حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصرف باتری HarmonyOS تا ۱۰ درصد بهتر از EMUI 11 است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

پس از ارایه HarmonyOS هواوی دیدیم که رشد این سیستم عامل نرخ مناسبی دارد. تنها پس از ۱ هفته شاهد نصب روی ۱۰ میلیون دستگاه (از جمله موبایل، ساعت هوشمند و غیره) هستیم. حدودا یک ماه پیش خواندیم که مصرف باتری HarmonyOS نسبت به EMUI 11 هم کم‌تر است. حالا و پس از عرضه آپدیت، در تست های عملی روی هواوی Mate 40 Pro Plus شاهد عملکرد بهینه تر هارمونی هواوی در مصرف انرژی هستیم. در حقیقت مصرف باتری HarmonyOS تا ۱۰ درصد بهتر از EMUI 11 است.

مصرف باتری HarmonyOS

سرانجام، سیستم عامل HarmonyOS برای گوشی های هوشمند هواوی ارایه شده است. این سیستم عامل با تمرکز بر ارائه بهبودهای عملکردی و مصرف باتری کمتر آماده شده است. در حال حاضر HarmonyOS به بازار جهانی نرسیده است اما امیدواریم که هواوی در تلاش باشد تا این سیستم عامل جدید را به مصرف کنندگان جهانی هم برساند.

اولین نگاه به HarmonyOS هواوی : از انیمیشن بوت و کنترل سنتر جدید تا گذاری در رابط کاربری

اما، ما اینجا هستیم تا در مورد عملکرد HarmonyOS با شما صحبت کنیم. پیش از آن، می خواهیم به صحبت های هواوی در هنگام ارایه HarmonyOS اشاره کنیم. طبق گفته این شرکت، HarmonyOS در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی رابط کاربری EMUI هواوی و رقبایی مانند iOS عملکرد بهتر، کارآمد و روان ارائه می دهد.

هواوی HarmonyOS

هواوی HarmonyOS

هواوی یک تست بازی روی دستگاه هایی از جمله هواوی Mate 40 Pro با HarmonyOS در کنار Mate 40 Pro با EMUI 11 و iPhone 12 Pro Max با iOS 14 انجام داده است. نتایج نشان می دهد که باتری هواوی Mate 40 Pro می تواند تا ۵.۱ ساعت بازی کند در حالی که همین دستگاه با EMUI 11 تا حدود ۴.۷ ساعت دوام می آورد. آیفون ۱۲ پرو مکس با iOS که حقیقتا یک عمر باتری خیلی خوب دارد، در این تست تا ۳.۹ ساعت دوام آورده است. بار دیگر باید بگویم که مرجع این تست، هواوی است.

تفاوت عملکرد باتری به وضوح بین HarmonyOS و EMUI 11 وجود دارد اما تفاوت بین HarmonyOS و iOS قابل توجه تر است. این نشان می دهد که هواوی محدودیت هایی را ایجاد کرده است تا این سیستم عامل بهتر از همه باشد.

تست دوام باتری HarmonyOS

شما فکر می کنید ما باید به آزمایش هواوی اطمینان کنیم؟ خوب، یک راه برای متوجه شدن وجود دارد. یک تست استقامت باتری از هواوی Mate 40 Pro Plus می تواند اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد باتری و کارایی HarmonyOS 2 در یک دستگاه تلفن هوشمند به شما ارائه دهد.

این دستگاه از نسخه عمومی HarmonyOS 2 با ورژن 2.0.0.116 و حجم ۳ گیگابایت بهره می برد. از طرف دیگر، دستگاه رقیب مجهز به EMUI 11 نسخه 11.0.0.177 است.

با استفاده از نرم افزار Battery DOG APP

این نرم افزار چینی تست عملکرد باتری نتایج دقیق تری را تضمین می کند، زیرا در حال حاضر انیمیشن بازی، وبگردی، پخش فیلم و فایل های گرافیکی با پردازش بالای CPU / GPU با پخش مجدد را بهینه می کند. نتایج شامل عملکرد واقعی دستگاه در حین انجام آزمایشاتی است که مربوط به استفاده از تلفن هوشمند شما باشد.

هواوی میت ۴۰ پرو پلاس

هواوی میت ۴۰ پرو پلاس

درمورد تست انجام شده روی دستگاه، از extreme battery life test mode استفاده می شود که مدت زمان آزمایش را حتی تا زمانی که سطح باتری به ۱ درصد برسد (قبل از اینکه کاملاً خالی شود) ضبط می کند. پس از آن، تلفن به شارژر متصل شده و مجددا روشن می شود تا نتایج آزمایش را مشاهده کنید.

نتایج نشان می دهد که باتری هواوی Mate 40 Pro Plus با EMUI 11 به مدت ۶ ساعت و ۵۲ دقیقه و ۲۹ ثانیه (412 دقیقه و 24749 ثانیه) ایستاده است. در طرف دیگر، Mate 40 Pro Plus با HarmonyOS 2 به مدت ۷ ساعت، ۳۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه (452 ​​دقیقه و 27150 ثانیه) دوام می آورد.

مقایسه باتری HarmonyOS و EMUI

مقایسه باتری HarmonyOS و EMUI

تفاوت در عملکرد و مقاومت باتری بین HarmonyOS 2 و EMUI 11 تقریباً ۱۰ درصد است. این عملکرد بسیار خوبی از این سیستم عامل جدید است و می تواند در سناریوهای مختلف کارایی دستگاه را بهبود بخشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که HarmonyOS می تواند ناجی هواوی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

با توجه به اینکه آزمایش کننده، ذی‌نفع هست . اگه نتایج واقعی باشه بسیار عالیه

Sarnevesht

الان یه جیز دیگه هم هست. تاثیر سیستم عامل تو کاربری عادی مثل وبگردی و… بیشتر از بازی مشخص میشه.. مثلا اپل توی کاربری روزمره خیلی عالی عمل میکنه نسبت به باتریش و سیستم عامل رو به رخ میکشه. اما توی بازی بخاطر ظرفیت کم باتری کم میاره. بنظرم مقایسه emui و هارمونی رو باید در کاربری روزمره هم انجام بدن. البته با برنامه هایی که اختصاصی برای هارمونی نوشته شدن. نه اندروید.
اون موقع احتمالا تفاوت شارژ دهی بیشتر میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)