حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه حافظه داخلی موردنیاز EMUI 11 و Harmony OS

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

همان طور که در ترنجی خواندید چندی پیش سیستم عامل جدید هواوی در پاسخ به تحریم های آمریکا رونمایی شد. سیستم عامل HarmonyOS با بسیاری از ویژگی های جدید و تغییراتی در رابط کاربری همراه است، هر چند هنوز شباهت های ظاهری زیادی با EMUI دیده می‌شود. در این مطلب به مقایسه حافظه موردنیاز EMUI 11 و Harmony OS می پردازیم.

مقایسه حافظه داخلی موردنیاز EMUI 11 و Harmony OS

‌طبق اطلاعات سیستم عامل جدید هواوی با هوم اسکرین جدید، کنترل پنل باز طراحی شده و البته بهینه‌ سازی های متعددی که باعث تجربه روان تر و عملکرد بهتر گوشی های هواوی خواهند شد، عرضه می‌شود.

به نقل از huaweicentral، این سیستم عامل در مقایسه با EMUI 11 هم باعث افزایش عملکرد می‌شود و هم مصرف باتری را کارآمدتر می‌کند. تا آنجا که نتایج آزمایش ها و تست های مختلف نشان می‌دهد، HarmonyOS در مصرف باتری حدود 10 درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

اما HarmonyOS برتری های دیگری هم دارد و نسبت به رابط کاربری قبلی هواوی میزان کمتری از منابع و حافظه ذخیره سازی گوشی را اشغال می‌کند.

 

مصرف باتری HarmonyOS تا ۱۰ درصد بهتر از EMUI 11 است

مقایسه میزان حافظه اشغالی، قبل و بعد از نصب HarmonyOS:

یک دستگاه گوشی هواوی (احتمالا P40 Pro/Pro+) با 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی برای این آزمایش انتخاب شده است.

حافظه موردنیاز Harmony OS

حافظه موردنیاز Harmony OS

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، در این گوشی قبل از ارتقا به HarmonyOS و با استفاده از EMUI 11 حدود 224 گیگابایت از حافظه این تلفن همراه اشغال شده است. پس از نصب سیستم عامل جدید بر روی این دستگاه میزان حافظه اشغال شده به 217 گیگابایت رسیده است. این یعنی تقریبا 7 گیگابایت پس از نصب HarmonyOS آزاد می‌شود که برای گوشی های هوشمندی که حافظه محدودی دارند و بعضا امکان ارتقا از طریق کارت های Micro SD هم میسر نیست، ویژگی مهم و برتری قابل توجهی محسوب می‌شود.

نظر شما درباره سیستم عامل هارمونی چیست؟ آیا توان رقابت با رقبا را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Monarch

خب الان یه موضوعی هست چرا یه گوشی کاملا خالی رو تست نکردن ؟ یعنی مکن نست فایل های موقت بعد از نصب هارمونی پاک شده باشه به همین دلیل فضا آزاد شده؟

آخه یه دلیل که مصرف هارمونی کمتر از EMUI هست اینه که هارمونی واسه خودش یه سیستم عامل جداگانست و EMUI رابط کاربری سوار بر اندرویده که از لحاظ حافظه طبیعیه که بیشتر از هارمونیه.

خود emul هم جزو بهینه ترین رابط کاربری هاست

ali karimi

سلام، ما که بی صبرانه منتظر هارمونی هستیم،دیگه بقول گفتنی ها یا گرد در مباد یا چهارسو، والا یا کلا گوشیمون به گند کشیده میشه یا نه کلا بهتر میشه، دیگه از این 2موضوع بیشتر نیستش که، فقط یجوری باشه که اگه یه وقتی کاربرها دوست نداشتن این سیستم عاملو بتونن هموطور که به هارمونی آبدیت کردن همونطور هم برگردن به اندروید،منظور که دیگه نیازی به فلش کردن گوشی و اینطور کارها نداشته باشه، اینکارم کنه هوآوی عالی میشه راحت ووبی دردسر، موفق باشید همگی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی