حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید روی Windows 11 : بزرگترین غافلگیری امشب

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | Windows 11، مایکروسافت

حقیقتا با معرفی Windows 11 نمی توانم بگویم اصلا غافلگیر شده باشم. چرا؟ چون یک هفته پیش فایل ISO ویندوز ۱۱ به صورت غیر رسمی لو رفت و من بنابر کنجکاوی خود آن را نصب کردم. با این حال مراسم ویندوز خالی از خبر جدید نبود. بهبودهای Auto HDR در بخش بازی واقعا جذاب بود. با این حال پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید روی Windows 11 را می توان بزرگترین غافلگیری امشب دانست.

رویای استفاده از نرم افزارهای اندروید روی Windows 11

مایکروسافت در حال آغاز پشتیبانی از برنامه های اندرویدی روی ویندوز 11 است. این غول نرم افزاری ردموندی علاوه بر رونمایی از ویندوز ۱۱ نشان داد برنامه های Android بطور مجزا در ویندوز ۱۱ اجرا خواهند شد. از آن مهم تر این که فروشگاه جدید Windows یا Windows Store که در سیستم عامل موجود است، قابل نصب خواهند بود.

نرم افزارهای اندروید روی Windows 11

نرم افزارهای اندروید روی Windows 11

مایکروسافت می گوید که از فروشگاه نرم افزاری آمازون برای آوردن برنامه های Android به ویندوز 11 استفاده می کند. برنامه ها مستقیما از فروشگاه جدید Windows در دسترس خواهند بود و با استفاده از فناوری Intel Bridge ساخته می شوند. برنامه های Android در ویندوز 11 می توانند در تسک بار پین ​​شوند، یا در کنار برنامه های سنتی Windows قرار بگیرند.

نرم افزارهای اندروید روی Windows 11 با همکاری آمازون

نرم افزارهای اندروید روی Windows 11 با همکاری آمازون

نرم افزارهای اندروید روی ویندوز ۱۱ پاسخی آشکار به پیشرفت اپل با تراشه های M1 و اجرای برنامه های iOS در macOS است. در حالی که نسخه وب بسیاری با برنامه های تلفن همراه وجود دارد، آنها اغلب خیلی کمتر راضی کننده هستند. همچنین اکثر سرویس های محبوب موبایلی به خوبی روی ویندوز در دسترس نبودند.

تیک تاک روی ویندوز ۱۱

مایکروسافت امروز برنامه ای مانند TikTok را روی ویندوز 11 نشان داد، اما مشخص نیست که چند دستگاه موجود با ویندوز ۱۱ از این همکاری با اینتل برای اجرای برنامه های Android پشتیبانی می کنند.

آیا می دانستید که ویندوز ۱۰ موبایل از نرم افزارهای اندروید (تقریبا) پشتیبانی می کرده است؟

این معرفی غافلگیرانه به دنبال برنامه های اصلی مایکروسافت است که به توسعه دهندگان ویندوز اجازه می دهد برنامه های موجود اندرویدی خود را برای ویندوز در سال ۲۰۱۵ آماده کنند. پروژه Astoria روشی بود که سعی در ترغیب توسعه دهندگان برای انتقال برنامه ها و سهولت انجام این کار دارد. این طرح سرانجام کمتر از یک سال بعد با شکست مایکروسافت روبرو شد و مایکروسافت اعتراف کرد که “داشتن دو فناوری Bridge برای انتقال کد از سیستم عامل های تلفن همراه به ویندوز غیرضروری است.”

نظر شما درباره این تلاش مایکروسافت چیست؟ به نظر می رسد مایکروسافت در مسیر صحیح قدم برمی دارد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Massiha13

عالی شد

xiaomi mi mix4

دیگه وقت خرید یه لپ تاپ عالیست

ایول این تنها چیزی بود که نیاز داشتیم تو ویندوز و بدون اینکه از برنامه های شخص ثالث برای اجرای برنامه های اندرویدی استفاده کنیم ویندوز ۱۱ کارمون رو راحت تر میکنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)