حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت های چینی Huawei و ZTE رهبر فناوری 5G در دنیا هستند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ZTE، هواوی

شرکت های چینی مانند Huawei و ZTE  توسط ایالات متحده از شرکت در زیرساخت های 5G و فروش فناوری خود به سایر کشور ها منع شده اند و آمریکا کشورهای متحد خود را نیز مجبور به انجام این کار کرده است. اما به نظر می رسد که این ممنوعیت در برخی از کشورها تأثیر چندانی بر سهم بازار این شرکت نداشته است و Huawei ، ZTE و سایر شرکت های چینی هنوز هم به توسعه فناوری 5G خود ادامه می‌دهند.

هواوی، زد تی ای و اریکسون بیشترین درآمد را از بازار فناوری اینترنت 5G دارند

طبق داده های منتشر شده توسط Omdia، شرکت های چینی Huawei و ZTE رهبران بازار جهانی 5G در سه ماهه اول سال جاری یعنی Q1 2021 هستند. هواوی در سه ماهه نخست امسال برتری خود را حفظ کرده درحالی که اریکسون در رده دوم قرار دارد و نوکیا در جایگاه سوم قرار گرفته است. ZTE نیز چهارمین شرکت از نظر سهم بازار است که از 7.8 درصد در سال گذشته به 12.3 درصد در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

با این وجود، با توجه  به استاندارد 5G New Radio در سه ماهه اول سال 2021 تولیدکنندگان چینی Huawei و ZTE در رتبه های اول و دوم قرار دارند و پس از آنها اریکسون و نوکیا در جایگاه های سوم و چهارم قرار گرفته اند. وقتی صحبت از درآمد می شود، Huawei همچنان پیشرو در بازار است و پس از آن اریکسون در جایگاه دوم قرار دارد. 

ZTE با افزایش قابل توجه از 5.8 درصد در مدت مشابه سال گذشته به 16.4 درصد در سال جاری در جایگاه سوم ایستاد و نوکیا نیز در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

تحریم بیشتر هواوی توسط امریکا با ممنوعیت سرمایه گذاری در این شرکت و ۵۹ شرکت دیگر

کشورهای پیشرو در توسعه فناوری 5G کدامند؟

این گزارش می افزاید که از نظر توسعه فناوری 5G، سرعت و شدت سرمایه گذاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه بسیار زیاد است و پس از آن آمریکای شمالی و اروپا و سپس خاورمیانه و در نهایت آفریقا قرار دارد. از سه ماهه اول سال 2021 ، چین در مجموع 819000 ایستگاه 5G ساخته است که بیش از 70 درصد ایستگاه های 5G مستقر در جهان را شامل می شود.

به راستی آیا آمریکا توانسته با تحریم هواوی جلوی پیشرفت او را بگیرد و به خواسته های خود برسد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی