حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش گوشی های نوکیا در سال ٢٠٢٠، از ۵۵ میلیون دستگاه نیز گذشته بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، نوکیا

نوکیا، یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید کننده گوشی‌های همراه است. محبوبیت جهانی این کمپانی، سبب شده بود تا برای مدت طولانی، نوکیا بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های همراه باشد. اما به نظر می‌رسد که فروش گوشی های نوکیا در سال ٢٠٢٠، از ۵۵ میلیون دستگاه نیز گذشته باشد.

میزان فروش گوشی های نوکیا در سال ٢٠٢٠ میلادی

نوکیا پس از بازگشت به عرصه تولید گوشی‌های هوشمند و استفاده از سیستم عامل اندروید، توانست بار دیگری شانس خود را امتحان کنید. این کمپانی، تا حدودی نیز در این امر موفق بود. مدل‌های جدید این کمپانی نیز مرتباً ارائه می‌شوند. به طور مثال، گوشی Nokia C20 Plus چند روز دیگر رونمایی خواهد شد.

 

تاریخ معرفی نوکیا C20 Plus رسما ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ اعلام شد : ارایه در چین

اما فارغ از تمام این موارد، می‌خواهیم نگاهی به آمار فروش نوکیا در سال گذشته میلادی داشته باشیم. بر اساس گزارشی از Realmicentral، اخیراً HMD گلوبال گزارش مالی خود را منتشر کرده است. بنابر این گزارشات رسمی، درآمد خالص این کمپانی تا حدود ٣٠ درصد کاهش را تجربه کرده است. در حالی که این کمپانی موفق شده بود تا درآمد ١.٧ میلیارد دلاری را در سال ٢٠١٩ میلادی کسب کند، این میزان در سال ٢٠٢٠ میلادی به ١.٢ میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

درآمد نوکیا از سال ٢٠١٧ تا سال ٢٠٢٠ میلادی (میلیارد دلار)

درآمد نوکیا از سال ٢٠١٧ تا سال ٢٠٢٠ میلادی (میلیارد دلار)

این میزان در سال ٢٠١٨ به اوج خود رسیده بود. HMD Global موفق شده بود در این سال، حدود ٢.۴ میلیارد یورو درآمد از آن خود کند. اما از آن زمان تا دو سال بعد، این میزان درآمد نصف شده است. در مقابل، HMD Global، یک استراتژی کاهش ضرر را در اقدامات خود اتخاد کرد. در همین راستا، ضرر عملیاتی در هر سال میلادی به شرح زیر است:

– ضرر عملیاتی در سال ٢٠١٨ میلادی: ١٨٨ میلیون یورو

– ضرر عملیاتی در سال ٢٠١٩ میلادی: ٢٩۵ میلیون یورو

– ضرر عملیاتی در سال ٢٠٢٠ میلادی: ۴٧ میلیون یورو

ضرر عملیاتی نوکیا از سال ٢٠١٧ تا سال ٢٠٢٠ میلادی (میلیارد دلار)

ضرر عملیاتی نوکیا از سال ٢٠١٧ تا سال ٢٠٢٠ میلادی (میلیارد دلار)

شایان ذکر است که طبق گزارشات، مدیرعامل کنونی HMD Global، اظهار داشته است که نوکیا از ماه ژوئن سال گذشته، سودآور بوده است. بر اساس داده‌های مؤسسه Counterpoint نیز نوکیا موفق شده بود از ماه ژانویه تا اوایل ماه مارس سال گذشته (حوالی دی تا اسفند) ١.٧ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند. از اواخر ماه اکتبر تا ماه دسامبر (حوالی آبان تا اوایل دی) حدود ٢.٨ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را بفروشد. این مقدار، ٣۵ درصد نسبت به بازه زمانی مذکور افزایش یافته است.

در همین رابطه، کمپانی HMD Global رسماً اعلام کرد که موفق شده است تا حدود ۵۵ میلیون دستگاه از گوشی‌های نوکیا را به مشتریان تحویل بدهد. چندی پیش، نوکیا اعلام کرد که قصد دارد سری جدیدی را با ترکیب حروف و ارقام رونمایی کند. پس از آن، نوکیا از سری گوشی‌های جدید خود تحت سری‌های X و G و C رونمایی کرد. تمام این موضوعات، نشان می‌دهند که نوکیا قصد دارد تا با گسترش خط تولید و سری‌های گوشی هوشمند خود، فروش خود را بیش از پیش کند. به همین دلیل است که استراتژی‌های جدیدی را در رویکرد نوکیا و HMD Global شاهد هستیم.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا نوکیا شایسته مواجه شدن با استقبال بیشتر از سوی کاربران را دارد؟ کدام یک از سری گوشی‌های نوکیا را بیش‌تر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️