حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰ فرایند ۴ نانومتری را زودتر از سایر رقبا عرضه می کند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

مرحله بعدی در روند تکاملی پردازشگرهای موبایل، تکنولوژي فرایند 4 نانومتری می‌باشد. بزرگترین تولیدکننده قراردادی TSMC در سه ماهه سوم سال جاری قصد دارد تولید آزمایشی پردازنده‌ها را بر اساس فناوری پردازش 4 نانومتری آغاز کند. کاملاً قابل پیش‌بینی است که تراشه‌های جدید قادر به افزایش کارایی و کاهش مصرف انرژی در گوشی‌های همراه خواهند بود. به‌تازگی گزارش شده است که تراشه دیمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک احتمالا از فرایند ۴ نانومتری بهره برده و این فرایند را زودتر از سایر رقبای تولیدکننده تراشه برای استفاده در گوشی‌های نیمه دوم سال آماده می‌کند.

فرایند ۴ نانومتری تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰

در میان شرکت‌هایی که علاقه‌مند به کسب لقب “اولین” در میان پردازنده‌ها بوده و اکنون نیز سعی دارد تراشه ۴ نانومتری خود را زودتر از سایر رقبا معرفی کند، نام مدیاتک به چشم می‌خورد. منبعی نزدیک به این شرکت در داخل چین، اطلاعاتی بدست آورده که نشان می‌دهد سازنده تراشه تایوانی قصد دارد در نیمه اول سال آینده یک تراشه شاخص را که با استفاده از فناوری 4 نانومتری توسعه داده شده است، ارائه کند و این تراشه توسط TSMC تولید خواهد شد. طبق تجربه گذشته می‌دانیم که از جمله تولیدکنندگانی که نسبت به خرید این دسته از چیپست‌ها علاقه نشان می‌دهند، ویوو، اوپو و شیائومی هستند.

فرایند ۴ نانومتری تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰

فرایند ۴ نانومتری تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰

تراشه جدید که به احتمال زیاد با نام دیمنسیتی ۲۰۰۰ نیز شناخته می‌شود، معماری ARM v9 را اجرا کرده و شامل جدیدترین هسته‌های Cortex-X2 و Cortex-A510 خواهد بود. پردازشگر گرافیکی Mali-G710 نیز که جانشین Mali-G78 نسل پیشین شده است، وظیفه پردازش بازی‌ها و کارهای سنگین را برعهده خواهد داشت. سرانجام اگر این پیش‌بینی‌ها محقق شود، ممکن است مدیاتک سال آینده پردازنده پرچمدار درخوری را معرفی و عرضه کند که می‌تواند با تراشه اسنپدراگون ۸۹۵(نام احتمالی تراشه آینده) کوالکام رقابت کند.

مدیاتک جایگاه نخست خود در بازار تراشه را برای سال 2021 نیز حفظ خواهد کرد

نظر شما راجع به تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰ با فرایند ۴ نانومتری چیست؟ به نظر شما این شرکت می‌تواند با این چیپ جدید، نام خود را به‌عنوان اولین عرضه کننده تراشه ۴ نانومتری ثبت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

عالی 🌷🔥 پیشتاز

ali karimi

سلام، افرین به مدیاتک، والا اگه بخواد میتونه زودتر این تراشه 4نانومتری رو به بازار وارد کنه، ولی طبق این خبر چرا tsmc میخواد بسازه خود مدیاتک میتونه بسازه که چطور میخواد بده به اونا، ولی خب منتظر این چیپست هستیم چون مدیاتک با سری دایمن سیتی مشخص کرد که کارش واقعا درسته و چیپستهای خوبی میسازه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی