حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت گوشی تاشو شیائومی ترکیب Mate XS ،Galaxy Fold و Mi Mix Alpha را نشان می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

شیائومی امسال اولین گوشی تاشو خود را با نام Mi Mix Fold روانه بازار کرد که از سبک طراحی Galaxy Fold سامسونگ در آن الهام گرفته شده بود. اخیرا اما، پتنت گوشی تاشو این شرکت منتشر شده است که نشان می‌دهد شیائومی قصد دارد دستگاه آینده خود را با ترکیب گوشی‌های تاشو و منعطف حال‌حاضر از جمله Mate XS ،Galaxy Fold و Mi Mix Alpha به بازار عرضه کند.

ترکیب المان طراحی دستگاه‌های مطرح در پتنت جدید گوشی تاشو شیائومی

حق اختراعی که از طرف شیائومی و در اداره ملی مالکیت معنوی چین(CNIPA) در تاریخ فوریه 2020 ثبت شده بود، به‌تازگی توسط Let’s Go Digital رؤیت و منتشر شده است. طرح‌های موجود در این پتنت، تلفنی را با الهام از چند دستگاه دیگر نشان می‌دهد.

درحال‌حاضر محبوب‌ترین طراحی برای گوشی‌های هوشمند، متعلق به نمونه‌ی به داخل تاشونده‌ی گلکسی زد سامسونگ فولد می‌باشد. این مورد به‌منظور آنست که از نمایشگر اصلی و داخلی در برابر ضربه، خراش و سایر آسیب‌ها محافظت شود؛ حداقل تا زمانی‌که شیشه محافظ مخصوص دستگاه‌های تاشوی Gorilla Glass به مرحله تجاری سازی برسد.

پتنت گوشی تاشو شیائومی

پتنت گوشی تاشو شیائومی

همچنین در اینجا، ما شاهد یک فریم برآمده برای جایگیری ترکیب دوربین‌های اصلی مانند گوشی Huawei Mate XS هستیم. این طراحی خاص نشان می‌دهد که فارغ از اینکه در حالت لپ‌تاپ و یا گوشی عادی از آن استفاده کنید، می‌توانید از همان دوربین اصلی دستگاه برای ثبت تصاویر سلفی و یا برقراری تماس تصویری نیز بهره ببرید. این فریم همچنین می‌تواند به‌عنوان یک دستگیره برای نگه داشتن با اطمینان خاطر دستگاه عمل کند، همانطور که در مورد سری میت ایکس هواوی نیز شاهد آن بودیم.

سایر تصاویر مشاهده شده در پرونده ثبت اختراع نیز حاکی از آنست که دستگاه تاشو دارای دوربین‌های بیشتری در قاب پشتی خود بوده که به شما امکان می‌دهد در حالت گوشی هوشمند، عکس‌های سلفی خود را با استفاده از همان دوربین‌ها و توسط نمایشگر تاشده به سمت عقب دستگاه، بگیرید(باز هم مشابه میت ایکس).

سرانجام، به‌نظر می‌رسد شیائومی به تلفن مفهومی Mi Mix Alpha خود برای ظاهر نمایشگر دستگاه روی آورده است. همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، صفحه اصلی تاشو در واقع به لبه سمت راست گوشی پیچیده شده و از داخل به بیرون خم می‌شود و صفحه نمایش گوشی هوشمند را به‌طور کامل تشکیل می‌دهد(همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود). در مورد نحوه‌ی ارائه این ویژگی تاحدودی شک داریم؛ چراکه مشخص نیست آیا نمایشگر خارجی به همان اندازه صفحه نمایش تاشو، شکننده خواهد بود یا خیر.

با این وجود، این طراحی تلفن تاشوی شیائومی، فقط یک حق ثبت اختراع است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این دستگاه در واقع به یک محصول تجاری تبدیل شود. اما به‌طور کلی از ارائه طرح‌های بلندپروازانه‌ی این چنینی با روی خوش استقبال می‌کنیم.

گوشی تاشو شیائومی Mi Mix Flip می تواند رقیب ارزان Galaxy Z Flip 3 باشد

نظر شما راجع به پتنت گوشی تاشو شیائومی و ادغام طراحی دستگاه‌های مطرح حال‌حاضر از جمله Mate XS ،Galaxy Fold و Mi Mix Alpha در آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

میکس 2021 صفحه خمیده ساده احتمالاً دوربین داخل صفحه زائده‌ای نداره و باتری احتمالاً بالای 4500 طبیعتاً با شارژرهای خیلی سریع، قیمت برای چین عالی و اگر گلوبال برسه بالا…
گویا سنسور هم منابع شک دارن که همون gn2 باشه یا نه… امیدوارم اگر 200 مگاپیکسلی بود با S5KGND که برای zte شایعه شده بود تفاوت داشته باشه… اون یه نمونه ضعیف‌تر و کوچیکتره… امیدوارم از اون روی گوشی های پرچمدار شیائومی استفاده نکنن حداقل… شیائومی 1/1.12 روزده، با توجه به عملکرد خوب رقبا باید بره برا 1 اینچی 192 مگاپیکسلی که رند شده میگن 200 مگاپیکسلی… با سایز پیکسل 0.8 میکرومتر که مدت ها پیش محاسبه کردیمش…

m.b

اگر اون 200 مگاپیکسلی یک اینچی باشه مراسم رونمایی برام خیلی شیرین‌تر میشه… این سنسور میتونه حرفای مارو در درست بودن روند پرمگاپیکسل شدن دوربین ها بار دیگه ثابت کنه… متأسفانه عوام فقط پرمگاپیکسلی های کوچیک رو میبینن… نمونه های پرمگاپیکسل و بزرگ فقط hmx هستش که خب امتحانشو به خوبی پس داده… به شدت منتظرم یه 200 مگاپیکسلی 0.8 میکرومتری بیاد تا حرفام در مورد درست بودن مسیر پرمگاپیکسل کردن دوربین ها بار دیگه ثابت شه… دلیل اینکه سامسونگ هنوز نرفته سراغ ارقام بالاتر، نادرست بودن این مسیر نیست… سخت‌تر بودن این مسیره… سنسور های پرمگاپیکسل از هر طرف تحت فشار هستن، هم از طرف isp پردازنده و هم از طرف توانایی های شب و هم از طرف پردازش نرم‌افزاری و الگوریتم هایی که سخت‌تر میشه استفاده‌شون و هم از طرف مصرف حتی! برای همین توسعه بسیار پیچیده‌تری نسبت به نسل های حدود 50 مگاپیکسلی دارند…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی