حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه Dark Mode در HarmonyOS 2.0 با EMUI 11

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS

سیستم عامل هارمونی هواوی سودای رقابت بزرگی را در سر دارد. اگر بخواهید در این بازار و در مقابل اندروید موفق باشید باید به همه جوانب کار فکر کنید. حالت تاریک یا Dark Mode یکی از بایدهای سیستم عامل ها در این روزهای بازار است. امروز می خواهیم مقایسه Dark Mode در HarmonyOS 2.0 با EMUI 11 را با هم داشته باشیم. این به ما کمک می کند که ببینیم هواوی نسبت به پوسته سفارشی شده خود روی اندروید، چقدر پیشرفت کرده است.

خروجی Dark Mode در HarmonyOS 2.0

اگر HarmonyOS 2.0 درخت جدید نوآوری هواوی باشد، می توان EMUI را ریشه سازنده آن درخت نامید. بله درست است، HarmonyOS 2.0 به شدت از رابط کاربری EMUI الهام گرفته و با همان اکوسیستم دارای موارد مشترک زیادی است.

به هر حال هارمونی هواوی جانشین و EMUI بوده و EMUI نسل پیشین هارمونی! این را نمی توان کتمان کرد و شباهت ها می تواند کاملا طبیعی باشد. Huawei با یک تغییر ظاهری بزرگ در هارمونی آغاز کرده است که می تواند خروجی خوبی را ارایه کند. اجازه بدهید یکی از بخش های قابل توجه در یک رابط کاربری یعنی Dark Mode را بین این دو مقایسه کنیم.

مقایسه حالت تاریک EMUI 11 در مقابل HarmonyOS 2.0 نیز بر اساس بخش های اصلی انجام می شود. این بخش ها عبارت اند از:

  1. 1- تنظیمات سریع یا Quick Setting
  2. 2- منوی تنظیمات – آیکون ها و نمای کلی منو

نمونه Dark Mode در EMUI 11

نمونه Dark Mode در EMUI 11

نمونه Dark Mode در EMUI 11

میلیون ها کاربر EMUI 11 را بر روی دستگاه های هواوی خود اجرا می کنند. این رابط کاربری مبتنی بر اندروید بوده کاربران را ناامید نمی کند. ظاهر حالت تاریک EMUI 11 همان EMUI 10.1 است که شامل پس زمینه شفاف در تنظیمات سریع و رنگ های با کنتراست بالا در منوی تنظیمات است.

این پالت رنگی قدیمی نیاز به تغییر در بخش قالب گرافیکی داشتند. و البته یک چیز دیگر، این حالت تاریک نمی توانست به صورت زمان بندی شده توسط کاربر برنامه ریزی شود. خوشبختانه هواوی آن را در HarmonyOS 2.0 ارایه کرده است.

نمونه Dark Mode در HarmonyOS 2.0

نمونه Dark Mode در HarmonyOS 2.0

نمونه Dark Mode در HarmonyOS 2.0

در مقایسه با EMUI 11 می توان گفت که HarmonyOS 2 رنگ های تیره بهتری را به ارمغان می آورد که چشم شما را اذیت نمی کند. این به شما امکان می دهد ساعت های طولانی بدون خاموش کردن ویژگی های حالت تاریک با تلفن هوشمند خود کار کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، پالت رنگی تعریف شده HarmonyOS 2.0 به شما امکان می دهد اطلاعات ریزتر مانند آیکون ها و برچسب ها را راحت تر مشاهده کنید. رنگ ها خیلی روشن و مبهم نیستند و به همین دلیل مخلوطی را برای کار در ساعت های طولانی و متناسب با چشم کاربر ارایه می کند.

در حقیقت منظور کلی منبع مطلب این است که در هارمونی شما شاهد مشکی متعادل تر هستید. همانطور که در تصویر پایین می بینید، این شرکت تلاش کرده تا تقریبا شبیه به One UI موارد مرتبط را در یک کادر قرار دارد و نسبت به پس زمینه تاریک اصلی، پس زمینه روشن تری را به آن کادرهای کوچکتر بدهد.

لیست دستگاه هایی که آپدیت HarmonyOS را دریافت می کنند: از هواوی Mate 9 و P10، سری اقتصادی به صورت محدود

 

دانلود تصویر زمینه هواوی HarmonyOS 2.0

دانلود تم HarmonyOS هواوی

نظر شما درباره هارمونی هواوی و Dark Mode آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)