حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل شناسایی سیمکارت iOS 14.7 در بتای دوم این نسخه گزارش شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، مشکلات

اپل اخیراً نسخه پایدار iOS 14.6 را برای آیفون‌های خود منتشر کرد. در این نسخه، شاهد اضافه شدن پشتیبانی از Apple Card Family بودیم. اما هم اکنون، با ارائه بتای دوم نسخه جديد iOS، شاهد بروز مشکلات جدیدی هستیم. گزارشات، حاکی از این هستند که مشکل شناسایی سیمکارت iOS 14.7 در بتای دوم آن شناسایی شده است.

آی او اس نسخه ١۴.٧

مدتی پیش بود که اپل شروع به انتشار iOS 14.7 برای توسعه دهندگان کرد. به تازگی بتای دوم این نسخه نیز برای توسعه دهندگان منتشر شده است. در همین راستا، این بتا به صورت عمومی منتشر نشده است و مشکلات آن برای عموم رخ نداده است. اما در بتای توسعه دهندگان، شاهد بروز مشکل شناسایی سیمکارت iOS 14.7 بتا هستیم. گزارشات مربوط به این مسئله، از سوی Gizchina ارائه شده‌اند.

مشکل شناسایی سیمکارت iOS 14.7 در بتای دوم توسعه دهندگان

انتشار بتای توسعه دهندگان iOS 14.7، چند روز پس از عرضه نسخه ١۴.۶ و پیش از برگزاری مراسم WWDC 2021 اپل صورت گرفته است. همان طور که احتمالاً مستحضر هستید، اپل قصد دارد تا از محصولات نرم افزاری مختلفی، از جمله iOS 15 در این مراسم پرده بردارد. مطمئناً پس از رونمایی این نسخه، بتای آن نیز منتشر خواهد شد؛ البته ابتدا برای توسعه دهندگان!

 

سیستم عامل iOS 15 و هر آنچه که از آن انتظار داریم + دریافت کنندگان

 

اما در بحث اصلی، به مشکل مربوط به بتای دوم iOS 14.7 برای توسعه دهندگان می‌رسیم. یکی از نکات این مشکل، این است که توسط شما قابل حل نیست! گفته می‌شود که دریافت کنندگان بتای دوم توسعه دهندگان iOS 14.7، در آیفون‌های خود با مشکل شناسایی سیمکارت مواجه شده‌اند. توجه داشته باشید که این مورد، برای تمام توسعه دهندگان رخ نداده است. اما در هر صورت، شاهد وقوع نسبتاً گسترده آن هستیم. به طوری که بسیاری از این توسعه دهندگان، گزارش عدم شناسایی سیمکارت در آیفون‌های خود را به اپل ارسال کرده‌اند.

همان طور که مشخص است، این مشکل کاملاً جدی است. با عدم شناسایی سیمکارت، استفاده از اینترنت یا تماس گیری غیرممکن است. با دریافت تماس‌های ورودی نیز آیفون‌های مجهز به این نسخه نمی‌توانند آن را شناسایی کنند. در ادامه، جزئیات این مشکل نشان می‌دهد که تنها آیفون‌های مجهز به سیمکارت‌های نوع eSIM با این مشکل مواجه هستند. اگر نمی‌دانید eSIM چیست، باید بگوییم که eSIM در واقع همان سیمکارت است، با این تفاوت که وجود فیزیکی ندارد و به صورت مجازی است. به همین ترتیب، با استفاده از این قابلیت بسیاری از آیفون‌ها می‌توانند همزمان از دو سیمکارت بهره مند شوند. قابلیت مورد اشاره، توسط آیفون‌های ٢٠١٨ یا جدیدتر پشتیبانی می‌شود. اما به هر حال، در صورتی که نیازی به سیم‌کارت دوم ندارید، eSIM عملاً برای شما بی کاربرد است.

مشکل شناسایی سیمکارت در بتای دوم توسعه دهندگان iOS 14.7

مشکل شناسایی سیمکارت در بتای دوم توسعه دهندگان iOS 14.7

مشکل بزرگی که در این موضوع وجود دارد، این است که شما نمی‌توانید آن را درست کنید. بسیاری از توسعه دهندگانی که با این مشکل مواجه شده بودند، سعی در حل این موضوع داشتند. اما ظاهراً هیچ چیزی به جز عرضه بتای سوم با رفع این باگ، نمی‌تواند راه چاره باشد. بنابراین، باید منتظر اقدام عملی اپل در حل این مسئله باشیم. البته ممکن است راه حلی برای این موضوع وجود داشته باشد. این راه حل، به این ترتیب است که با خروج از این پروژه، به احتمال زیاد می‌توان مشکل شناسایی سیمکارت را حل کرد. اما دیگر نمی‌توان جزوی از بتای iOS 14.7 بود.

به هر حال، فکر نمی‌کنیم که این نسخه برای کاربران عادی عرضه شود. چرا که iOS 15 در راه است و پیش از آن، بتاهای جذاب‌تری برای کاربران عرضه خواهند شد. اما برای آن دسته از توسعه دهندگان یا کاربرانی که با مشکل شناسایی سیمکارت iOS 14.7 بتا روبه‌رو هستند، صبوری برای دانلود بتای سوم این نسخه را توصیه می‌کنیم. این مشکلات، برای اولین بار رخ نداده‌اند. معمولاً نسخه‌های میان نسل، مشکلاتی را با خود به همراه دارند که عمومی هم نیستند. با این وجود، تعدادی از کاربران درگیر مشکلات مذکور می‌شوند. اگر به یاد داشته باشید، سری قبل در مورد مشکل مصرف باتری در نسخه ١۴.۶ سیستم عامل iOS صحبت کرده بودیم.

 

مشکل مصرف باتری iOS 14.6 به همراه مشکل داغی گزارش شده است

 

نظر شما در مورد این مشکل چیست؟ به نظر شما شرکت در پروژه بتای سیستم عامل iOS منطقی است؟ آیفون شما از کدام نسخه iOS استفاده می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️