حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های هوشمند بدون پورت تا سال‌‌ آینده وارد بازار خواهند شد

بسیاری از افراد هنوز تلفن‌‌ های هوشمند خود را از طریق سیم شارژ می‌کنند، چراکه یا دستگاه‌‌‌ آنها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نکرده و یا سرعت شارژ بی‌سیم برای آنها پایین‌تر از حد انتظار است. اما دارندگان دستگاه‌‌ هایی که دارای شارژ بی‌سیم می‌باشند و از کیفیت و کارایی این فناوری نیز رضایت دارند، به شارژ دستگاه خود از طریق وایرلس، عادت کرده‌اند. با‌ وجود نرخ پیشرفت بسیار سریع در این تکنولوژي و محبوبیت روزافزون آن، ممکن است به‌زودی تولیدکنندگان اسمارت‌‌فون‌ ها، نوآوری‌های جدیدی را در این زمینه به نمایش بگذارند. در جدیدترین این موارد، می‌شنویم که گوشی های هوشمند بدون پورت، به احتمال زیاد تا سال آینده به تولید انبوه رسیده و وارد بازار خواهند شد.

گوشی های هوشمند بدون پورت

به گزارش gizchina، ما پیش از این نیز، دستگاه هایی را دیده‌ایم که فاقد پورت شارژ هستند. اما تمامی این موارد تنها در حد نمونه های اولیه بوده و تجربه غم‌ انگیز Meizu Zero نشان داد که کاربران هنوز آماده چنین فناوری نوینی نیستند. با این وجود، همگی اینها، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که تولیدکنندگان به طور جدی در فکر عرضه تلفن های هوشمند بدون پورت هستند. و طبق گفته شیائومی، سال آینده نسخه های تجاری گوشی های هوشمند بدون درگاه شارژ ارائه خواهد شد.

این شرکت معتقد است که کمبود چنین دستگاه هایی در بازار به هیچ وجه نتیجه بی‌توجهی به این فناوری از سوی کاربران نیست. دلیل آن نیز، اینست که فناوری شارژ بی‌سیم هنوز کامل نشده و در مراحل اولیه تحقیق و توسعه خود قرار دارد به طوری که خود شرکت چینی نیز، از نرخ سرعت در پیشرفت آن شکایت دارد، بنابراین کاربران فعلی، کماکان شارژ دستگاه های خود به طور سنتی و بوسیله سیم را ترجیح می دهند. همچنین نباید این واقعیت را از یاد برد که هنوز مکان های عمومی کمی وجود دارد که بتوان گوشی خود را از طریق بی‌سیم شارژ کرده و نیازی نباشد تا پد شارژر را همیشه اوقات با خود همراه داشته باشید.

کانسپت گوشی های هوشمند بدون پورت در آینده

کانسپت گوشی های هوشمند بدون پورت در آینده

اما با پیشرفت‌های جدید صورت گرفته در فناوری شارژ بی‌سیم، تولیدکنندگان در ارائه دستگاه هایی که از این تکنولوژي پشتیبانی می کنند، تمایل بیشتری نشان می دهند و شیائومی نیز به‌عنوان شرکت پیشرو در این فناوری، اعلام می‌کند که در آینده وسایلی که تنها به صورت بی‌سیم شارژ می شوند، متداول‌ تر خواهند شد.

معرفی دستگاه های جدید شیائومی که از UWB پشتیبانی می‌کنند

به تازگی، Digital Chat Station، اطلاعاتی درباره محصولات جدید شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده است که نشان می‌دهد وزارت صنعت و اطلاع رسانی چین، گوشی هوشمند و تبلت پیشرفته جدید این شرکت چینی را تأیید کرده است.

طبق اسناد منتشر شده، این تلفن هوشمند گواهینامه RF را پشت سر گذاشته و به ماژول UWB مجهز خواهد شد. این فناوری برای اولین بار در آیفون 11 و گلکسی نوت 20 مورد استفاده قرار گرفت؛ و در حال حاضر در دستگاه های شاخص قرار دارد. این تکنولوژي امکان انتقال داده‌ها بدون همپوشانی سیگنال‌ها را فراهم کرده که نتیجه آن سرعت داده بالا با مصرف کم انرژی خواهد بود.

علاوه بر این، Ultra-Wideband در اکوسیستم اینترنت اشیا نیز کاربرد دارد؛ به طوری‌که برای ردیابی دقیق‌تر موقعیت اشیا توسط ردیاب‌های هوشمند مانند ایرتگ اپل و اسمارت‌ تگ سامسونگ استفاده می شود. تاکنون تعداد کمی از گوشی های هوشمند مجهز به UWB در بازار وجود دارد. شاید همراه با محصولات جدید در شرف معرفی، شیائومی از ردیاب هوشمند خاص خود نیز، رونمایی کند.

شارژر سیمی ٢٠٠ واتی شیائومی و شارژر بی سیم ١٢٠ واتی این کمپانی رونمایی شدند

نظر شما راجع به فناوری جدید در دست توسعه که خروجی آن، گوشی های هوشمند بدون پورت خواهد بود، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

گفته بودم بالاتر رفتن سرعت شارژ دستگاه ها فقط یک هدف رو دنبال نمیکنه و بخشی از دلایل اینکار برمیگرده به آینده این صنعت…

Tanha122

ی سوال برام پیش اومده و اینه ک چجور باید اون موقع اطلاعات رو از رایانه شخصی بریزیم تو گوشی و برعکس

mobin7k

دوتا گوشی کنار هم بدون سیم چجوری اطلاعاتشون جابه جا میشه ؟
با وای فای

لپ تاپ 2016 من هم با نصب برنامه شیریت دقیقا همین کارو میکنه .

اپلی ها هم که چند وقته پارو فراتر گذاشتن و عملا صفحه گوشی رو روی سیستم میارن و همه کارا رو با موس میکنن .

فقط بحث استاندارد کردنش هست که شرکتا دنبالش هستن . احتمالا تو ویندوز11 این قابلیت ارایه بشه و زمینه برا راه افتادن گوشی اندرویدی بی سیم فراهم بشه .

Sarnevesht

یه کار هم میشه کرد. گوشی رو بزاری روی پد شارژ و اطلاعات از گوشی به پد منتقل بشه و پد رو با usb به رایانه متصل کرد

Mahdi

عاشق این گوشی بالای صفحه هستم می‌میکس ۲ اس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی