حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۲ بتا ۲ با ویژگی‌ های جدید برای گوشی‌ های پیکسل عرضه شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲، گوگل

گوگل اولین نسخه از بتای عمومی اندروید ۱۲ خود را ماه گذشته منتشر کرد و نسخه بتا ۲، هم اکنون در دسترس کاربران گوشی های پیکسل قرار گرفته است. این بروزرسانی برخی از ویژگی های جدید مرتبط با حریم خصوصی را به ارمغان می آورد که در زمان رویداد I/O، جزئیاتی از آن به همراه تاریخ انتشار این قابلیت، اعلام شده بود.

ویژگی های جدید اندروید ۱۲ بتا ۲

به گزارش gsmarena، افرادی که آخرین نسخه از این سیستم عامل را در بر روی گوشی گوگل Pixel 5 خود نصب کرده اند، اذعان می کنند که UI از نظر بصری بسیار بهتر شده است. اکنون کنتراست بیشتری در سرتاسر رابط کاربری وجود دارد. نوار تنظیم حجم صدا، اکنون جدیدتر شده که مانند گذشته تمسخرآمیز به نظر نمی‌ رسد. پیش بینی ما اینست که گوگل در طول دوره Beta Android 12، همچنان به اصلاح رابط کاربری خود ادامه دهد.

اندروید ۱۲ و پایان منو Share ثالث

تغییرات حریم خصوصی اندروید ۱۲

در اینجا تغییرات مربوط به حریم خصوصی است که در نسخه بتا ۲ اندروید ۱۲ اضافه شده است را با هم مرور می کنیم:

داشبورد حریم خصوصی، اکنون به‌ صورت یک صفحه نمای کلی است که در مسیر تنظیمات>حریم خصوصی قرار دارد. این به شما نشان می دهد که به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده اید و کدام برنامه ها آخرین بار، به آن اطلاعات دسترسی داشته اند. به عنوان مثال هر زمان که برنامه ای از شما درخواست موقعیت مکانی می کند، یک جدول زمانی را به شما نشان می دهد. این همانجاست که برنامه ها می توانند توضیح دهند که چرا به مجوزهای خاصی نیاز دارند.

تغییر وضعیت آیکون های رابط کاربری

تغییر در نحوه نمایش نوار حجم صدا

تغییر در نحوه نمایش نوار حجم صدا

گزینه های تغییر وضعیت اختصاصی میکروفون به شما امکان می دهد دسترسی نرم افزار به میکروفون یا دوربین را غیرفعال کنید. همچنین می توانید با استفاده از Quick Toggles نیز، این کار را انجام دهید. علاوه بر این، هنگامی که یک برنامه به صورت فعال، صدا یا تصویر شما را ضبط می کند، می توانید در نوار وضعیت حالات آن را مشاهده کنید(مشابه iOS اپل).

هر زمان که برنامه ای از کلیپ بورد شما اطلاعات را کپی یا پیست می کند، اکنون اعلان مربوط به آن ظاهر می شود. برخی از برنامه ها اطلاعات کپی شده شما را از قبل جای گذاری می کنند تا پیش بینی ورود اطلاعات به جستجو را داشته باشند؛ اما وقتی این ویژگی فعال شد، گوشی شما برنامه هایی را که بی دلیل داده های کلیپ بورد را اشغال می کنند، نشان می دهد. به عنوان مثال Google Chrome به محض باز کردن نوار جستجوی گوگل، آخرین مورد کپی شده شما را به امید اینکه به دنبال اطلاعات آن بوده و می خواهید متن آن را پیست کنید، جایگذاری می کند.

حالت جدید دسترسی به اتصالات اینترنت

حالت جدید دسترسی به اتصالات اینترنت اندروید ۱۲ بتا ۲

حالت جدید دسترسی به اتصالات اینترنت اندروید ۱۲ بتا ۲

یک پنل جدید مرتبط با وضعیت اتصال اینترنت شما، جایگزین کنترل های سنتی Wi-Fi می شود. با یک ضربه سریع، کلید “اینترنت” (که دیگر نام شبکه Wi-Fi که در حال حاضر به آن متصل شده اید، نمایش داده نمی شود) لیستی از اتصالات Wi-Fi موجود و نزدیک را نشان می دهد، از جمله گزینه های اتصال داده های تلفن همراه. با یک فشار طولانی صفحه تنظیمات جدید “اینترنت” که صفحه شبکه های تلفن همراه و Wi-Fi را به صورت ترکیبی نشان می دهد، باز می کند.

بعلاوه، اگر سرعت Wi-Fi شما کند بوده و ترجیح می دهید از نت همراه خود استفاده کنید، با ضربه زدن روی اتصال داده، Wi-Fi دستگاه قطع می شود و اتصال خودکار را به طور موقت غیرفعال می کند.

لیست دستگاه های دریافت کننده اندروید ۱۲ بتا ۲

نسخه دوم بتای اندروید ۱۲، از هم اکنون برای گوشی های Google Pixel 3 ،3 XL ،3a ،3a XL ،4 ،4 XL ،4a ،4a 5G و پیکسل ۵ عرضه شده است. سایر تولیدکنندگان شرکت کننده در Android 12 Beta شامل OnePlus ،Asus ،iQoo ،Oppo ،Realme ،TCL ،Tecno ،Xiaomi و ZTE می شوند.

روان شدن سیستم عامل اندروید،‌ پس از ۱۳ سال و به لطف اندروید ۱۲ صورت گرفته است

نظر شما راجع به اندروید ۱۲ بتا ۲ و ویژگی های جدید اضافه شده به آن مخصوصا قابلیت های جدید حفظ حریم خصوصی، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی