حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف تولید Pixel 4a 5G زودتر از آن چه که انتظار داشتیم رخ خواهد داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات، گوگل

گوگل پیکسل 4a 5G، اولین گوشی میان رده این کمپانی با پشتیبانی از فناوری 5G است. این گوشی، یکی از گوشی‌های جذاب گوگل بود. اما به نظر می‌رسد که توقف تولید Pixel 4a 5G، زودتر از آن چه که انتظار داشتیم به وقوع پیوسته باشد.

پیکسل 4a مدل ۵ جی

حدود ٩ ماه پیش و در اوایل مهر ماه، گوگل از گوشی میان رده جدید خود پرده برداشت. این دستگاه، Pixel 4a 5G نامیده شده بود. از مشخصات برجسته این دستگاه، می‌توان به استفاده از تراشه اسنپدراگون ٧۶۵ جی و دوربین اصلی دوگانه‌ قدرتمند اشاره کرد.

 

پیکسل 4a 5G رسماً معرفی شد

 

این دستگاه، فروش نسبتاً خوبی را هم تجربه کرد. اما به نظر می‌رسد تولید این دستگاه، زودتر از آن چه که انتظار می‌رفت متوقف شده باشد. به نقل از Phonearena، مشخص شده است که توقف تولید Pixel 4a 5G در آستانه انجام باشد. این موضوع، با نزدیک‌تر شدن به عرضه احتمالی Pixel 5a 5G رخ داده است. بنابراین، باید کم کم با این گوشی از بازار موبایل جهان خداحافظی کنیم.

توقف تولید Pixel 4a 5G

دلیل این موضوع، این است که موجودی Pixel 4a 5G رو به اتمام است. به طوری که این دستگاه، دیگر در فروشگاه‌های قراردادی انگلیس و ایالات متحده آمریکا قابل دسترسی نیست. مثلاً Pixel 4a 5G از فروشگاه‌هایی مانند BestBuy و آمازون ناپدید شده است! همچنین یکی دیگر از فروشگاه‌های فروش این دسته از محصولات، صراحتاً می‌گوید که تولید این محصول متوقف شده است. به همین صورت، پیکسل 4a مدل 5G دیگر موجود نخواهد شد.

توقف تولید Pixel 4a 5G

پیام متوقف شدن تولید Pixel 4a 5G در یک فروشگاه خارجی

اما به استثنای Verizon، برخی دیگر از فروشگاه‌ها این محصول را دارند. اما موجودی آن‌ها نیز رو به اتمام است. این دستگاه هوشمند، در فروشگاه اختصاصی گوگل نیز موجود است. اما این موجودی‌ها، به زودی به اتمام خواهند رسید. گرچه ناپدید شدن ناگهانی Pixel 4a 5G از فروشگاه‌های مختلف، دلیل مناسبی برای توقف تولید این دستگاه نیست. اما با این وجود، هم اکنون نزدیک به زمان رونمایی از جانشین Pixel 4a 5G هستیم. بنابراین، توقف تولید Pixel 4a 5G و عدم تأمین موجودی این محصول، می‌تواند نویدی برای رونمایی از Pixel 5a 5G باشد.

سال گذشته، از گزارشات گوگل مشخص بود که این کمپانی آمریکایی، امید چندانی به فروش بالای گوشی‌های هوشمند خود نداشته است. به همین دلیل، گوگل قصد داشت که فقط ٣ میلیون نسخه از Pixel 5، پیکسل 4a و پیکسل 4a نسخه ۵ جی تولید کند. این موضوع، به دلیل طاقت فرسا بودن Pixel 4a 5G نیست. چرا که این گوشی، یکی از دستگاه‌های 5G جذاب است.

مشخص نیست که گوگل با چه مشکلاتی مواجه است. اما گفته می‌شود که این کمپانی نیز تحت تأثیر بحران جهانی کبود تراشه قرار گرفته است. به همین دلیل، ممکن است که گوگل گوشی Pixel 5a را تنها در دو بازار و به صورت محدود عرضه کند. این موضوع، برای بسیاری از طرفداران گوگل خبر بدی است. برخی از افشاگران ادعا می‌کنند که Pixel 5a، شباهت‌های زیادی با Pixel 4a 5G دارد. تصمیم دقیق گوگل برای توقف تولید Pixel 4a 5G مشخص نیست. اما همان موضوع رونمایی از Pixel 5a، می‌تواند دلیل اصلی این امر باشد.

نظر شما در مورد Pixel 4a 5G چیست؟ آیا این دستگاه توانسته بود نظر شما را به خود جلب کند؟ از توقف تولید این دستگاه ناراحت هستید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️