حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات فوق العاده ای از طراحی آیفون ۱۳ اپل در فایل CAD طراحی آن لو رفت

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، شایعات

آیفون ۱۳ برای اپل شامل یک تغییر طراحی مهم خواهد بود. البته نه آنقدر بزرگ ولی تغییر قاب دوربین و کوچکتر شدن ناچ برای دنیای کوپرتینیویی ها می تواند واقعا قابل توجه به شمار برود. به تازگی جزئیات فوق العاده ای از طراحی آیفون ۱۳ اپل در فایل CAD طراحی آن لو رفته است.

طراحی آیفون ۱۳

بیاید با ناچ شروع کنیم. اپل از آیفون X و سال ۲۰۱۷ این بخش را تغییر نداده است. حالا در سال ۲۰۲۱ با انتقال بلندگو مکالمه به مرز شیشه و قاب فلزی و نزدیک کردن حسگرهای مربوط به Face ID و دوربین سلفی، عرض ناچ می تواند کوچکتر شود.

ابعاد دقیق این ناچ در فایل CAD طراحی iPhone 13 موجود است. حاشیه بسیار کم لبه بالا برابر ۱.۹۱ میلی متر است که واقعا خیلی خوب ارزیابی می شود. عرض ناچ ۲۶.۲ میلی متر بوده که کمی بیشتر از ۲.۵ سانتی متر است.

ابعاد ناچ آیفون ۱۳

ابعاد ناچ آیفون ۱۳

در این فایل ضخامت آیفون ۱۳ برابر ۷.۶۵ میلی متر است. ضخامت آیفون ۱۲ برابر ۷.۴ میلی متر بود. این کمی افزایش ضخامت را نشان می دهد. البته هنوز هیچ چیز رسمی نیست و شاید ابعاد نهایی متفاوت باشد.

به این ترتیب حدود مهم ابعاد دستگاه را داریم. در نمای زیر به وضوح مشخص است که شیشه نمایشگر هم مانند آیفون ۱۲ دیگر 2.5D نیست و کاملا تخت در نظر گرفته شده است.

اما به طراحی قاب دوربین می رسیم، جایی که اپل می خواهد کمی طراحی درون مربع را تغییر دهد. همزمان اما به نظر می رسد که این بخش کمی برجستگی بیشتری دارد.

اینجا ما دوربین دوگانه را داریم که روی قطر مربع نشسته اند. فلش و میکروفون روی این قاب دیده می شود. برخی شایعات درباره حضور LiDAR روی مدل های پایه آیفون ۱۳ هم صحبت کرده اند که البته در این تصویر تایید نمی شود.

طراحی لبه پایین و بالای ایفون ۱۳ هم یک خط دارد که هنوز دقیقا مشخص نیست مربوط به چه چیزی می شود اما شاید به جز بحث های طراحی ظاهری به بحث مخابراتی هم مربوط شود.

نظر شما چیست؟ طراحی iPhone 13 را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

“البته نه آنقدر بزرگ ولی تغییر قاب دوربین و کوچکتر شدن ناچ برای دنیای کوپرتینیویی ها می تواند واقعا قابل توجه به شمار برود.”
فک کن قراره یه ذره دوربین ها جابجا بشن و یکمم ناچ کوچیک بشه.. اونوقت به این میگن تغییر قابل توجه..
کار اپل در عوض نکردن طراحی به نظر من واقعا مسخرس

ببین اپل برا آیفون ۱۳ و مینی به خاطر این چینش دوربیشو عوض کرده بلکه بتوته یه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بزرگتر بذاره و یکمی هم ناچش کوچولو شده.

Mahdi

بزرگترین تغییر بنظرم باتری بزرگتر و مودم فایوجی کم مصرف تره

Amir7090

این چند روز فقط چشم باز میکنم اسم اول رو مییینم

حالم داره بهم میخوره

Amir7090

این چند روز فقط چشم باز میکنم اسم اپل رو مییینم

حالم داره بهم میخوره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)