاده میکنه ولی تو فرکانس پایین تری کار میکنه) ولی مثلا تو گیم عملکرد کاهش نمیده و از X1 استفاده میکنه چون به اون توان نیاز هست .

♨️حتی با وجود این مکانیزم محدود کننده عملکرد،وانپلاس 9پرو همچنان یک تلفن سریع و پاسخگو است. اکثر کاربران در استفاده روزمره متوجه این رفتار نخواهند شد زیرا وان پلاس مکانیزم های دیگری مانند تقویت کننده های(بوستر) فریمورک سیستم عامل و تقویت کننده های تاچ را برای خنثی کردن تأثیرات مکانیزم محدود کننده عملکرد به کار گرفته است.

شما تفاوتی بعد استفاده از این برنامه ها مشاهده نخواهید کرد ، آنها نیازی به تمام قدرت هسته های X1 ندارند و اجرای آنها روی آن هسته بی معنی است.

نداشتن این محدودیت s21u منجر به تخلیه سریعتر باتری برنامه های مانند کروم میشود.

💢این مقاله توسط anandtech منتشر شد ، این وسط geekbench اومده بیش از حد واکنش نشون داده و اسم وانپلاس 9 از لیست بنچ حذف کرده ، وانپلاس امتیاز دست کاری یا تقلب نکرده فقط باعث شده برنامه هایی مثل کروم ، فیس بوک یا اسنپ چت به طور موثر اجرا بشوند ، و این طور باتری کمتری استفاده بشه . حذف نام توسط geekbench عجیب بود. گیگ بنچ گفته باید براساس رفتار برنامه باشه نه بر اساس شناسه اون برنامه ،بنابراین این کار اشتباه است.شاید بخاطر جلب توجه و کیلک به سایتشون این کار کردند .

البته این کارشون مهم نیست ، نکته اینکه : بهینه سازی به خوبی انجام شده و هیچ مشکلی گوشی ندارد. من هیچ نظری یا ویدیویی تو یوتیوب ندیدم که در آن کسی از تاخیر، یا لگ یا فریز یا مشکلات مربوط به عملکرد شکایت داشته باشد. و همه اذعان دارند عملکرد 9پرو فوق العاده است و زمانی که 9 پرو داشتم هیچ مشکلی با عملکرد اون نداشتم .

به نظرم کار عاقلانه ای ، که گوشی را از گرم شدن بیش از حد نجات میده و عمر باتری را افزایش میده .

🔻کرنل امگا اومده ماژول TDP وانپلاس غیرفعال کرده و اون محدودیت حذف کرده و الان مثل قبل کار میکنه .

⚡️ بیانیه رسمی وانپلاس :

“اولویت اصلی ما همیشه ارائه یک تجربه کاربری عالی با محصولاتمان است ، که تا حدی بر اساس عملکرد سریع و بازخورد مهم کاربران است. پس از راه اندازی وانپلاس 9 و 9 پرو در ماه مارس ، برخی از کاربران در مورد برخی قسمت ها به ما گفتند که می توانیم عمر باتری دستگاه و مدیریت گرما را بهبود ببخشیم.

در نتیجه این بازخورد ، تیم تحقیق و توسعه ما طی چند ماه گذشته تلاش کرده است تا با تطبیق نیاز پردازنده برنامه با مناسب ترین توان ، عملکرد دستگاهها را هنگام استفاده از بسیاری از محبوب ترین برنامه ها از جمله کروم بهینه کند.

این امر به شما کمک می کند تا ضمن کاهش مصرف انرژی ، یک تجربه روان داشته باشید. گرچه این امر ممکن است در برخی از برنامه های بنچمارک عملکرد دستگاه ها را تحت تأثیر قرار دهد ، اما تمرکز ما همیشه این است که برای بهبود عملکرد دستگاه برای کاربران خود ، آنچه را که می توانیم انجام دهیم. “

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️