حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

iPhone 8 از شایعه تا واقعیت: بررسی ۱۰ کانسپت منتخب آیفون در سال ۲۰۱۷

بازار داغ شایعات و اخبار پیرامون محصولات آتی کمپانی اپل همچنان سنت دیرینه خود را حفظ کرده و این بار، شایعات پیرامون آیفون سال ۲۰۱۷ که احتمالاً نامی مشابه آیفون ۸ خواهد داشت، شکل‌گرفته‌اند. در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های احتمالی iPhone 8 را بررسی کرده و ۱۰ کانسپت منتخب این گوشی در سال ۲۰۱۷ را مرور خواهیم کرد. با ما در ترنجی همراه باشید.

همانند سالیان گذشته، با فاصله گرفتن از مراسم رونمایی آیفون ۷ و  ۷پلاس و نزدیک شدن به نسل بعدی آیفون‌های اپل، سیل عظیم طرح‌های پیشنهادی و کانسپت های آیفون ۲۰۱۷ جاری‌شده است. اگرچه تمامی این طرح‌ها و کانسپت ها نمی‌توانند به‌عنوان یک نتیجه‌گیری نهایی از طراحی آیفون‌های جدید در نظر گرفته شوند اما حس کنجکاوی و شور و شوق کاربران را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. اگر شما نیز همانند بسیاری از طرفداران پر و پا قرص اپل مشتاق ظهور ویژگی‌های جدید و خارق‌العاده‌ای در نسل آتی آیفون هستید در ادامه می‌توانید نگاهی کوتاه به برخی ویژگی‌ها و امکانات احتمالی iPhone 8 داشته باشید.

طراحی

iPhone 8

شایعات در مورد طراحی و ظاهر iPhone 8 به‌گونه‌ای پیش می‌رود که انتظارات کاربران را از طراحان اپل را دوچندان می‌کند. به عقیده کارشناسان، کمپانی اپل با عرضه آیفون ۷ بدون ایجاد تغییرات ظاهری در آن، اعتماد بسیاری از کاربران خود را از دست داده است. احتمالاً اپل در نظر دارد تا به مناسبت جشن ۱۰ سالگی آیفون، محصولی شگفت‌انگیز و خیره‌کننده را عرضه کرده تا به نحوی ناکامی‌های چند سال اخیر خود را جبران کند.

یکی از کارمندان بخش طراحی اپل در گزارشی اعلام کرد که این کمپانی در حال برنامه‌ریزی بر روی طرح ویژه‌ای از آیفون است. احتمالاً اپل در نظر دارد تا با به‌روزرسانی خط تولید آیفون، محصولی خارق‌العاده را در سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند. همان‌طور که گفته شد بر اساس بسیاری از اخبار و شایعات، احتمالاً نام محصول بعدی کمپانی اپل iPhone 8 خواهد بود.

صفحه‌نمایش Edge-To-Edge (لبه به لبه)

iPhone 8

iPhone 8

iPhone 8

iPhone 8

iPhone 8

iPhone 8

iPhone 8

iPhone 8

شایعاتی در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۷ به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد نمایشگر آن‌ها به‌صورت Edge-To-Edge (لبه به لبه) تولید خواهد شد. لبه به لبه شدن نمایشگر iPhone 8 این نکته را یادآوری می‌کند که احتمالاً دکمه Home و سنسور اثر انگشت (Touch ID) با صفحه‌نمایش یکپارچه خواهند شد.

دوربین و سنسور تشخیص اثر انگشت به‌صورت یکپارچه با صفحه‌نمایش

گفته می‌شود که سنسور تشخیص اثر انگشت اپل موسوم به Touch ID در نسل بعدی آیفون‌های این کمپانی به‌صورت یکپارچه با صفحه‌نمایش طراحی خواهد شد. احتمالاً سیستم تشخیص اثر انگشت به‌صورت خازنی عمل کرده تا بتواند با صفحه‌نمایش جدید iPhone 8 یکپارچه گردد. تلفیق Touch ID با نمایشگر آیفون این امکان را کاربران فراهم خواهد کرد که به‌صورت بهینه از این سنسور و حتی صفحه‌نمایش بهره ببرند چراکه حذف سنسور فیزیکی، فضا را برای طراحی یک نمایشگر فوق‌العاده باز خواهد کرد.

نمایشگر منحنی با تکنولوژی OLED

iPhone 8

iPhone 8

کمپانی Sharp یکی از اصلی‌ترین ارکان تولید نمایشگرهای آیفون است. گفته می‌شود فاکسکان (Foxconn) قصد دارد تا با ۲۰۰ میلیارد ین (Yen) در کمپانی شارپ سرمایه‌گذاری کرده تا تکنولوژی این شرکت برای تولید نمایشگرهای OLED و منحنی توسعه یابد. بر همین اساس احتمال مجهز شدن iPhone 8 به نمایشگر منحنی با تکنولوژی OLED بسیار زیاد است.

یکپارچگی دوربین جلو با صفحه‌نمایش

یکی دیگر سورپرایزهای احتمالی اپل در نسل بعدی محصولات خود احتمالاً یکپارچه شدن دوربین جلو با صفحه‌نمایش است. این موضوع جذابیتی دوچندان خواهد داشت چراکه تمام کاربران منتظر خواهند بود تا نحوه عملکرد شاتر (shooter) این دوربین را درحالی‌که با صفحه‌نمایش یکپارچه‌شده است، مشاهده کنند.

حسگر عنبیه چشم یا سنسور تشخیص چهره

گفته می‌شود آیفون‌های سال ۲۰۱۷ به حسگر عنبیه چشم (Iris Scanner) یا سنسور تشخیص چهره مجهز خواهند شد. حسگر عنبیه چشم به کاربران اجازه خواهد داد تا سطح امنیت دستگاه خود را ارتقا داده و بتوانند از طریق این حسگر تمامی پرداخت‌های امنیتی خود را انجام دهند. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که اپل تعداد انبوهی از حسگر عنبیه چشم را برای محصولات آتی خود در سال ۲۰۱۷ سفارش داده است.

شارژ بی‌سیم با محدوده پوشش گسترده

در حال حاضر بسیاری از اسمارت‌فون ها و پرچم‌داران اندرویدی از سیستم شارژ بی‌سیم (Wireless Charging) خود نهایت استفاده را برده و آن را به رخ همگان می‌کشند. اگرچه هنوز کمپانی اپل اقدام به استفاده از این تکنولوژی در محصولات خود نکرده است اما احتمالاً سال آینده با مجهز شدن iPhone 8 و سایر محصولات به این تکنولوژی، جلوه دیگری از شارژ بی‌سیم با محدوده پوشش بسیار وسیع نمایان خواهد شد.

کمپانی اپل در حال حاضر مشغول توسعه فناوری cutting-edge است. این تکنولوژی می‌تواند با قابلیت‌های جدید خود، محدوده پوشش شارژ بی‌سیم را گسترش داده تا تمامی گوشی‌های هوشمند و گجت ها بتوانند در دورترین نقاط از شارژ بی‌سیم استفاده کنند. شواهد نشان می‌دهد که اپل در حال چاره‌اندیشی برای عبور از موانع و مشکلات این تکنولوژی است. یکی از مشکلات اساسی در این فناوری از دست دادن انرژی لازم برای شارژ در فواصل طولانی است که احتمال اپل با تدابیر ویژه‌ای این مشکل را بهبود ببخشد.

عرضه iPhone 8 در ۳ مدل مختلف

اخیراً خبرهای جالبی در مورد نسل بعدی آیفون‌ها در فضای مجازی منتشرشده که نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد عرضه سه مدل آیفون در سال ۲۰۱۷ را دارد. بر اساس این شایعات، یکی از مدل‌های iPhone 8 دارای نمایشگر OLED بود و دو مدل دیگر از صفحه‌نمایش معمولی LCD بهره خواهند برد. گفته می‌شود ابعاد صفحه‌نمایش این آیفون‌ها نیز به ترتیب ۵، ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی خواهند بود.

قاب پشتی از جنس شیشه

اپل در نظر دارد تا در هر سه مدل iPhone 8 از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده کند. بهره‌گیری گوشی از یک قاب شیشه‌ای سبب شده تا قاب جانبی از جنس آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ باشد. گفته می‌شود هر سه مدل ۵، ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی از آیفون ۸ به‌صورت آزمایشی به قاب پشتی شیشه‌ای مجهز شوند.

پردازنده A11، سریع و قدرتمند

پردازنده A11 در نسل بعدی آیفون‌های اپل بسیار سریع‌تر و کارآمدتر خواهد بود. در حال حاضر چیپست A10 در آیفون ۷ دارای ۴۰ درصد بازدهی بیشتر نسبت به نسل پیشین خود است. این آمار و ارقام در مورد چیپست پردازشی A11 نیز صداق خواهد بود. احتمالاً iPhone 8 با بهره‌گیری از این پردازنده به یکی از سریع‌ترین اسمارت‌فون ها تاریخ گوشی‌های هوشمند مبدل خواهد شد!

نظر شما در مورد نسل بعدی آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۷ چیست؟ آیا اپل در سالگرد ۱۰ سالگی خود با عرضه محصولی خارق‌العاده، رضایت کاربران را جلب خواهد کرد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.igeeksblog.com/iphone-8-features/”]igeeksblog[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
tohid mohammadi

من اون صفحه نمایش تخت بدون حاشیه با ضخامت کم(فکر کنم پنجمین عکس میشه ، آبیه تم صفحه نمایشش) رو به کل این عکسا ترجیح میدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید