حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش فروش ایربادز بی سیم در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی: رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

موسیقی، یک جزو اصلی از زندگی امروزی ما انسان‌ها است. ما برای رهایی از تنش‌های روزانه، به سمت موسیقی می‌رویم تا ذهن خود را خالی کنیم. با شدت گرفتن موج‌های کرونا و سخت‌تر شدن قرنطینه، عموم مردم به دنبال پیدا کردن یک سرگرمی خانگی هستند. به همین دلیل، ایربادزهای بی سیم، به نوعی می‌توانند یک راه حل مناسب برای این امر باشند. در ادامه، فروش بالای ایربادزهای بی سیم در فصل اول سال جاری میلادی ثبت شده‌اند. به همین ترتیب، در این مطلب به گزارش فروش ایربادز بی سیم در فصل اول سال جاری میلادی می‌پردازیم تا ببینیم که چه تغییراتی در این بازار صورت گرفته است.

محبوبیت روز افزون TWS ها

در هنگام گوش فرا دادن به موسیقی، سهولت در استفاده از ابزار مناسب برای انجام این امر، بسیار مهم است. با بهره مندی از یک هدفون مناسب، می‌توان به سادگی در دنیای موسیقی غرق شد. ایربادز بی سیم، محصولی است که گوش دادن به موسیقی را ساده‌تر از همیشه کرده است. به همین دلیل، این محصول به یکی از انتخاب‌های اصلی کاربران در هنگام تهیه لوازم جانبی برای گوش دادن به موسیقی است. پیش از این، در مورد احتمال فروش بیش از ٣١٠ میلیون نسخه‌ای این محصولات در سال ٢٠٢١ میلادی گفته بودیم.

 

فروش ایربادهای بی‌ سیم در سال ٢٠٢١، به بیش از ٣١٠ میلیون نسخه خواهد رسید

 

اکنون، نوبت به انتشار گزارش فروش ایربادز بی سیم در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی رسیده است. این گزارش‌، توسط مؤسسه آماری معروف Counterpoint منتشر شده است. در ادامه، قصد داریم تا نگاهی به این گزارش جدید از وضعیت بازار ایربادز بی سیم داشته باشیم.

گزارش فروش ایربادز بی سیم در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی

به گفته این مؤسسه آماری، با وجود تمام رکود‌های اقتصادی در بازارهای جهانی، بازار ایربادز بی سیم همچنان در حال رشد و رونق گیری است. این بازار، در اوج خود قرار دارد و هر روز نسبت به روز قبل، پیشرفته‌تر می‌شود. این مورد، در سه ماهه اول سال جاری میلادی، صادق است. طبق آخرین گزارش فروش ایربادز بی سیم در این فصل، رشد سالانه ۴۴ درصدی ثبت شده است. به طور دقیق‌تر، این بازار نسبت به فصل اول سال ٢٠٢٠ میلادی، ۴۴ درصد فروش بیشتر را تجربه کرده است. کشور چین، بیشترین رشد سالانه را در تمام بازارها کسب کرده است. با این وجود، همچنان کاربران ساکن آمریکای شمالی، بیشترین سهم خریداری این محصولات را به خود اختصاص داده‌اند.

 

مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم: کدام یک انتخاب بهتری به شمار می‌رود؟

 

ظاهراً اپل همچنان به عنوان حاکم این بازار قلمداد می‌شود. اما به دلیل شدت یافتن رقابت‌ها و مانند پیش بینی‌های قبلی، سهم کوپرتینویی‌ها کاهش یافته است. و اما در رتبه دوم، شیائومی را می‌توان مشاهده کرد. کمپانی که طی سال‌های اخیر، با رشد چشمگیری در بازار ایربادز کاملاً بی سیم مواجه شده است. با وجود این موضوع، سهم شیائومی از بازار مورد اشاره کاهش یافته است. در مقابل، سامسونگ با برخورداری از رشد فروش قابل توجه، در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. اما در مقایسه با بازه‌های زمانی اخیر، اختلاف کره‌ای‌ ها با مقام دوم، یعنی شیائومی کم‌تر شده است.

کدام دسته از این محصولات محبوبیت بیشتری را در بین کاربران دارند؟

در سال گذشته، شاهد کم شدن سهم ایربادهای با قیمت بیش از ١٠٠ دلار بودیم. اما در اواخر سال گذشته، این رده از ایربادها، مجدداً دچار رشد شدند. در نهایت، در فصل اول سال جاری، سهم این محصولات در رده قیمتی بیش از ١٠٠ دلار افزایش یافت و به حدود ۴۶ درصد رسید. این کاهش سهم، به دلیل کم‌تر شدن قدرت خرید کاربران و شیوع بیش از پیش کرونا، به وقوع پیوسته بود. این امر، نشان دهنده مایل شدن کاربران به سمت تهیه ایربادهای گران قیمت‌تر است. تحلیلگر ارشد مؤسسه Counterpoint می‌گوید:

شرکت‌ها باید برای تغییر روند تقاضای مشتریان در آینده‌ای نزدیک آماده شوند. چرا که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ٢٠٢١ میلادی، با انجام واکسیناسیون گسترده برای جلوگیری از ابتلا به ویروس Covid-19، سلایق مشتریان تغییر بیشتری پیدا کند. به همین علت، باز هم شاهد رشد این بازار در بخش فروش هستیم.

اپل با برخورداری از سهم حدوداً ۵٧ درصدی در فروش ایربادهایی با قیمت بیش از ١٠٠ دلار، در صدر است. سامسونگ نیز با ١٧ درصد سهم از این بخش، در تعقیب اپل است. در مقابل، در بخش زیر ١٠٠ دلار شاهد جنگ شدیدی بین تولید کنندگان ایربادهای اقتصادی هستیم. گزارش فروش ایربادز بی سیم در فصل اول سال جاری میلادی، نشان می‌دهد که سهم شیائومی از این بخش کاهش یافته است. این موضوع، به دلیل ارائه مدل‌های متنوع‌تر و ارزان از سوی دیگر شرکت‌ها است.

مقایسه سهم فروش ایربادهای با قیمت بیش از ١٠٠ دلار آمریکا و کم‌تر از ١٠٠ دلار آمریکا

مقایسه سهم فروش ایربادهای با قیمت بیش از ١٠٠ دلار آمریکا و کم‌تر از ١٠٠ دلار آمریکا

سامسونگ، یکی از بهترین عملکردها را در این بازار ثبت کرده است. معرفی ایربادز کاملاً بی سیم به همراه پرچمداران این شرکت، سبب محبوبیت این محصول برای تهیه کنندگان گوشی‌های هوشمند پرچمدار این کمپانی شد. به همین دلیل، سامسونگ توانست رشد خوبی را در این بازه زمانی تجربه کند و خطری تازه برای شیائومی بیافریند. هم اکنون، کمپانی‌های نو ظهور و تازه‌ای به این بازار پیوسته‌اند. به همین دلیل، رقابت بین تولید کنندگان ایربادز کاملاً بی سیم، شدیدتر از همیشه شده است.

این مؤسسه، اعلام نکرده است که دقیقاً چه تعداد ایربادز بی سیم در سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی به فروش رسیده است. با این وجود، رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رقم شگفت انگیزی است. این روند، همچنان ادامه دار خواهد بود و شرکت‌های تولید کننده این محصول، می‌توانند بیش از پیش به آینده خود در این بازار امیدوار باشند.

نظر شما در مورد ایربادهای کاملاً بی سیم چیست؟ کدام یک از کمپانی‌های تولید کننده این محصول را بیشتر قبول دارید؟ آیا تا به حال از یک ایربادز کاملاً بی سیم برای گوش دادن به موسیقی استفاده کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️