حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مولتی تسکینگ در iPadOS 15 پیشرفته‌‌تر از همیشه خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت، سیستم عامل، شایعات

اپل با برگزاری مراسم‌ WWDC 2021 خود که از امروز آغاز می‌شود، از محصولات نرم افزاری جدیدی رونمایی خواهد کرد. یکی از این محصولات، نسل جدید سیستم عامل تبلت‌های اپل، یعنی iPadOS 15 است. حال قصد داریم تا نگاهی به مولتی تسکینگ در iPadOS 15 داشته باشیم.

مولتی تسکینگ در iPadOS 15

اپل از مدتی پیش، سیستم عامل مخصوص آیپدهای خود را با نام iPadOS عرضه کرد. همچنین حدود ١ ماه پیش، به روزرسانی iPadOS 14.5 برای دستگاه‌های واجد شرایط عرضه شد. این به روزرسانی، بر پایه همان تغییرات iOS 14.5 بود.

 

آپدیت iPadOS 14.5 و WatchOS 7.4 از راه رسید

 

اما هم اکنون، خبر جدیدی از iPadOS 15 منتشر شده است. در گزارش جدید Phonearena، ذکر شده است که خبر جدیدی در مورد iPadOS 15 انتشار یافته است. این خبر، در مورد سیستم مولتی تسکینگ در این نسخه است. خوشبختانه، iPadOS یکی از سیستم عامل‌هایی است که به سیستم چند وظیفه‌ای یا همان مولتی تسکینگ، اهمیت زیادی می‌دهد. به همین دلیل، شاهد پیشرفت مولتی تسکینگ در iPadOS 15 هستیم. با این ویژگی، می‌توان در یک لحظه، با چند برنامه سر و کار داشت.

هم اکنون، سیستم مولتی تسکینگ iPadOS به نحوی است که دو برنامه در کنار یک دیگر قرار می‌گیرند و برنامه سوم، در بالای هر دوی آن‌ها واقع می‌شود. اما اخیراً، یک افشاگر با اشتراک گذاری کانسپت خود، خبر از بهبود سیستم مولتی تسکینگ در iPadOS 15 داده است. این سیستم، به شکلی شده است که هر کدام از برنامه‌ها، یک سوم از صفحه نمایش را اشغال می‌کنند. در ادامه، یکی از مشترکان این افشاگر گفت:

بله، شما می‌توانید یک اپ دیگر را در صفحه نمایش خود داشته باشید. اما به نظر می‌رسد که اپ‌ها، کوچک‌تر شده‌اند. بنابراین مطمئن هستید که این کوچک‌تر شدن، از کارایی سیستم مولتی تسکینگ جدید نمی‌کاهد؟

اما افشاگر مورد اشاره، در جواب این دنبال کننده گفت که سایز برنامه‌ها، به صورت دستی قابل تنظیم است. بنابراین، نگرانی از بابت اندازه برنامه‌های اجرا شده در صفحه وجود نخواهد داشت. اما به هر حال، وجود این قابلیت قطعی نیست. ممکن است اپل با رونمایی از iPadOS 15، همان سیستم چند وظیفه‌ای سابق خود را به کار بگیرد. اما به نظر می‌رسد که انجام تغییرات در این سیستم، یک امر نسبتاً ضروری باشد. چرا که سیستم چند وظیفه‌ای یا مولتی تسکینگ در تبلت‌ها، امری مهم است. به هر حال، باید منتظر تأیید رسمی اپل برای پیشرفت سیستم مولتی تسکینگ در iPadOS 15 باشیم.

سیستم مولتی تسکینگ در سیستم عامل iPadOS 15 با قابلیت تنظیم اندازه پنجره‌ها

سیستم مولتی تسکینگ در سیستم عامل iPadOS 15 با قابلیت تنظیم اندازه پنجره‌ها

علاوه بر این موضوع، اپل قصد دارد تا استفاده از ویجت‌ها را در iPadOS 15 بهبود ببخشد. بنابر شایعات اخیر، کاربران می‌توانند در نسخه جدید iPadOS، ویجت‌ها را در هر بخش از تبلت خود قرار دهند. میزان تعامل کاربران با ویجت‌ها نیز بیش از پیش خواهد بود.

مراسم WWDC 2021 اپل، از امشب آغاز خواهد شد. نظر شما در مورد این مراسم چیست؟ آیا اپل تغییرات جدیدی را در سیستم مولتی تسکینگ iPadOS 15 اعمال خواهد کرد؟ فکر می‌کنید که چه محصولاتی در مراسم امشب اپل معرفی شوند؟ بیشتر منتظر کدام یک از محصولات نرم افزاری اپل در این مراسم هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️