حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم کاهش کارکنان واحد HiSilicon هواوی با وجود تحریم های امریکا

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

از سپتامبر سال گذشته، هواوی دسترسی به خط تولید واحد تراشه TSMC را از دست داده است؛ که این مسأله به طور جد، بر روی تجارت HiSilicon در زمینه تولید پردازنده های خود تأثیر نامطلوب می گذارد. در همان زمان، معاون ارشد هواوی بیان کرد که این شرکت قصد ندارد کارکنان واحد توسعه بخش HiSilicon خود را کاهش دهد، بلکه تصمیم دارد از این فرصت به عنوان یک “کشتی نوح” استفاده کرده، تا از شرایط سخت پیش آمده، گذر کنند.

عدم کاهش کارکنان واحد HiSilicon هواوی

در گزارش وب سایت asia.nikkei آمده است که طبق اظهارات مدیر عامل هواوی، Chen Catherine، که اخیراً بیان شده است؛ وی اشاره دارد که این غول چینی به تولید اجزای نیمه هادی در داخل کشور خود ادامه خواهد داد و بخش HiSilicon هیچگونه تغییر و یا کوچک سازی ساختار را تجربه نخواهد کرد. در سال 2020، تعداد کارمندان HiSilicon بیش از 7000 نفر برآورد شده بود؛ بنابراین، حفظ این واحد برای هواوی یک مشکل مالی جدی می باشد.

در سه ماهه اول سال جاری، HiSilicon تنها 385 میلیون دلار درآمد کسب کرده است، که 87 درصد کمتر از سه ماهه دوم سال گذشته و زمانی‌که درآمد شرکت در بالاترین حد خود قرار داشت، می باشد. در ماه مه سال 2020، تحریم های مضاعف علیه هواوی اعمال شد و در نتیجه این شرکت مجبور به تعجیل در تهیه قطعات مورد نیاز برای واحد HiSilicon شد. مدیران هواوی انتظار دارند که تحریم ها به شکل فعلی، برای دو یا سه سال دیگر نیز، باقی خواهند ماند. اما در حال حاضر، HiSilicon با توسعه انواع جدید محصولات و با جستجوی شرکای فناوری در کشورهای دیگر، تداوم خود را حفظ خواهد کرد. مثال بارز آن نیز، توسعه تراشه تلویزیون هایی با رزولوشن 8K می باشد. اولویت اصلی این بخش در حال حاضر، پرهیز از استفاده از فناوری های آمریکایی می باشد که که مشمول تحریم هستند.

عدم کاهش کارکنان واحد HiSilicon هواوی

عدم کاهش کارکنان واحد HiSilicon هواوی

ضرر شرکت های دیگر از تحریم هواوی

از نظر سونی، تجارت سنسور تصویر این شرکت کماکان یکی از منابع اصلی سود در کسب و کار بخش نیمه هادی محسوب می شود و تحریم های ایالات متحده علیه هواوی، درآمد اصلی این بخش را نیز، مورد آسیب جدی قرار داده است. بهبود این وضعیت، با وجود فعالیت رقبای چینی هواوی، تقریباً یک سال دیگر به طول خواهد انجامید.

از اواسط سپتامبر گذشته و زمانی‌که بخش تولید تراشه هواوی از فرصت دریافت قطعات ساخته شده توسط تأسیسات TSMC محروم شد، تجارت تلفن های هوشمند آنها به سرعت شروع به از دست دادن سهم خود در بازار کرد. اصلی ترین مدعیان جایگاه هواوی در بازار تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، شرکت های همزاد مستقر در چین بودند. اما آنها نیز نتوانستند به طور کامل ضرر های سونی را در بخش حسگر های تصویر دوربین های گوشی های هوشمند جبران کنند.

در هر صورت، همانطور که Nikkei Asian توضیح می دهد، با استناد به اظهارات نمایندگان سونی در هفته گذشته، شرکت ژاپنی قادر به بازیابی درآمد از دست رفته خود به دلیل تحریم های آمریکا علیه هواوی تا مارس سال آینده نخواهد بود و برای دومین سال متوالی، سود عملیاتی واحد اصلی و درآمدزای سونی، با کاهش شدید مواجه شده است.

تغییر تولیدکننده تراشه‌های هواوی از TSMC به SMIC

نظر شما راجع به عدم اخراج و کاهش کارکنان بخش HiSilicon هواوی چیست؟ به نظر شما، شرکت چینی می تواند در این راه پر فراز و نشیب،‌ دوام آورده و شرایط را به زمان اوج خود برگرداند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی