حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا C01 Plus با برچسب قیمتی ٩٠ دلاری به طور بی سر و صدا رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | نوکیا

دیروز در مورد فروش ۵۵ میلیون عدد از دستگاه‌های نوکیا در سال ٢٠٢٠ نوشته بودیم. پس از آن، اشاره کرده بودیم که نوکیا قصد دارد تا به تنوع گوشی‌های خود بیافزاید. در همین راستا، جدیدترین گوشی نوکیا با نام نوکیا C01 Plus رونمایی شده است. این گوشی اقتصادی، به صورت بی سر و صدا و با قیمت مناسبی معرفی شده است.

مشخصات فنی نوکیا C01 Plus

در سال ۲٠١٩ میلادی، شاهد رونمایی از گوشی بسیار ارزان نوکیا با نام Nokia 1 Plus بودیم. این گوشی که اخیراً به روزرسانی اندروید ١١ را هم دریافت کرده بود، به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های نوکیا با برچسب قیمتی ١٠٠ دلاری روانه بازار شده بود.

 

نوکیا ۱ پلاس با اندروید ۹ گو و قیمت ۹۹ دلار رسما معرفی شد

 

اما هم اکنون نوبت به رونمایی از نسخه جدید گوشی‌های اقتصادی نوکیا رسیده است. این گوشی، نوکیا C01 Plus نام دارد. به همین ترتیب، قصد داریم تا بر اساس سایت رسمی نوکیا در روسیه، به مشخصات فنی این گوشی ارزان قیمت بپردازیم.

گوشی اقتصادی جدید نوکیا، دارای وزن ١۵٧ گرمی به همراه ضخامت ٩.٣ میلی متری خواهد بود. جنس بدنه این گوشی، از پلاستیک است. دو رنگ بندی مختلف برای Nokia C01 Plus در نظر گرفته شده است. نوکیا در گوشی اقتصادی جدید خود، از نمایشگر ۵.۴۵ اینچی با وضوح پنل +HD و نسبت تصویر ١٨:٩ بهره گرفته است. نوع این پنل، اعلام نشده است؛ اما احتمالاً از خانواده TFT است.

قاب پشتی Nokia C01 Plus

در بخش دوربین، انتظار خاصی از این گوشی نمی‌رود. دوربین اصلی، دارای تک سنسور ۵ مگاپیکسلی به همراه فلش LED است. دوربین سلفی تکی این گوشی نیز دارای همین وضوح است. در کمال تعجب، دوربین سلفی این گوشی نیز از فلش LED اختصاصی بهره مند شده است. در بخش سخت افزار اما مشخصات فنی مناسبی ارائه می‌شود. در کل، عملکرد این گوشی برای استفاده‌های روزانه، کفایت می‌کند.

نوکیا از تراشه توسعه یافته توسط یونیساک با نام SC9863A در گوشی نوکیا C01 Plus بهره گرفته است. این تراشه‌، دارای لیتوگرافی ٢٨ نانومتری و هسته‌های Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری ١.۶ گیگاهرتز است. پردازنده‌ مرکزی این تراشه‌، هشت هسته‌ای است. در کنار این تراشه‌، ١۶ گیگابایت حافظه داخلی و ١ گیگابایت حافظه رم به کار گرفته شده است. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا سقف ١٢٨ گیگابایت در این گوشی نیز فراهم شده است.

در خبری مسرت بخش، این گوشی دارای سیستم عامل اندروید ١١ نسخه Go به صورت پیش فرض است. بنابراین، انتظار می‌رود که حداقل شاهد انتشار دو آپدیت اساسی برای این دستگاه ارزان باشیم. در بخش ارتباطات، این دستگاه از اینترنت LTE و بلوتوث نسخه ۴.٢ استفاده می‌کند. متأسفانه درگاه شارژ این گوشی، درگاه منسوخ شده Mirco USB 2.0 می‌باشد.

ظرفیت باتری نوکیا C01 Plus، اعجاب آور نیست. در این گوشی، از یک باتری ٣,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. بازدهی طولانی مدت باتری این گوشی، دور از انتظار است. شارژر دستگاه اقتصادی نوکیا، توان ۵ واتی دارد. نکته عجیبی که در مورد این دستگاه وجود دارد، ذکر شدن کابل Type-C به عنوان یکی از محتویات جعبه دستگاه جدید نوکیا است. این در حالی است که درگاه Nokia C01 Plus، از نوع Mircro USB 2.0 است! در نهایت، خوشبختانه شاهد حضور جک ٣.۵ میلی متری هدفون در این گوشی هستیم. تمام این‌ها، مشخصات فنی این گوشی اقتصادی نوکیا بودند. اما در نهایت، قیمت Nokia C01 Plus در چه بازه‌ای قرار دارد؟

قیمت Nokia C01 Plus

همان طور که اشاره کردیم، این گوشی در یک نسخه ١۶/١ گیگابایتی ارائه شده است. دستگاه اقتصادی جدید نوکیا، در روسیه عرضه شده است. به همین ترتیب، نوکیا C01 پلاس برچسب قیمتی ۶,۴٩٠ روبلی (معادل ٩٠ دلار آمریکا) را با خود یدک می‌کشد.

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا ارزش خرید این دستگاه بالا است؟ نظر شما در مورد عملکرد نوکیا در بازار گوشی‌های رده پایین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️