حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدد ۱۳ در نام iPhone 13 برای کاربران احساس نحس بودن دارد؟

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

زرد است نه؟ اما باور کنید یا نه موسسه تحقیقاتی SellCell درباره این تحقیقات نسبتا بزرگی انجام داده است. درباره این که آیا عدد ۱۳ در نام iPhone 13 برای کاربران احساس نحس بودن دارد؟ درباره اینکه iOS 15 چقدر کاربران را هیجان زده کرده یا حتی درباره این که بهتر است نام آیفون بعدی چه باشد! اینجا موارد جالبی وجود دارد که با هم بررسی می کنیم.

نام iPhone 13 نحس است؟

آیفون ۱۳ بدون شک می تواند یک آیفون جذاب باشد. اولین تغییر در ناچ عریض آیفون از زمان iPhone X در آیفون ۱۳ رخ خواهد داد و عرض آن کمتر می شود. البته که هنوز نمی توان عنوان “ناچ عریض” را برای آن به کار نبرد، اما بالاخره بهتر می شود. با این حال کاری به کلیت سخت افزاری آن نداریم، اینجا صحبت از نام است. بخواهیم یا نخواهیم یا به هر دلیلی، عدد ۱۳ در برخی فرهنگ ها نحس است. مثل نحس بودن عدد ۴ در فرهنگ های شرق آسیایی.

اولین سوال این است:

آیا نام گذاری آیفون بعدی که آیفون ۱۳ است، می تواند شما را به دلیل بدیمنی عدد ۱۳ از خرید آیفون جدید منصرف کند؟

 

طبق تحقیقات موسسه SellCell می بینیم که از بین ۳۰۰۵ کاربر اتفاقی بررسی شده، نزدیک به ۸۲ درصد آن ها معتقندند چنین موضوعی در خرید آن ها تاثیر ندارد. با این حال ۱۸.۳ درصد یا تقریبا هر ۱ نفر از ۵ نفر معتقد است که شاید چنین اتفاقی رخ بدهد.

جالب است که احساس نحسی عدد ۱۳ در نام آیفون بعدی بین مردان شمول ۲۴.۹ درصدی دارد. این در حالی که خانم ها فقط ۱۱.۷ درصد به تاثیرگذاری این نام در خریدشان معتقدند.

نحس بودن نام آیفون ۱۳

نحس بودن نام آیفون ۱۳

سوال بعدی هم در نوع خود جالب است.

اگر اسم “آیفون ۱۳” نحس است، چه نامی برای آیفون بعدی مناسب است؟

 

خب اگر فکر می کنید iPhone 13 خوش یمن نیست، چه نامی برای آیفون بعدی انتخاب کنیم؟ همچنان نام آیفون ۱۳ بین گزینه ها قرار دارد.

پاسخ ها به این صورت است:

  1. ۱- آیفون ۲۰۲۱ با ۳۸ درصد
  2. ۲- آیفون ۱۳ با ۲۶ درصد
  3. ۳- آیفون ۲۱ با ۱۶ درصد (۲۱ به مناسب سال ۲۰۲۱ که البته با نام گلکسی اس ۲۱ هم مشابه می شود)
  4. ۴- آیفون 12s – به یاد دارید آیفون های S را؟ از نسل دوم آیفون تا آیفون ۶ سال در میان سری S وجود داشت.
  5. ۵- آیفون ۱۴
نام جایگزین آیفون ۱۳

نام جایگزین آیفون ۱۳

شما فکر می کنید کدام نام می تواند برای آیفون سال ۲۰۲۱ جذاب تر باشد؟ بهتر نیست اپل مثل آیپدها، آیفون ها را هم با نام سال نام گذاری کند؟ حداقل در این نظرسنجی که تقریبا نظر ۲ نفر از ۵ نفر اینطور است.

اگر در نظر دارید گوشی خود را از یک آیفون قدیمی به آیفون جدیدتر ارتقا دهید، ترجیح می دهید آیفون ۱۲ بخرید یا منتظر آیفون جدید خواهید ماند؟

 

این بخش هم جالب است. برای ۶۴ درصد کاربرانی که می خواهند یک آیفون جدید بخرند، معرفی آیفون جدید که حوالی شهریور یا مهر امسال انجام می شود اهمیت دارد. با این حال ۳۶ درصد آن ها همین آیفون ۱۲ را خواهند خرید.

کدام آیفون را می خرید؟

کدام آیفون را می خرید؟

این نظرسنجی ابعاد مختلفی دارد که می توانید با مراجعه به منبع مطلب آن را بخوانید. من بخش های مربوط به آپدیت iOS 15 و iPadOS 15 را به اختصار برای شما این جا منعکس می کنم.

با معرفی iOS 15 و iPadOS 15 حقیقتا من تقریبا اصلا هیجان زده نشدم. شاید کمبود شدید ویژگی های اساسی سیستم عاملی و بیشتر ارایه آپدیت نرم افزارهای سیستم عاملی باعث این حس است. حتی شاید همین آپدیت محدود سبب شد که آیفون 6s رکورد دریافت ششمین سال آپدیت رسمی را بشکند.

به هر صورت، من تلاش می کنم حس شخصی خود را در خبر منعکس نکنم یا اگر هم می نویسم، با عنوان نظر شخصی آن را مشخص کنم. با نتایج این نظرسنجی می بینم که خیلی هم تنها نبوده ام.

پاسخ کاربران به سوال زیر اینطور است که در تصویر بعدی می بینید:

آپدیت iOS 15 و iPadOS 15 چقدر برای شما هیجان انگیز است؟

 

در این پرسش از کاربران خواسته شده تا بین ۱ تا ۵ امتیازدهی کنند که ۱ بیشتر هیجان و ۵ کمترین هیجان است. خب عدد ۲۲ درصد اصلا هیجان زده نشدند. عدد قابل توجه ۳۰ درصد کمی هیجان دارند. ۲۸ درصد تقریبا هیجان زده شدند. تا اینجا عدد حدود ۸۰ درصد کاربران یعنی ۴ نفر از ۵ نفر با آپدیت iOS 15 و iPadOS 15 واقعا احساساتی نشده اند. ۱۵ درصد خیلی هیجان زده و ۴ درصد کاملا درگیر این آپدیت شده اند.

شما کجای این نظر سنجی قرار می گیرید؟

میزان هیجان انگیز بودن آپدیت iOS 15 برای کاربران

میزان هیجان انگیز بودن آپدیت iOS 15 برای کاربران

کدام ویژگی iOS 15 یا iPadOS 15 برای شما جذاب تر بود؟

 

در نمودار بالا می توانید ویژگی های محبوب در آپدیت جدید را ببینید. مجبوب ترین آن آپدیت نرم افزار Wallet بود. این ویژگی برای کاربران داخل ایران شاید خیلی مهم نباشد. ویژگی بعدی را می توان در سرچ بهتر دانست. برای شما کدام ویژگی جذاب تر بود؟

ویژگی مورد نظر شما برای iOS 15 یا iPadOS 15 که امسال ارایه نشد، چه چیزی است؟

 

من شخصا خیلی دوست داشتم که ویژگی AOD یا نمایشگر همیشه روشن به نسخه جدید iOS ارایه شود، حتی اگر در iPadOS ارایه نشود. با این حال اپل به راحتی از کنار این ویژگی گذشت. این ویژگی دومین ویژگی پرطرفدار غائب در آپدیت iOS 15 است. اولین ویژگی را می توان در نبود ویجت های تعاملی دانست. شما چه ویژگی را دوست داشتید ببینید که ندیدید؟

در نهایت متوجه می شویم که با توجه به این آمارها، شاید آیفون ۱۳ معجزه ای در فروش آیفون ها ثبت نکند. با این حال به آن معنی هم نیست که فروش پایینی خواهد داشت. به هر حال کاربر iOS در باغ محصور اپل باید قدم بزند.

دانلود تصویر زمینه iOS 15 و iPadOS 15 برای هر دستگاهی

نظر شما درباره این نظرسنجی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

اون ۱۸ درصد خیلی خرافاتی ان ناموسا.

ali_s

نمیدونم کی این حرفای کذبو میزنه بعضیا هم باور میکنن باو نحس چی

واقعا موندم این خرافات چیه یکی تو شرق میگه ۴ نحسه یکی تو کشور خودمون و غرب میگن ۱۳ نحسه آخه چرا؟
بلک شارک که چینیه نسل بعدی گوشی گیمنگشو با عدد ۴ عرضه کرد و نه تنها بدیوم و نحس نیست بلکه خیلی هم از نظر مقاومت بدنه از راگ فون ۵ هم به خاطر ۴ پرید بهتره درحالی که راگ فون ۵ تو تست جری با یه فشار کوچیک فاتحش خونده شد.
آخه چرا خرافه؟😬🤔

یکیم آقای عطایی تست مقاومت گوشی نوبیا گ ردمجیک توسط جری منتشر شد اونم پوشش بدید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)