حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رهگیری فعالیت خدمات گوگل کاربر اکنون سخت تر از گذشته شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲، شبکه و امنیت، گوگل

تعجب برانگیز نیست که کمپانی گوگل، تعاملات شما را با دستگاه ها و خدمات گوگل پیگیری می کند. با رفتن به صفحه فعالیت من (myactivity.google.com) می توانید تمامی تحرکاتی را که این شرکت در مورد شما رهگیری می کند، بررسی کنید. صفحه فعالیت من برنامه هایی که امروز بازدید کرده اید را ردیابی کرده و حتی مکان هایی را که به عنوان مثال در Google Maps مشاهده کرده اید، می داند. اما این داده هایی نیست که خواسته باشید در اختیار همگان قرار گیرد؛ بنابراین شرکت ساکن مانتین ویو به تازگی اعلام کرده است که یک لایه امنیتی بیشتر را به عنوان محافظت از رهگیری فعالیت خدمات گوگل، اضافه کرده است.

سخت تر شدن رهگیری فعالیت خدمات گوگل توسط جاسوسان اینترنتی

به گزارش phonearena، با کلیک بر روی سایت بالا و ضربه زدن روی پیوند آبی، به بخش “مدیریت تأیید اعتبار من” می روید؛ سپس دو گزینه خواهید دید، یکی برای تأیید اضافی جهت مشاهده ورودی های حساب من و دیگری که به تأیید اضافی نیاز ندارد.

گوگل در این زمینه اذعان می کند:

“اگر تأیید صحت اضافی را روشن کنید، گوگل پیش از آنکه بتوانید سابقه کامل خود را در فعالیت من مشاهده یا حذف کنید، اول اطمینان حاصل می کند که این خود شما هستید که وارد این بخش شده اید. این می تواند به شما کمک کند سابقه خودتان را در دستگاه های مشترک، ایمن تر نگه دارید. این تنظیمات فقط برای فعالیت من اعمال می شود. سابقه شما ممکن است هنوز هم در سایر محصولات گوگل ظاهر شود.”

رهگیری فعالیت خدمات گوگل

رهگیری فعالیت خدمات گوگل

اگر شما و شخص دیگری از یک سیستم استفاده کنید، یا اگر بر روی گوشی هوشمند و یا تبلت خود، قفل می گذارید، ویژگی تأیید اضافی، مفید است. با این وجود هنوز هم نیاز به استفاده از ورود به سیستم حساب گوگل شما وجود دارد و با استفاده از رمز ورود اضافی، از داده های شما محافظت نمی شود. اگر می خواهید گوگل از نگه داشتن سابقه حسابتان جلوگیری کند، به Activity Controls رفته و تاریخچه دقیق ذخیره شده را حذف کنید.

همچنین می توانید برای جلوگیری از جمع آوری سابقه گوگل توسط این شرکت، برخی از تنظیمات را تغییر دهید. همانطور که گوگل بیان می کند:

“فعالیت وب و برنامه شما شامل کارهایی است که در سرویس های گوگل انجام می دهید، مانند Maps ،Search و Play. همچنین می تواند شامل کار هایی باشد که در سایت ها، برنامه ها و دستگاه هایی که از خدمات گوگل به صورت صوتی و یا تصویر شما استفاده می شود نیز، باشد. از فعالیتی که شما ذخیره می کنید، برای تجربیات شخصی تر شما مانند جستجوهای سریعتر و توصیه های مفیدتر برای برنامه و محتوا استفاده می شود.”

به طور کلی، اینکه آیا جستجو های سریعتر و توصیه های مفیدتر به شما اجازه می دهند تا گوگل به سابقه فعالیت شما دسترسی داشته باشد، به خود شما بستگی دارد.

پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل خیلی راحت تر و سریع تر شده است

نظرتان راجع به سیاست جدید گوگل در محدود کردن رهگیری فعالیت خدمات این شرکت توسط خود شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی