حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Visionox نسل دوم دوربین زیر نمایشگر خود را به نمایش گذاشت

در کنفرانس جهانی صنعت نمایشگر 2021، اخیراً شاهد ارائه اختراعات نوآورانه با استفاده از پنل‌های امولد و محصولات انبوه Visionox بودیم. در میان مهم‌ترین آن‌ها اما، باید به راه حل دوربین زیر نمایشگر اشاره کنیم که اکنون به نسل دوم خود رسیده است. اگرچه هنوز هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد، اما گفته می‌شود که سازندگان عمده گوشی‌های هوشمند قصد دارند از این نمونه در محصولات آتی خود استفاده کنند.

نسل دوم دوربین زیر نمایشگر Visionox

در این کنفرانس، Visionox همچنین راه حل ابتکاری دوربین زیر صفحه خود را با نام تجاری InV see® Pro نشان داد. فناوری به‌روز شده، ضمن گسترش کانال انتقال نور، تراکم پیکسل را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین سازنده گوشی همراه می‌تواند نمایشگر و دوربین را به‌‌صورت متعادل دربیاورد. همچنین، ما با ارائه اولین “طراحی چند آرایه‌ای یک درایوه” در جهان روبرو هستیم. این یک حق اختراع برای دوربین زیر نمایشگر محسوب می‌شود. به بیان ساده، در شرایط فعلی فناوری موجود، این تنها راه برای ساخت دوربین‌های باکیفیت داخل صفحه نمایش است. اولین دسته از گوشی‌های مجهز به راه حل دوربین زیر صفحه InV see® Pro به‌زودی عرضه می شوند؛ اما هنوز هم مشخص نیست که کدام یک از تولیدکنندگان مطرح، برای اولین بار از این فناوری در محصول خود استفاده خواهد کرد.

با این حال، در سمت راست تصویر، می‌توانیم یک گوشی هوشمند ZTE که به‌صورت نمونه اولیه می‌باشد را مشاهده کنیم. اگر شرکت دیگری پیش‌قدم نشود، راه حل دوربین زیر صفحه InV see® Pro احتمالاً ابتدا در سری آینده ZTE Axon ظاهر خواهد شد.

نسل دوم دوربین زیر نمایشگر Visionox

نسل دوم دوربین زیر نمایشگر Visionox

حق اختراع نوآورانه دوربین زیر نمایشگر Visionox’s InV see، چندین آیتم اصلی از جمله طراحی آرایه، صفحه OLED، ترتیب پیکسلی، متریال و درایورها را در خود جای داده است. Visionox تحقیق و توسعه در مورد نمایشگرهای شفاف PMOLED را از سال 2007 آغاز کرده بود. این مورد به مرور زمان، زمینه را برای کاوش اولیه دوربین‌های زیر صفحه و نوآوری‌هایی در عصر AMOLED ایجاد کرد. محصول حال حاضر،‌ نتیجه ارتکاب آزمایش و اشتباهات مکرر می‌باشد که سرانجام به عمل رسیده است.

در ژوئن 2020، Visionox اولین گوشی هوشمند تولید شده در جهان با دوربین زیر صفحه را تولید کرد. در سپتامبر همان سال، ZTE Axon 20 5G، اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر اما با تولید انبوه مجهز به فناوری Visionox InV see، وارد بازار شد. پس از مدت 9 ماه، Visionox بار دیگر فناوری خود را ارتقا داده است.

در این کنفرانس، Visionox همچنین تعدادی از نوآوری‌ها و نتایج تجاری نمایشگرهای AMOLED خود را به‌صورت عمومی به نمایش گذاشت.

پیش از این و در سال 2020، شایعه‌ای مبنی بر پیروزی هواوی در یک معامله تجاری وجود داشت که طبق آن، Visionox باید پنل‌هایی به ارزش 350 میلیون دلار را به برند زیرشاخه این شرکت یعنی Honor عرضه کند. یک نماینده Visionox همچنین بیان کرد که سفارشات نمایشگر آن‌ها فقط برای Huawei در سال 2021، از 855 میلیون دلار فراتر خواهد رفت. بنابراین حدس و گمان‌هایی زده می‌شود مبنی بر اینکه گوشی‌های هوشمند آینده هواوی، جزو اولین گروهی هستند که از فناوری جدید Visionox استفاده خواهند کرد.

گوشی تاشو ویژنکس (Visionox) رسما معرفی شد

نظر شما راجع به نسل دوم دوربین زیر نمایشگر این شرکت و بهبودهای احتمالی آن نسبت به نسل اول ارائه شده در گوشی ZTE Axon 20 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی