حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل هارمونی هواوی رسما معرفی شد: یکی برای همه، همه برای یکی

مراسم ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ هواوی در حال برگزاری است. پس از آشنایی با ساعت هوشمند هواوی Watch 3 و Watch 3 Pro حالا نوبت به آشنایی با سیستم عامل آن است. سیستم عامل هارمونی هواوی رسما معرفی شد: یکی برای همه، همه برای یکی.

سیستم عامل هارمونی

هواوی هارمونی

هواوی هارمونی

امروز هوآوی در جریان رویداد معرفی محصول خود، جدیدترین نسخه HarmonyOS را معرفی کرد. این سیستم عامل جدید سعی در متحد کردن اکوسیستم دستگاه های هوشمند دارد. HarmonyOS بر روی انواع دستگاه ها از جمله موارد زیر نصب می شود:

  1. ۱- تلفن های هوشمند
  2. ۲- پوشیدنی ها
  3. ۳- تلویزیون های هوشمند
  4. ۴- تبلت ها
  5. ۵- دستگاه های هوشمند خانگی
  6. ۶- و موارد دیگر

در حقیقت ، هواوی می گوید HarmonyOS می تواند حتی روی دستگاه هایی با حافظه رم ۱۲۸ کیلوبایت کار کند، بنابراین تقریباً هر دستگاه هوشمندی ممکن است بتواند روی این سیستم عامل کار کند.

در حین ارائه، هواوی با تأکید بر اتصال بین دستگاه های فعال شده توسط HarmonyOS، گفت انواع دستگاه ها گرد هم می آیند و یک “Super device” را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، ممکن است بتوانید از تلفن یا ساعت هوشمند برای کنترل دوربین یا هواپیمای بدون سرنشین استفاده کنید، یا می توانید تماس ویدیویی را از تلفن خود به تلویزیون Huawei Vision منتقل کنید. پخش موسیقی همچنین می تواند به راحتی از یک دستگاه به دستگاه دیگر و غیره منتقل شود.

هواوی همچنین ارتباط با رایانه های شخصی را به نمایش گذاشت، با وجود اینکه آنها از ویندوز استفاده می کنند. این شرکت افزونه HarmonyOS را ایجاد کرده است که به منظور ایجاد ارتباط عمیق تر بین دستگاه ها است، بنابراین به جای ارسال فایل از تلفن خود به کامپیوتر با استفاده از یک برنامه خاص، می توانید به راحتی از نرم افزار File گوشی خود به File Explorer کامپیوتر شخصی فایل را انتقال بدهید.

هرچند این فراتر از دستگاه های هوشمند معمولی است که ممکن است به آن فکر کنید. HarmonyOS می تواند با مواردی مانند اجاق های هوشمند و یخچال ها کار کند و اتصال بین دستگاه ها در آنجا همچنان مفید است. با ضربه زدن روی یخچال می توانید دمای یخچال خود را با استفاده از تلفن بررسی کنید یا با انجام همان کار تایمر را برای اجاق تنظیم کنید. همه چیز در مورد اتصال و ایجاد ویژگی های میان دستگاه بومی سیستم عامل است.

هدف HarmonyOS این است که یک سیستم عامل کاملاً بین دستگاهی باشد

هدف HarmonyOS این است که یک سیستم عامل کاملاً بین دستگاهی باشد، بنابراین می توانید انتقال کارها از task manager روی تلفن به تبلت متصل به آن را انجام داده و از همانجا کار را ادامه دهید.

همچنین ویجت ها وجود دارند که خدمات متنوعی را بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای، به عنوان بخشی از اکوسیستم به صورت بومی فراهم می کند. به عنوان مثال می توانید برای خرید بلیط ترمینال حمل و نقل عمومی از روی تلفن یا ساعت خود فقط با یک ضربه زدن اقدام کنید.

هواوی می گوید سیستم عامل هارمونی سریعتر از EMUI مبتنی بر اندروید و سایر سیستم عامل های رقیب است

هواوی همچنین می گوید که HarmonyOS سریعتر از EMUI مبتنی بر اندروید و سایر سیستم عامل های رقیب است. هواوی از ویژگی هایی استفاده کرده است که وقتی فضای ذخیره سازی تلفن شما تقریباً پر است و باعث کاهش عملکرد شده، سبب سریعتر خواندن و نوشتن می شود.

هواوی همچنین می گوید که از چیزی به نام DGraphicEngine استفاده می کند که هدف آن بهبود عملکرد رندر گوشی های هوشمند است. این برنامه از برنامه ریزی هوشمند برای توزیع کارهای رندر بین GPU و CPU برای کاهش سربار استفاده می کند. این شرکت همچنین ادعا می کند که از انجام کارهای تکراری رندر جلوگیری می کند، بنابراین به عنوان مثال هم عملکرد و هم دوام باتری هنگام بازی را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، HarmonyOS برای باز نگه داشتن برنامه ها در پس زمینه و بدون تأثیر بر عملکرد طراحی شده است. این شرکت می گوید، هر زمان که بین برنامه ها جابجا شوید، به جای اینکه برنامه را مجددا اجرا کنید (برنامه از رم بسته شود)، همیشه به جایی که بودید برمی گردید.

برای رفع هرگونه نگرانی درباره حریم خصوصی، هواوی همچنین می گوید که این حریم خصوصی کاربران خود را همیشه بخاطر دارد و توسط چندین سازمان برای تلاش در محافظت از آن تأیید شده است. همچنین می گوید افزودن دستگاه برای تبدیل شدن به بخشی از “super device” نیاز به تأیید خاص در هر دو طرف دارد تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس به اکوسیستم شخصی شما نفوذ نمی کند.

سیستم عامل HarmonyOS بزودی عرضه می شود و در واقع قرار است در هواوی Watch 3 که امروز نیز به همراه سایر دستگاه ها اعلام شد، در دسترس باشد.

نظر شما درباره هواوی هارمونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

عالی
باید پخش زنده نسخه اصلی میدیدیم

Sarnevesht

پشماااااااااااام. حتی هواوی p10 که تولید سال 2017 هست هم این سیستم عامل رو دریافت میکنه.واقعااااا فوق العادس. یعنی یه گوشی اندرویدی بعد از 5 سال یه آپدیت اساسی دریافت میکنه. من یه هواوی p10 داشتم و الان دادم به خواهرم و بعد از شنیدن این خبر واقعا خوشحال شدم.
دم هواوی گرررررررم

m.b

امکاناتش ظاهراً جالب و نو هست… اگر تو ایرانم جا افتاد دوست دارم امتحان کنم…

AŁɪ

الان شد یه اکوسیستم کامل و شبکه گسترده👏

Sarnevesht

طراحی این سیستم عامل واقعا آینده نگرانه بوده و به شدت به اینترنت اشیا که در آینده فراگیر میشه توجه شده.
و همچنین این ویژگی که روی انواع دستگاه ها قابل نصب هست باعث میشه یه تجربه یکپارچه از دستگاه های مختلف داشته باشیم و همچنین ارتباط بین این دستگاه ها سریع تر و هوشمندانه تر و راحت تر خواهد بود.
بازم دمش گررررم

Sarnevesht

راستی در جواب اونایی که میگفتن این سیستم عامل همون اندرویده که روی یه پوسته جدید ارائه شده میگم که هنوز هم روی حرفاتون هستین؟؟؟
اگه مراسم رو آنلاین میدیدین و قابلیت ها و ویژگی های این سیستم عامل رو میدیدین قطعا حرفتون رو پس میگیرین

ایول به هوآوی که تونسته سیستم عاملی حتی برای گوشی های قدیمی درست کنه حال کردم دمش گرم😎🤓

هواوی با عرضه گسترده این سیستم عامل برای انواع و اقسام دستگاه ها و گوشی های خیلی قدیمی میخواد که جایگاه سیستم عاملش رو تثبیت کنه و به سرنوشت بقیه سیستم عامل هایی که اومدن و شکست خوردن دچار نشه. و به نظرم قطعا این سیستم عامل شکست نمیخوره موفق میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)