حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر تولیدکننده تراشه‌های هواوی از TSMC به SMIC

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

می دانیم که هواوی تحت تحریم‌های امریکاست و این کشور تمام تلاش خود را برای تضعیف این غول چینی انجام می دهد. چینی ها نگرانند که این تحریم ها به زودی گریبان‌گیر TSMC تایوانی شود و آن ها دیگر نتوانند تراشه‌های خود را تولید کنند. به همین دلیل شاهد تغییر تولیدکننده تراشه‌های هواوی از TSMC به SMIC هستیم.

تغییر تولیدکننده تراشه‌های هواوی از TSMC به SMIC

SMIC

SMIC

غول تولید چینی، هواوی و ایالات متحده آمریکا هنوز هم در چندین موضوع در شرایط نامساعادی هستند. ایالات متحده از آن زمان هواوی را برای مقابله با شرکت های آمریکایی منع کرده است. البته آن ها مجوز ویژه را برای برخی از شرکت ها صادر می کند که می توانند با هواوی همکاری کنند.

خوب تاکنون به نظر می رسد که تأثیر این ممنوعیت به اندازه‌ای که امریکا می خواهد نیست. بنابراین، گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایالات متحده ممنوعیت تحریم TSMC ، یک تراشه ساز تایوانی را گسترش می دهد. از آنجا که TSMC از برخی فن آوری ایالات متحده استفاده می کند، آن ها می توانند مقدار فناوری آمریکایی را که برای تجهیزات هوآوی استفاده می کند محدود کند. با این حال، گزارش های اخیر ادعا می کنند هواوی به تدریج تولید تراشه طراحی داخلی خود را از TSMC به SMIC تغییر می دهد. شرکت بین المللی تولید نیمه هادی (SMIC) بزرگترین ریخته گری نیمه هادی در چین است.

به گفته منابع داخلی، بخش تراشه هواوی یعنی HiSilicon تعدادی مهندس در جهت شروع به طراحی تراشه برای SMIC از اواخر سال ۲۰۱۹ کرده است. این تولید کننده چینی در حال حاضر منابع خود را به سمت SMIC متمایل می کند تا به کمک آنها سرعت بخشد. البته ما فعلا مقداری از تولید تراشه را که هواوی می خواهد به SMIC ارسال کند، نمی دانیم.

به گفته سخنگوی هواوی، این تغییر یک رویه در صنعت است. هواوی هنگام انتخاب یک سازنده نیمه هادی، مواردی از قبیل ظرفیت، فناوری و تحویل را با دقت در نظر خواهد گرفت. در آغاز سال جاری میلادی، رسانه های تایوان گزارش دادند که هواوی HiSilicon در سال گذشته دستور داده است تا یک تراشه 14 نانومتری جدید را برای SMIC قرار دهد.

براساس این گزارش SMIC سفارش کارخانه نانجینگ TSMC را برداشت. رسانه های تایوانی همچنین ادعا می کنند که SMIC از سال 2015 در حال توسعه 14 نانومتر است و با موفقیت تولید انبوه تراشه های فرآیند 14 نانومتری FinFET را در سه ماهه سوم سال گذشته آغاز کرد. پس از تولید برنامه ریزی شده، کارخانه شانگهای SMIC یک خط تولید مدار یکپارچه پیشرفته با ظرفیت ماهانه 35000 قطعه ساخت.

البته که با توجه به معماری ۱۴ نانومتری باید گفت که چیپست های زیادی برای هواوی نمی تواند بسازد چون آن ها حتی چیپست های میان رده‌شان هم از معماری کمتر از ۱۰ نانومتری بهره می برد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید امریکا فشار را بیشتر می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

14 نلنومتر ؟ عتیقه هواوی هم (kirin 710 ) هم 12 نانومتریه !!!!!

Mani

اپیدمی 14 نانومتری😂😂

Finch

الان طرفدار های بنجولائومی میان رو اب شنا میکنن
اینا الان میان میگن وای ۱۴ نانومتری
الان میکنن تو لیتوگرافی دیگه بیرون هم نمیارن
ولی وقتی از لیتوگرافی اسنپ ۸۴۵ و ۷۶۵ در برابر ۹۸۰ و ۸۲۰ میگی ، میگن نه باو لیتوگرافی که مهم نیست ، به ریش نیست به ریشه هست
حالا تکلیف خودتون معلوم کنید آقا لیتوگرافی مهم هست یا نه؟

pooria

نفهم یعنی تو داری 845 رو با 980 مقایسه میکنی ؟ یعنی اینقد درکت پایینه که باید بیای بگی بنجولائومی ؟
در ضمن میشه بگی تو چه تفاوتی در لیتیو گرافی 765 و 820 دیدی ؟

Finch

یه زنگ بزن ۱۲۵ بیاد توضیح بده

bh974

با این وضعیت شاهد افت کیفیت خواهیم بود!

Milad7

قیمت کمتر؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)