حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات اپل واچ سری ۷ به همراه شماری از قابلیت های سری ۸ لو رفت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند، شایعات

در حالی که اپل به تازگی نسخه بتا توسعه دهندگان watchOS 8 خود را با ویژگی های جدید مربوط به صفحه اصلی ساعت، نمایشگر همیشه روشن و همچنین بسیاری از قابلیت های دیگر منتشر کرده است، ارائه سنسور اندازه گیری میزان قند خون در نسل آینده ساعت هوشمند این شرکت، در هاله ای از ابهام قرار دارد؛‌ چراکه بعید به نظر می رسد اپل بتواند این سنسور را برای امسال آماده کند. امروز Mark Gurman از بلومبرگ گزارش داده است که به احتمال زیاد، اضافه شدن این قابلیت به اپل واچ تا سال 2022 به تعویق بیفتد؛ درست مانند سامسونگ که در حال حاضر برنامه ای برای استفاده از سنسور پایش قند خون در گلکسی واچ ۴ آینده خود ندارد. همچنین این نشریه مشخصات احتمالی اپل واچ سری ۷ به همراه شماری از قابلیت های سری ۸ را نیز فاش کرده است.

مشخصات و ویژگی های کلیدی اپل واچ سری ۷

آنچه آقای گورمن از منابع مطلع خود در مورد مشخصات اپل واچ سری ۷ بدست آورده، به طور خلاصه به شرح زیر می باشد:

  • پردازنده S7 سریع تر
  • اتصالات بی سیم بهتر از جمله پشتیبانی از Ultra Wideband
  • نمایشگر جدید با حاشیه های باریک تر
  • بدنه اندکی ضخیم تر

نحوه باز کردن قفل آیفون توسط اپل واچ در iOS14.5 چگونه است؟

اگرچه ارتقا از پردازنده اپل S6 به نسل جدید S7 که بدون شک کارکرد سریعتر به همراه گزینه های بهتر اتصالات را به همراه خواهد داشت، کاملا مورد انتظار می باشد، اما نمایشگر ساعت جدید ممکن است کمی تعجب‌ برانگیز باشد. اگرچه انتظار می رود این ساعت کماکان با همان المان های طراحی جدید از جمله بدنه مسطح مشابه سری آیفون ۱۲ و همچنین رنگ سبز جدید ارائه شود.

گزارش شده است که اپل برای دستیابی به یک پوشش محافظ نازک بر روی صفحه نمایش این ساعت، نزدیک کردن این پوشش به سطح نمایشگر و همچنین افزایش میزان روشنایی برای راحتی کار در شرایط نوری قوی، از یک تکنیک جدید تولید ورقه ای صفحه نمایش استفاده خواهد کرد.

این امر به خوبی کمک می کند تا بتوان از سری ۷ اپل واچ در محیط بیرون استفاده کرد؛ و این درحالیست که تیم طراحی کوپرتینو موفق شده است تا حاشیه های اطراف نمایشگر ساعت جدید را حتی از رندرهای Jon Prosser نیز، باریک تر کنند.

مشخصات اپل واچ سری ۷

مشخصات اپل واچ سری ۷

با کمال تعجب، بدنه سری ۷ اپل واچ ضخیم تر از مدل ۶ خواهد بود، که با توجه به نازک تر شدن صفحه نمایش و نبود سنسورهای جدید، تنها یک معنی دارد و آن اینست که اپل سرانجام فضایی به منظور افزایش حجم باتری دستگاه اختصاص داده است.

عمر کوتاه باتری ساعت های هوشمند اپل را شاید بتوان بعنوان بزرگترین ایراد آنها ذکر کرد، به ویژه برای کسانی که از ساعت های هوشمند ابتدایی تر که عمر باتریشان به یک هفته نیز می رسید، به سوی گزینه های هوشمند جدیدتر کوچ کرده اند؛ بنابراین اگر اپل موفق شود این مسئله را در Apple Watch Series 7 حل کند، ممکن است بتواند شمار بیشتری از مصرف کنندگان را به خرید آن ترغیب کند.

قابلیت های احتمالی نسل ۸ اپل واچ

مارک گورمن از بلومبرگ بیان می کند که سال آینده نسخه های جدیدی از اپل واچ از جمله Apple Watch Series 8 و نسل دوم Apple Watch SE معرفی خواهند شد. همچنین اشاره شده است که یک سنسور بالقوه اندازه گیری دمای محیط، می تواند راه خود را به اپل واچ سری ۸ باز کند. این سنسور در ابتدا قرار بود در زمان کنونی و وخامت اوضاع بیماری کرونا ارائه شود، اما آماده سازی آن ظاهراً به دلایلی از جمله کمبود تراشه، مطابق برنامه پیش نرفته و برای سال آینده عرضه خواهد شد.

احتمال دارد اپل با ارائه این ویژگی در نسل ۸ ساعت هوشمند خود به همراه تقویت استحکام بدنه آن، به دنبال نفوذ به بازار زیرشاخه دیگری از ساعت ها باشد و به صورت مستقیم به جنگ با ساعت های مقاوم شرکت های رقیب از جمله گارمین برود، چراکه تقاضا در این حوزه نیز، فراوان است. دستگاه های عرضه شده توسط اپل،‌ به ظرافت در طراحی خود مشهور هستند، بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم این شرکت چه راه حلی را برای افزایش استحکام ساعت خود در عین حفظ ظاهر آن، در پیش خواهد گرفت. چنین مدل هایی معمولاً با قاب ویژه و شیارهای مخصوص احاطه شده اند و ضخامت آنها نیز زیاد می باشد.

متأسفانه، طبق این گزارش، سنسور اندازه گیری میزان قند خون به نسل ۸ نیز نخواهد رسید؛ چراکه توسعه این ویژگی ممکن است به اندازه ای طول بکشد که اپل عملکرد ECG را به طور کامل برای ساعت های خود توسعه داده و این مورد، چندین سال به طول خواهد انجامید تا الگوریتم ارائه شده به همراه آن، با دستور العمل های سازمان بهداشت مطابق شود. بنابراین تا زمان عرضه ساعت هوشمندی با این ویژگی، باید به یک اپل واچ با طراحی جدید به همراه پردازنده سریع تر و اپل واچ دیگری با سنسور اندازه گیری دمای محیط، قانع باشیم و برای نسل های بعدی نیز صبر پیشه کنیم.

تعداد اپل واچ فعال در جهان به ۱۰۰ میلیون دستگاه رسید، ۱۰ درصد دارندگان آیفون!

در نهایت دیدگاه شما راجع به مشخصات اپل واچ سری ۷ و قابلیت های احتمالی سری ۸ چیست؟ به نظر شما اپل چه زمانی قادر خواهد بود ساعت هوشمند خود را به ویژگی حسگر اندازه گیری میزان قند خون مجهز کند؟ آیا سامسونگ با گلکسی واچ ۴ می تواند در این زمینه از رقیب آمریکایی خود پیشی بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی