حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلویزیون ال جی با صفحه نمایش رول شونده در حق اختراع شرکت کره ای دیده شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ال‌جی، تلویزیون

ال جی به تازگی حق اختراع یک تلویزیون اولد جدید را به ثبت رسانده است که به یک صفحه نمایش رول شونده از طرفین مجهز است. در حالی که این شرکت در گذشته تلویزیون های رول شونده دیگری را به نمایش گذاشته بود. اما این تلویزیون به لطف مکانیزم خاصش که از دو طرف (سمت چپ و راست) جمع می‌شود واقعا هیجان انگیز است.

ال جی یک تلویزیون رول شونده جدید را معرفی خواهد کرد

طبق گزارش LetsGoDigital ، غول فناوری کره جنوبی از طرف سیستم طراحی بین المللی لاهه حق ثبت اختراع دریافت کرده. این حق ثبت اختراع تحت عنوان «تلویزیونی با صفحه نمایش رول شونده» عنوان شده است.

تلویزیون در شکل رول شده خود، به یک بلندگوی کشیده شباهت دارد که دارای کناره های منحنی شکل است. این دستگاه نمایشگری دارد که از هر دو طرف به بیرون کشیده شده و در جای خود قرار می‌گیرد و این نسبت به تلویزیون رول شونده نسل قبلی ال جی یک طراحی کاملا جدید محسوب می‌شود.

LG Signature TV

این شرکت قبلاً  LG Oled Signature TV را به نمایش گذاشته بود که صفحه نمایش آن قابل جمع شدن از پایین است. اما برخلاف این مدل،  تلویزیون جدید ال جی جمع و جورتر است و دارای یک محفظه مثلثی است که به صورت افقی امتداد دارد. با نگاهی به طرح های منتشر شده از طراحی قسمت پشتی این تلویزیون، می‌توان مشاهده کرد که این نمایشگر توسط یک بازوی T شکل پشتیبانی می شود.

متأسفانه در حال حاضر جزئیات دقیق تری مانند اندازه صفحه نمایش و وضوح آن مشخص نیست. اگرچه، به نظر می رسد این تلویزیون دارای نسبت ابعاد ۱۶:۹ همراه با یک پنل OLED باشد.

صفحه نمایش رول شونده تی سی ال (TCL CSOT)

قابل ذکر است که این طرح جدید ال جی، بسیار شبیه به صفحه نمایش تاشو تی سی ال است (TCL CSOT) که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به نمایش (مهر ماه ۱۳۹۹) درآمد. هم اکنون مشخص نیست که آیا این شرکت واقعاً روی چنین تلویزیونی کار می کند یا خیر. اما با این حال، وجود یک تلویزیون رول شونده و آینده نگر، جمع و جور و قابل حمل می‌تواند جذاب و حتی کاربردی باشد.

نظر شما درباره فناوری های به کار رفته در تلویزیون های ال جی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی