حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل Wear OS 3.0 را با ادغام Tizen سامسونگ رسما معرفی کرد: طراحی جدید، عملکرد و عمر باتری بهتر

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سیستم عامل، گجت‌های پوشیدنی، گوگل

ببینید داستان اینطور بود: گوگل می خواست تسلط خیلی بیشتری روی Wear OS داشته باشد و شرایط اندروید و شخصی سازی بی نهایت تولیدکنندگان ثالث برای آن رخ ندهد. تولیدکنندگان ثالث قاطعانه نپذیرفتند و با گذشت سال ها، گوگل از نداشتن سهم قابل توجه در دسته گجت های پوشیدنی، در حقیقت متنبه شد. نتیحه آن می شود که امشب و در Google I/O 2021 دیدیم گوگل Wear OS 3.0 را با ادغام Tizen سامسونگ رسما معرفی کرد. این همکاری در جهت طراحی جدید، عملکرد و عمر باتری بهتر است.

سیستم عامل Wear OS 3.0

البته باید یادآور شوم که ادغام تایزن با Wear OS گوگل به معنی ادغام کل سیستم عامل تایزن نیست. تایزن سیستم عامل اختصاصی سامسونگ برای لوازم خانگی هوشمندش، از جمله تلویزیون های هوشمند این شرکت کره ای هم هست. در مقطع فعلی، صحبت فعلی روی ساعت های هوشمند است. در آینده مشخص نیست که این ادغام چقدر با محصولات گوگل مانند Android TV و غیره، عمیق تر شود. به هر حال در این مراسم ۲ ساعته گوگل، توجه به برند سامسونگ بسیار بالا بود و حتی حضور نماینده سامسونگ روی صحنه، قابل توجه است.

همکاری سامسونگ و گوگل در Wear OS 3.0 و ادغام تایزن با آن

همکاری سامسونگ و گوگل در Wear OS 3.0 و ادغام تایزن با آن (به روایت نماینده گوگل)

گوگل با سامسونگ همکاری کرده است تا آپدیت بزرگ بعدی خود را برای گجت های پوشیدنی ارائه دهد. در حالی که گوگل Wear از نظر عملکرد از اپل واچ عقب است، این همکاری ممکن است بزرگترین جهش این شرکت در سالهای گذشته باشد تا در بازار پوشیدنی ها مطرح تر شود.

شاید تعجب کنید اما نسل قبلی Wear OS 3.0 پنج سال پیش منتشر شد. بله ما درباره Android Wear 2.0 صحبت می کنیم که آن هم برای خودش یک جهش بزرگ بود. اکنون، Wear OS 3.0 گوگل آنچه را که گجت های پوشیدنی اندروید برای مدتی فاقد آن بودند، ارائه می دهد. بیایید ببینیم که این شرکت طی چند سال گذشته چه چیزهایی را آماده کرده است.

Wear OS 3.0

Wear OS 3.0

گوگل Wear OS 3.0 موارد زیر را ارایه می کند:

  1. ۱- عملکرد ۳۰ درصدی سریعتر
  2. ۲- عمر باتری پیشرفته
  3. ۳- انیمیشن ها و کنترل های جدید

لیست طولانی نبود، نه؟ همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل با سامسونگ همکاری کرده است تا عملکرد “بهبود یافته” با “جدیدترین چیپست ها” را تا ۳۰ درصد بهبود بخشد. علاوه بر این، محصولات پوشیدنی با این سیستم عامل عمر باتری بیشتری دارند. گوگل این پلتفرم یکپارچه را در دسترس همه تولیدکنندگان ساعت های هوشمند قرار می دهد.

گوگل می گوید؟

برای دستیابی به طول عمر بیشتر باتری، ما تلاش کرده ایم تا لایه های پایین سیستم عامل را بهینه کنیم. ما با بهره گیری از هسته های سخت افزاری کم مصرف، عمر باتری بهتر را امکان پذیر می کنیم. این شامل بهینه سازی های مفیدی مانند توانایی کار کردن حسگر ضربان قلب به طور مداوم در طول روز، پیگیری خواب شبانه شما و داشتن باتری برای روز بعد است.

سیستم عامل Wear OS 3.0

سیستم عامل Wear OS 3.0

از نظر بصری، Wear OS 3.0 در حال دریافت پلتفرم Tiles جدید برای برنامه های شخص ثالث است و این شرکت قول داده که موارد بیشتری را ارائه دهد. گوگل همچنین در حال کار بر روی نحوه جا به جا شدن شما در رابط کاربری است. یکی از موارد جالب توجه این است که چگونه شما به سرعت بین برنامه ها جابجا می شوید و این کاملاً یک تغییر بزرگ بروزرسانی خواهد بود. برای تغییر سریع به آخرین برنامه مورد استفاده، باید دوبار کلید فیزیکی را فشار دهید.

این شرکت همچنین ویژگی های تناسب اندام جدید را ارائه می دهد. علاوه بر این، YouTube Music نیز به این سیستم عامل می آید که به شما امکان می دهد موسیقی را دقیقاً روی ساعت هوشمند خود دانلود کنید. اگر با دقت تر مشاهده کنیم، به نظر می رسد Wear OS 3.0 از Tizen سامسونگ الهام می گیرد. این به گوگل بستگی دارد که چگونه می خواهد تغییرات را دنبال کند و ویژگی های جدیدی را به این ترکیب اضافه کند. ما هنوز باید منتظر سازندگان دیگر باشیم تا با جدیدترین نسخه سازگار شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گوگل بتواند در بازار گجت های پوشیدنی موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

قشنگه اما ساعت هوشمند های سامسونگ گرون هستند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)