حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید
بلیط هواپیما

ارزش جهانی برند سامسونگ در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | تحلیل راهبرد، سامسونگ

نمی‌توان منکر این موضوع شد که سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت‌های سراسر جهان بوده که قادر به ارائه انواع مختلف محصولات نیز می‌باشد. برای شرکتی در سطح سامسونگ، ارزش برند جهانی نیز مهم است. این مورد به‌عنوان شناخت و درک یک نام تجاری در بین مصرف‌کنندگان و به‌طور کلی مردم، در سراسر جهان عمل می‌کند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل و چندین شرکت دیگر میلیون‌ها و حتی میلیاردها دلار در بازاریابی و تبلیغات نام خود صرف می‌کنند که به ارزش ویژه برند آنها کمک شایانی کرده و باعث پیشرفتشان می‌شود.

سقوط ارزش جهانی سامسونگ در سال ۲۰۲۱

موقعیت سامسونگ با وجود اینکه یکی از بزرگترین برندهای جهان به‌شمار می‌رود، در مقایسه با سال گذشته، در میان 100 برند برتر جهان به میزان کمی کاهش یافته است. آخرین تحقیقات بازاریابی، این کاهش ارزش سامسونگ را نشان می‌دهد، اما درمجموع نگرانی زیادی برای این شرکت وجود ندارد.

kantar، مؤسسه تحقیقاتی و آماری مستقر در انگلیس، لیستی از 100 برند برتر جهانی را منتشر کرده و خاطرنشان می‌کند که ارزش کل برندها به‌صورت جهانی، 42 درصد افزایش یافته و به بیش از 7 تریلیون دلار رسیده است. این موضوع، رشد فوق‌العاده برندهای جهانی علی‌رغم خساراتی که همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد کرده را نشان می‌دهد.

ارزش جهانی برند سامسونگ

ارزش جهانی برند سامسونگ

آمازون همچنان باارزش‌ترین برند در سطح جهان بوده و با رشد 64 درصدی، به ارزش تجاری 684 میلیارد دلار در سال جاری رسیده است. سامسونگ مدت‌هاست که در این لیست قرار دارد، اما در زمان نوشتن این مقاله، هنوز موفق به تصاحب جایگاه ده رتبه برتر نشده است. در حال حاضر، این شرکت در مقام چهل و دوم باارزش‌ترین برندها در سطح جهانی قرار دارد. سامسونگ از سال گذشته که در رتبه ۴۰ام از نظر ارزش جهانی بود، دو پله سقوط کرده است.

این گزارش ارزش برند سامسونگ را حدود 46.8 میلیارد دلار تخمین زده است. در عین حال، همچنان نمایانگر افزایش 44 درصدی در ارزش مالی این شرکت است. درحقیقت سامسونگ 2 رتبه را از دست داده؛ چراکه اکنون 13 شرکت جدید در لیست وجود دارد. به‌عنوان مثال Nvidia با 105 میلیارد دلار، دارای ارزش تجاری بالاتری از سامسونگ است.

اگر به تفکیک آمار کشورها نیز نگاهی بیندازید، ایالات متحده همچنان با 74 شرکت در لیست 100 برند باارزش، کماکان بهترین منطقه دنیا از این جهت به‌شمار می‌رود.

رشد ارزش برند هوآوی در رده‌بندی‌های جهانی

نظر شما راجع به سقوط ارزش جهانی برند سامسونگ در سال ۲۰۲۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

من ارزش گذاری interbrand رو قبول دارم

safarmarket
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی