حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ امنیتی گوشی های سامسونگ، برخی از اطلاعات حساس شما را لو می‌دهد!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، سامسونگ

باز هم باگ امنیتی! این روزها، اخبار مربوط به مشکلات امنیتی، زیاد شده‌اند. علت وقوع این مشکلات، خیلی قانع کننده نیستند. با این حال، این بار شاهد بروز باگ امنیتی گوشی های سامسونگ هستیم. این باگ امنیتی، می‌تواند برخی از اطلاعات شما را لو بدهد!

باگ امنیتی گوشی های سامسونگ

سری گلکسی اس ١٠ و گلکسی نوت ١٠ را به یاد دارید؟ مشکل موجود در حسگر تشخیص اثرانگشت اولتراسونیک این دستگاه‌ها، سبب شده بودند تا کاربران بتوانند با ترفندهای خاصی، آن را فریب بدهند. اما سامسونگ، از این مشکل آگاه بود و وعده برطرف کردن آن را داد. در نهایت، سامسونگ به روزرسانی را برای حل این مشکل منتشر کرد.

 

گلس محافظ نمایشگر گلکسی اس ۱۰ موجب گول خوردن حسگراثرانگشت اولتراسونیک این دستگاه شد

 

به هر حال، این مشکل مربوط به چند وقت پیش است. به گزارش Gizchina، باگ امنیتی گوشی های سامسونگ می‌تواند اطلاعات کاربران را به طور گسترده لو بدهد. ظاهراً سامسونگ، همچنان برخی از آسیب پذیری‌های اصلاح نشده را در دستگاه‌های خود دارد. این آسیب پذیری‌ها، می‌توانند به افراد غریبه و غیر قابل اعتماد، دسترسی آسان به اطلاعات شما را فراهم کند. برخی برخی از این باگ‌های امنیتی دستگاه‌های سامسونگ، توسط بنیان گذار یک شرکت امنیتی کشف شد. حداقل، این شرکت، اولین گزارش را در مورد باگ امنیتی گوشی های سامسونگ منتشر کرده است.

باگ جدید در دستگاه‌های سامسونگ

همان طور که این شرکت ادعا می‌کند، یک اشکال امنیتی بزرگ در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد. این مشکل، به هکرها اجازه می‌دهد تا به پیام‌های SMS موجود در گوشی‌های سامسونگ دسترسی پیدا کنند. با این وجود، بدترین خبر این نیست! در ادامه، دو آسیب پذیری دیگر وجود دارد که به هکرها، دسترسی سطوح اطلاعاتی بالا از دستگاه کاربر را می‌دهد. در همین حین، ممکن است این افراد هیچ ردی را از خود به جای نگذارند و حتی کاربران متوجه نفوذ آن‌ها نشوند!

از سوی دیگر، کره‌ای‌‌ها و سامسونگ از این موضوع مطلع هستند. اما متأسفانه، به نظر می‌رسد که وصله امنیتی مربوط به این مشکل تا حداقل دو ماه آینده نیز ارائه نخواهد شد. بهترین کاری که در حال حاضر می‌توانید انجام دهید، این است که بررسی کنید دستگاه سامسونگ شما به آخرین وصله امنیتی موجود به روز شده است یا خیر. قبلاً در مورد لیست دستگاه‌های دریافت کننده وصله امنیتی ماه مه ٢٠٢١ سامسونگ صحبت کرده بودیم.

 

به روزرسانی وصله امنیتی ماه مه سامسونگ و دستگاه‌های دریافت کننده

 

گوشی‌های سامسونگ به مدت طولانی دارای نقص امنیتی بوده‌اند!

درست است که در پرونده باگ امنیتی کوالکام، شاهد حل آن مشکل توسط سامسونگ بودیم. اما در حقیقت، باگ امنیتی گوشی های سامسونگ، پیش‌تر نیز کشف شده بودند. اما باید بدانید که بیشتر آن‌ها با ارائه به روزرسانی برطرف شده‌اند. به عنوان مثال، یکی از این آسیب پذیری‌ها در برنامه Secure Folder سامسونگ و نرم افزار امنیتی Knox ظاهر شده بود. این دو، از نرم افزارهای پیش فرض گوشی‌های سامسونگ هستند. در همین رابطه، مشخص شد که این نرم افزارها اجازه دسترسی هکرها را به اطلاعات حساس کاربران فراهم می‌کند. حداقل، به نظر می‌رسد که این مشکل در دستگاه‌های سری Galaxy S10 رخ داده بود. اما با ارائه آپدیت امنیتی، این مشکل رفع شد. سامسونگ اعلام کرد که این باگ امنیتی، تنها در چند دستگاه موجود بوده است. اما ما فکر می‌کنیم که مقیاس وقوع حادثه بیش‌تر از این‌ها باشد.

مشکل لو رفتن SMS ها در دستگاه‌های سامسونگ

اما کاربران، فعلاً نباید نگران این باگ امنیتی باشند. چرا که فعلاً سو استفاده‌ای از اطلاعات کاربران گزارش نشده است. اما سامسونگ فعلاً در تلاش است تا با ارائه آپدیت‌های رفع باگ امنیتی، هرچه سریع‌تر این امر را تسکین دهد. در غیر این صورت، شاهد به بار آمدن یک فاجعه خواهیم بود! جدا از این، برخی از دستگاه‌های سامسونگ اپ‌های نصب شده قبلی را حذف می‌کردند. در نهایت، باید گفت که فعلاً جای نگرانی نیست. اما سامسونگ باید خود را برای مقابله آماده کند.

فکر می‌کنید که این مشکل تا چه حد بزرگ است؟ آیا سامسونگ می‌تواند در زمان مناسبی آن را رفع کند؟ به نظر شما وجود چنین باگ‌هایی طبیعی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️