حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایربادز Beats Studio Buds از تراشه مدیاتک به‌جای Apple H1 استفاده می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، گجت‌های پوشیدنی، مدیاتک

چند روز پیش، اپل هدفون‌های بی‌سیم Beats Studio Buds را معرفی و به بازار عرضه کرد که در مقایسه با Beats Powerbeats Pro عرضه شده در سال 2019، از نظر مشخصات و طراحی ظاهری بسیار متفاوت است. با این حال، گزارش جدیدی منتشر شده که تایید می‌کند ایربادز Beats Studio Buds از تراشه مدیاتک به‌جای Apple H1 استفاده می‌کند.

تراشه مدیاتک در ایربادز Beats Studio Buds

اکنون گزارشی از Ming-Chi Kuo، تحلیلگر Tianfeng International بیان می‌کند که Beats Studio Buds که به‌تازگی عرضه شده است، به‌جای تراشه Apple H1 ساخته شده توسط فرایند 16 نانومتری، از تراشه TWS MediaTek که با استفاده از فرایند 22 نانومتر تولید شده است، بهره می‌برد.

اعتقاد بر این است که دلیل استفاده از چیپست مدیاتک و نه تراشه خود شرکت، سازگاری بهتر با دستگاه‌های اندرویدی است زیرا غول فناوری مستقر در کوپرتینو، اکنون بر روی کاربران اندروید نیز تمرکز کرده و سهم بازار خود را در دسته هندرفری‌های بی‌سیم افزایش می‌دهد.

دلیل دیگر استفاده اپل از تراشه مدیاتک می‌تواند کوتاه کردن جدول زمانی توسعه، استراتژی‌های انعطاف‌پذیر و رقابتی‌تر، کاهش هزینه‌ها و تمایز نسبت به سری AirPods می‌باشد.

تراشه مدیاتک در ایربادز Beats Studio Buds

تراشه مدیاتک در ایربادز Beats Studio Buds

باتوجه به اینکه اپل از تراشه‌های مدیاتک در TWS خود استفاده می‌کند، شرکت تایوانی اکنون می‌تواند محصولات خود را با اطمینان خاطر به شرکت‌های دیگر نیز بفروشد و این موضوع به مدیاتک کمک می‌کند تا فروش خود را در بخش تراشه‌های TWS افزایش دهد.

بعلاوه، در این گزارش از سهم بازار پوشیدنی‌ها نیز صحبت شده است. این گزارش می‌افزاید که اگرچه اپل همچنان رهبر بازار در این حوزه است، با این حال، سهم آنها در حال کاهش می‌باشد. باتوجه به تقاضای کمتر از حد انتظار برای ایرپادز این شرکت در فصل دوم ۲۰۲۱، پیش‌بینی میزان عرضه به‌جای حدود 85 میلیون دستگاه، تقریباً به 70 تا 75 میلیون واحد تجدید نظر شده است.

تاریخ عرضه ایرپادز ۳ اپل به تعویق افتاد: نسل جدید تا قبل از ۲۰۲۲ معرفی نخواهد شد

در نهایت نظر شما راجع به استفاده اپل از تراشه مدیاتک به‌جای Apple H1 در ایربادزهای جدید خود در زیرمجموعه Beats این شرکت چیست؟ آیا این تصمیم اپل را باتوجه به دلایل ذکر شده، منطقی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

تصمیم درستی بود ، مدیاتک هم سود خوبی می‌بره .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی