حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت Wear OS 3.0 روی کدام سری از چیپست‌ها سازگار خواهد بود؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، گجت‌های پوشیدنی

آپدیت Wear OS 3.0 که سومین نسخه  از سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی است، یکی از مورد انتظارترین آپدیت‌های این حوزه است. اخیرا اطلاعاتی منتشره شده که به نسخه‌های بعدی Wear OS و چیپست‌های سازگار با آن اشاره دارد. با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

سازگاری آپدیت Wear OS 3.0 با پردازنده ها

مدت‌ها پیش در ترنجی خواندیم که گوگل Wear OS 3.0 را با ادغام Tizen سامسونگ و طراحی جدید، عملکرد و عمر باتری بهتر رسما معرفی کرد. حالا اطلاعات بیشتری از دستگاه‌های سازگار با این نسخه از Wear OS منتشر شده است.

از مدت‌ها پیش می‌دانستیم که اصلاحات و تغییرات اساسی صورت گرفته بر روی آپدیت Wear OS 3.0، به احتمال زیاد با ساعت‌های هوشمند فعلی سازگار نیست. اما اکنون اطلاعاتی توسط کوالکام منتشر شده که بر اساس آن می‌توان تشخیص داد که نسخه بعدی Wear OS روی کدام چیپست‌ها سازگار است.

به نقل از TechRadar، سخنگوی کوالکام در بیانیه‌ای به توسعه‌دهندگان XDA گفته است که این شرکت با گوگل در حال همکاری است تا Wear OS 3.0 را برای چیپست‌های اسنپدراگون ۴۱۰۰ پلاس و چیپست‌های سری ۴۱۰۰ عرضه کند. همچنین در ادامه افزوده است که چیپست‌های اسنپدراگون ۳۱۰۰، ۴۱۰۰ پلاس و سری ۴۱۰۰ با Wear OS 3.0 سازگار خواهند بود اما جزئیات بیشتری تا این لحظه در دسترس نیست.

بنابر این اطلاعات، هر گجت پوشیدنی مجهز به چیپست‌های مذکور قادر به اجرای نسخه سوم Wear OS خواهد بود. اگر چه در این بیانیه برای اسنپدراگون ۳۱۰۰ از کلمه قابل اجرا نام برده شده و مطمئن نیستیم که همانند سری ۴۱۰۰ و ۴۱۰۰ پلاس سازگار با آن باشد. این مسئله شاید اشاره داشته باشد بر اینکه چیپست‌های اسنپدراگون ۳۱۰۰ باید مدت زمان بیشتری را منتظر دریافت این آپدیت باشند.

 

عرضه Wear OS 3.0 روی تمام گجت‌ها قطعی نیست

از سویی همه این گفته‌ و شنیده‌ها حدس و گمانی بیش نیستند و صرفا به این دلیل که یک چیپست قادر به استفاده از نسخه سوم Wear OS است، به این معنی نیست که تمام دستگاه‌هایی که از چیپست‌های مذکور استفاده می‌کنند، این آپدیت را دریافت کنند. این مسئله به سازنده گجت‌های پوشیدنی نیز بستگی دارد که آیا این آپدیت را روی تمام محصولات خود منتشر خواهد کرد یا خیر؟

لازم به ذکر است که فقط TicWatch Pro 3 و TicWatch Pro 3 LTE از چیپست اسنپدراگون ۴۱۰۰ استفاده می‌کنند و تا این لحظه هیچ گجت پوشیدنی مجهز به اسنپدراگون ۴۱۰۰ پلاس موجود نیست.

آپدیت Wear OS 3.0

آپدیت Wear OS 3.0

اگر چه این مسئله مورد تایید نیست اما ممکن است TicWatch Pro ۳ نسخه جدید Wear OS را دریافت نماید. اما به صورت کلی سازگاری این نسخه از سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی بیشتر حول چیپست‌های ۴۱۰۰ و ۴۱۰۰ پلاس خواهد بود و دلیل این کار توجه به گجت‌های آینده است که به صورت پیشفرض Wear OS 3.0 را اجرا خواهند کرد.

در هر صورت، تعداد زیادی گجت پوشیدنی با اسنپدراگون ۳۱۰۰ وجود دارد که ممکن است در آینده این آپدیت را دریافت کنند. به عنوان مثال می‌توان به Fossil Sport ،Moto 360 ،Oppo Watch و Skagen Falster 3 اشاره کرد که این موارد تنها چندین گزینه در میان تمام گجت‌هایی هستند که مجهز به اسنپدراگون ۴۱۰۰ هستند.

 

دو راهی برند Fossil

در مورد برند Fossil که سازنده ساعت‌هایی همچون Skagen ،Michael Kros ،Misfit می‌باشد، وضعیت مشخصی در مورد دریافت این آپدیت در دسترس نیست که آیا چنین دستگاه‌هایی آپدیت یاد شده را دریافت خواهند کرد یا خیر. این شرکت در ابتدا اظهار داشت که آپدیت مذکور روی این دستگاه‌ها عرضه نخواهد شد اما اخیرا گفته است که تلاش‌ها و نوآوری‌های گوگل را به این دستگاه‌ها خواهد رساند که شاید به معنی دریافت آپدیت مذکور برای این دستگاه‌ها خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد سایر شرکت‌ها و سیاست و تصمیات آن‌ها درقبال ارائه آپدیت Wear OS 3.0 وجود ندارد اما به زودی مشخص خواهد شد که کدام دستگاه‌ها شانس دریافت این آپدیت را دارند.

 

نظر شما در این باره چیست؟ آیا از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنید؟ به نظر شما کدام گجت‌های پوشیدنی شانس و اقبال بیشتری برای دریافت این آپدیت دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان