حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل و کوالکام بر روی تراشه RISC-V برای Wear OS کار می‌کنند

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، کوالکام، گوگل

برای نسل‌ها، پردازنده‌های Wear OS کوالکام چیز خاصی برای ارائه نداشتند. این رویه اما، درنهایت با معرفی سری Snapdragon W5 Gen 1 در محصولاتی مانند Pixel Watch 2 تغییر کرد و به‌نظر می‌رسد پردازنده‌های پوشیدنی سال آینده، حتی بهتر نیز خواهند بود. کوالکام در یک پست وبلاگی، اعلام کرده است که درحال توسعه پلتفرم جدید RISC-V Snapdragon Wear با همکاری گوگل است که نسل بعدی تراشه‌های Wear OS را تأمین می‌کند.

همکاری گوگل و کوالکام بر روی تراشه RISC-V برای Wear OS

RISC-V (تلفظ “risk five”) یک ارتقاء به مجموعه دستورالعمل‌های اساسی است که پردازنده‌ها درک کرده و آن‌ها را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند.

این ارتقاء به کوالکام و سایر سازندگان سیستم‌عامل Wear OS اجازه می‌دهد تا CPUهای سفارشی ایجاد کنند که برای سناریوهای خاص ساخته شده‌اند. چیپست‌هایی مانند Tensor G3 در پیکسل 8 نسخه‌های سفارشی پردازنده‌های موجود هستند که به‌طور خاص برای تقویت عملکرد پردازش هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و می‌توانیم مفهوم مشابهی را در بهترین ساعت‌های هوشمند اندرویدی در آینده نزدیک ببینیم.

همکاری گوگل و کوالکام بر روی تراشه RISC-V برای Wear OS

همکاری گوگل و کوالکام بر روی تراشه RISC-V برای Wear OS

بااین‌حال، به‌لطف صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به تغییر به RISC-V نسبت‌به معماری فعلی Arm که به‌شدت تحت کنترل و مجوز است، این حالت در را برای شرکت‌های بیشتری باز می‌کند تا هسته‌های سفارشی خود را توسعه دهند. این به‌نوبه خود می‌تواند به این معنا باشد که در آینده شاهد ساعت‌های هوشمند Wear OS بیشتری خواهیم بود و امکان اکوسیستم متنوع‌تری از ساعت‌های هوشمند توسط شرکت‌های بیشتر را فراهم می‌کند.

گوگل قبلاً در اواخر سال 2022 اعلام کرده بود که پشتیبانی RISC-V را برای اندروید ارائه می‌کند، به این معنی که این شرکت در مورد استفاده از این معماری کاملاً جدی است.

بعید است برای مدتی شاهد استفاده از این چیپست‌ها از ساعت‌های جدیدی باشیم، زیرا تراشه Snapdragon W5 بیش از یک سال طول کشید تا به ساعت‌هایی مانند Pixel Watch 2 راه یابد. بااین‌حال، درنهایت با استفاده از RISC-V، شاهد تنوع گسترده‌تری از ساعت‌های هوشمند با قدرت پردازشی بهتر و عمر باتری بهینه‌تر خواهیم بود.

نظر شما درباره همکاری گوگل و کوالکام بر روی تراشه RISC-V برای Wear OS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی