حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل بزودی امکان انصراف از رهگیری توسط برنامه ها را به شما می دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

با انتشار iOS 14.5، اپل گزینه انصراف از رهگیری توسط برنامه ها مربوط به تبلیغات آنها را ارائه داد، که برخی از شرکت ها مانند فیس بوک به طور کلی با آن مخالف بودند. با این حال، با وجود نگرانی فیس بوک و سایر شرکت ها، این اتفاق افتاده و به تجارت تبلیغاتی آنها آسیب جدی رسانده است. به تازگی اما، بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده که بیان می کند گوگل نیز ویژگی رهگیری توسط برنامه ها را برای گوشی های اندرویدی در نظر گرفته است.

اضافه شدن قابلیت انصراف از رهگیری توسط برنامه ها در اندروید دقیقا مشابه iOS اپل

با وجود شباهت کلی این قابلیت با نمونه اپل، روش گوگل در رابطه با چگونگی غیرفعال کردن رهگیری برنامه ها با این شرکت متفاوت است. در حالی که در آیفون و با دارا بودن سیستم عامل iOS 14.5 یا بالاتر، می توانید از دکمه “از برنامه بخواهید که ردیابی نکند” برای برنامه های خاص که نمی خواهید مکان هایی را که بصورت آنلاین بازدید می کنید ردیابی شوند، استفاده کنید؛ گوگل یک ضامن دارد که به شما امکان می دهد غیرفعال کردن رهگیری را به صورت کلی و برای همه برنامه ها در نظر بگیرید.

این یعنی شما برای هر برنامه منفرد پنجره ای مشاهده نخواهید کرد، همچنین نمی توانید بر روی برنامه های فردی کنترل داشته باشید، اما می توانید به طور کامل از همه ردیابی ها، برای همه برنامه های تلفن خود انصراف دهید.

رهگیری توسط برنامه گوگل

رهگیری توسط برنامه گوگل

نحوه انتشار این قابلیت

این گزینه به عنوان بخشی از بروزرسانی آینده سرویس های Google Play در اواخر سال 2021 ارائه می شود. قابلیت جدید در واقع شامل حذف شناسه تبلیغاتی برای کاربرانی است که انصراف داده اند، بنابراین تبلیغ کنندگان نمی توانند از آن برای ارسال تبلیغات شخصی شما استفاده کنند.

پیش از این، گزارش شده بود که گوگل به دلیل نتایجی که می تواند برای تجارت تبلیغات خود به همراه داشته باشد، در ارائه این ویژگی به تلفن های اندروید مردد است. با این حال، به نظر می رسد اکنون این شرکت تصمیم گرفته است تا از الگوی اپل پیروی کند.

در اواخر سال جاری، تغییرات جدید با بروزرسانی سرویس های گوگل پلی به صورت فازهایی ارائه می شود و دستگاه های اندروید ۱۲ که از سرویس های گوگل نیز پشتیبانی می کنند، می توانند در اوایل سال 2022 از آن بهره مند شوند.

ویژگی جدید شفافیت رهگیری برنامه ها در iOS 14.5 اپل، به نفع گوگل تمام می شود!

نظر شما راجع به ارائه ویژگی انصراف از رهگیری توسط برنامه در سیستم عامل اندروید گوگل چیست؟ درصورت انتشار این قابلیت، آیا نسبت به فعال سازی آن اقدام خواهد کرد؟ اگر کاربر آیفون هستید و همچنین گوشی خود را به نسخه ۱۴.۵ iOS ارتقا داده اید نیز، آیا این ویژگی را فعال کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی