حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری Realme X7 Max مشخص شد: مصرف انرژی بهینه Dimensity 1200

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | ریلمی، عمر باتری

ریلمی پیش از این، از تراشه‌های مدیاتک در محصولات خود استفاده کرده بود. به طور مثال، Realme X7 Max، از تراشه پرچمدار مدیاتک به عنوان مغز متفکر خود بهره گیری کرده است. اما به تازگی نتیجه عمر باتری Realme X7 Max با تراشه Dimensity 1200 منتشر شده است. در ادامه، با ما همراه باشید.

ریلمی ایکس ٧ مکس

ریلمی X7 Max، گوشی جدیدی نیست. زیرا این گوشی در واقع نسخه جهانی Realme GT Neo است که پیش از این در مورد رونمایی آن در چین صحبت کرده بودیم. این دستگاه، دارای مشخصات برجسته‌ای مانند بهره گیری از نمایشگری با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و دوربین اصلی سه گانه ۶۴ مگاپیکسلی است.

 

ریلمی GT Neo با مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز رسما معرفی شد

 

اما در نهایت، این دستگاه برای تست و بررسی به دست Gsmarena رسید. در همین راستا، عمر باتری Realme X7 Max نیز مشخص شده است. اما پیش از بررسی این عمر باتری، برخی از مشخصات کلیدی این گوشی را مرور می‌کنیم:

– نمایشگر ۶.۴٣ اینچی از نوع AMOELD با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و وضوح +Full HD

– تراشه ۶ نانومتری Dimensity 1200

– رابط کاربری RealmeUI 2.0 بر پایه اندروید ١١

– باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ۵٠ واتی

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

عمر باتری Realme X7 Max

خب، در ابتدا باید یادآور شویم که این دستگاه، در حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی تست شده است. اما در حالت پخش ویدئو، این رفرش ریت به ۶٠ هرتز کاهش یافته است تا از مصرف اضافی انرژی جلوگیری شود. اما از سوی دیگر، یک تست بازدهی باتری دیگر از این گوشی صورت گرفته است که در ادامه، نگاهی به آن نیز خواهیم داشت.

عمر باتری Realme X7 Max در حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

از حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی آغاز می‌کنیم. در این بخش، Realme X7 Max توانسته است ١١٠ ساعت در حالت استفاده ترکیبی دوام بیاورد. این موضوع، نشان می‌دهد که تراشه Dimensity 1200، می‌تواند تا حدود زیادی از مصرف انرژی اضافه جلوگیری کند. با ثبت چنین رقمی، عمر باتری Realme X7 Max در بازه “فوق العاده” قرار می‌گیرد. حدود ٣٨ ساعت بازدهی در بخش تماس 3G، یکی دیگر از نتایج است. حدود ١٢:٣٠ ساعت وب گردی و ١٧ ساعت پخش ویدئو، از دیگر نتایج ثبت شده توسط این گوشی هوشمند میان رده است. این بخش، مربوط به حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی بود. اما آیا تفاوت محسوسی را در رفرش ریت ۶٠ هرتزی شاهد هستیم؟

عمر باتری Realme X7 Max در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی

خب، باید بگوییم که این تفاوت خیلی هم محسوس نیست. اما همچنان تفاوتی بین این دو حالت در میزان مصرف باتری وجود دارد. در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی، بازدهی در بخش تماس 3G و پخش ویدئو، همانند قبل است. اما از سوی دیگر، ماندگاری در حالت استفاده ترکیبی، به ١١۴ ساعت افزایش یافته است. اکنون، Realme X7 Max حدوداً ١ ساعت بیشتر از قبل در حالت وب گردی دوام می‌آورد. در کل، این گوشی مصرف بهینه‌ای را به لطف نمایشگر AMOLED (در بخش پخش فیلم) و تراشه Dimensity 1200 به ارمغان می‌آورد. اما انتظار داشتیم تا دوام در بخش وب گردی، کمی بیشتر باشد. تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری گوشی‌های Realme X7 Max، ریلمی GT، پوکو F3 و شیائومی Mi 11i می‌باشد:

شارژر ریلمی ایکس ٧ مکس

همان طور که اشاره کرده بودیم، شارژر Realme X7 Max، دارای توان ۵٠ واتی می‌باشد. این شارژر، دارای فناوری SuperDart ریلمی است. این شارژر ١٠ آمپر و ۵ ولتی، از نوع Type-A به Type-C است. اما خودتان ببینید که این شارژر، با چه سرعتی ریلمی X7 Max را شارژ می‌کند:

شارژر ریلمی ایکس ٧ مکس

همان طور که مشاهده کردید، این گوشی در نیم ساعت اول اتصال به شارژر، تا ۶٠ درصد شارژ می‌شود. در نهایت، زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری یا به اصطلاح، فول شارژ این گوشی تقریباً ١ ساعت است. بنابراین، این شارژر عملکرد مناسب و قابل توجهی دارد. اما توجه داشته باشید که Realme GT هم از همین سیستم شارژر و باتری استفاده می‌کند. با این وجود، ریلمی GT 5G، در نیم ساعت اول تا ۶٨ درصد شارژ می‌شود. در نهایت، زمان فول شارژ این گوشی ۵٧ دقیقه است. این موضوع، شاید خیلی مهم نباشد. اما ظاهراً تراشه Dimensity 1200، مدیریت توان شارژر متفاوتی نسبت به اسنپدراگون ٨٨٨ دارد. بنابراین، این تفاوت به وجود آمده است. البته که OnePlus Nord CE 5G هم با همین حجم باتری و شارژر ٣٠ واتی، تنها ٣ دقیقه دیرتر شارژ می‌شود!

نظر شما در مورد Realme X7 Max یا همان Realme GT چیست؟ آیا این دستگاه مورد پسند شما واقع شده است؟ فکر می‌کنید تراشه Dimensity 1200 این عمر باتری را رقم زده است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیلی خوبه امتیازش ، تقریبا اندازه پوکو اف۳ که باتری 4520 میلی آمپری داره اونم امتیازش 114 هست ولی تو بحث شارژ کردن ضعیفتر از پوکو هست چون پوکو با شارژر 33 وات ۵۶ دقیقه فول میشه ولی این گوشی با شارژر ۵۰ وات یک ساعت

Mahdi

ضمنا پوکو اف۳ ۲۵۶گیگ رم ۸ تو سایمان‌دیجیتال به قیمت ۱۰۶۰۰ موجود شد که فوق‌العاده هست

m.b

حالا اگر ماجرای شارژ برعکس بود هزاران رزمنده بی منت میریختن تو پست که بگن شیا دروغگو هستش و شارژراش فقط اسم دارن و عملاً کیفیت ندارن!😂🤦‍♂️
هی خدا از دست شما… چند وقتیه پیداشونم نیست… منتظر یه خبر جنجالی دیگه هستن که دوباره بیان ماهیگیری…🤦‍♂️

Mahdi

صددرصد ، من تنها ایراد همون رابط کاربری تو بعضی گوشی ها هست رو می بینم که اونم داره حل میشه

AŁɪ

عالی دیمنسیتی 🌷

ali karimi

سلام، این دوسه ساله اخیر مدیاتک خوب عمل کرده بخصوص با چیپهای سری دایمن سیتی پرچمدارش، امتیازهای این گوشی هم خیلی خوب در اومده که نشون دهنده مصرف انرژی خوب چیپهای مدیاتک هستش، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️