حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iOS 15 و هر آنچه که از آن انتظار داریم + دریافت کنندگان

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، شایعات

سیستم عامل iOS 15 در راه است. این سیستم عامل، یکی از نسل‌های مورد انتظار این سیستم عامل محبوب است. اپل هر ساله نسخه جدیدی از سیستم عامل iOS را به صورت رسمی معرفی می‌کند. اما این بار، فاصله چندانی با رونمایی رسمی از iOS 15 نداریم. به همین ترتیب، قصد داریم تا نگاهی به احتمالات و شایعات مربوط به iOS 15 بیاندازیم.

سیستم عامل iOS 15

اپل مدتی پیش، نسخه ١۴.۵ سیستم عامل اختصاصی خود برای آیفون‌ها را برای دستگاه‌های واجد شرایط عرضه کرد. این نسخه، دارای امکانات جدیدی برای تشخیص چهره با ماسک و دیگر تغییرات کلیدی بود.

 

آپدیت iOS 14.5 برای آیفون 6S و مدل‌های بعد از آن ارائه شد

 

اما کم کم نوبت به رونمایی از iOS 15 می‌رسد. به گزارش Phonearena، هم اکنون چندین روز تا برگزاری مراسم WWDC 2021 اپل فاصله داریم. همان طور که قبلاً شرح داده بودیم، این مراسم از تاریخ ٧ ژوئن ٢٠٢١ (١٧ خرداد ١۴٠٠) آغاز خواهد شد. مانند سنت همیشگی اپل، انتظار می‌رود که در همین مراسم، بسیاری از قابلیت‌های کلیدی iOS 15 ذکر بشوند. اما با انتشار اولین بتای توسعه دهندگان iOS 15، ویژگی‌های دیگری نیز پدیدار خواهند شد. این بتا، احتمالاً در همان روز رونمایی از نسخه جدید iOS قابل دسترسی خواهد بود.

 

زمان بندی WWDC به صورت جهانی مشخص شد: احتمال معرفی مک بوک پرو جدید

 

اما دقیقاً انتظارات ما از سیستم عامل iOS 15 چیست؟ با توجه به تغییرات کلیدی و قابل توجه iOS 14، مانند اضافه شدن ویجت‌ها به صفحه اصلی، توقع نداریم که اپل تغییر قابل توجهی را در این بخش انجام دهد. اما این موضوع، به معنای این نیست که اشتیاقی برای معرفی نسخه جدید iOS نداشته باشید. چرا که شایعات بسیار زیادی در مورد iOS 15 وجود دارند که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تاریخ انتشار رسمی iOS 15

همان طور که گفتیم، به احتمال فراوان اپل در روز ٧ ژوئن یا همان ١٧ خرداد از سیستم عامل iOS 15 به صورت رسمی رونمایی می‌کند. اولین نسخه بتای توسعه دهندگان هم در همان روز عرضه می‌شود. اما تاریخ انتشار نهایی و رسمی این سیستم عامل برای عموم کاربران، در حوالی ماه سپتامبر (شهریور-مهر) خواهد بود.

اپل با برگزاری رویداد WWDC 2021 خود به صورت آنلاین، به عبارتی “بینشی منحصر به فرد در مورد آینده سیستم عامل‌های مختلف اپل، از جمله iOS را ارائه می‌دهد.” گذشته از این موضوع، این نسخه بتا اجازه می‌دهد تا توسعه دهندگان برنامه‌های خود را هر چه زودتر با سیستم عامل iOS 15 تطبیق دهند. زمان عرضه رسمی اولین گوشی با این سیستم عامل، قطعاً در سری آیفون ١٣ به وقوع خواهد پیوست.

تغییرات احتمالی در iOS 15

سیستم عامل iOS 15، از چند تغییر کلیدی احتمالی بهره مند خواهد بود. در ادامه، بیشتر در مورد جزئیات این تغییرات احتمالی صحبت خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این موارد، قطعی نیستند.

 

سیستم عامل iOS 15 با پشتیبانی از Touch ID و کنترل سنتر جدید معرفی می شود

 

شخصی سازی برنامه‌های پیش فرض

اپل با اجازه دادن در ایجاد تغییرات بیشتر در برنامه‌های پیش فرض به کاربران، می‌تواند راه‌های بیشتری را برای شخصی سازی iOS 15 برای آن‌ها باز کند. اپل پیش‌تر با اجازه دادن به ایجاد تغییرات در سافاری یا برنامه پیام رسانی، توانست قابلیت شخصی سازی بیشتری را در iOS 14 ایجاد کند. در بتای جدید این سیستم عامل نیز می‌توانید پلتفرم پیش فرض موزیک خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما توانایی جایگزین کردن اسپاتیفای را با Apple Music دارید. بنابراین، اپل احتمالاً در iOS 15 شخصی سازی‌های بیشتری را به ارمغان بیاورد.

تعامل ویجت‌ها

در iOS 14، شاهد معرفی ویجت‌ها بودیم که تغییرات کلیدی بودند. اما هماهنگی این ویجت‌ها با یکدیگر، به اندازه سیستم عامل اندروید نبود. اما اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که این سیستم عامل، ویجت‌های در تعامل را در خود خواهد داشت. تغییر صدا از طریق ویجت و تغییر سایزهای بیشتر در ویجت‌ها، مورد انتظار هستند. در کل، باید گفت که iOS 15 در بخش ویجت‌ها نیز متمرکز خواهد بود.

باز طراحی تنظیمات

منوی تنظیمات iOS، یک بخش مهم و شناخته شده از این سیستم عامل است. این بخش، تمام تنظیماتی که قصد ایجاد تغییر در آن‌ها را دارید، در خود جای داده است. اما سال‌هاست که طراحی این منو، عادی شده است. اضافه شدن قابلیت‌های جدید و عدم تغییر در ظاهر آن، سبب کاهش جذابیت محیط بصری شده است. باز طراحی این منو و جذاب‌تر شدن آن، می‌تواند یک اتفاق ویژه در این نسخه از iOS باشد.

قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن و قفل صفحه‌ای با ظاهر جدید

یکی از شایعات بزرگ در مورد سری آیفون ١٣، این است که گوشی‌های این سری، از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می‌کنند. حتی آن دسته از گوشی‌های مجهز به پنل LTPO OLED، می‌توانند در این حالت، رفرش ریت را به ١ هرتز کاهش دهند تا شاهد کم‌تر شدن مصرف انرژی باشیم. صفحه نمایش همیشه روشن، مطمئناً وارد آیفون‌هایی با نمایشگر IPS LCD نخواهد شد. اما احتمالاً این ویژگی، به گوشی‌هایی با نمایشگر OLED اضافه خواهد شد. اما ظاهراً تغییری که در سیستم عامل iOS 15 به تمام آیفون‌های واجد شرایط می‌آید، قفل صفحه باز طراحی شده است. این قفل صفحه، ظاهر و امکانات جدیدی را ارائه خواهد داد. اما به یک بخش بسیار مهم می‌رسیم.

دستگاه‌های دریافت کننده iOS 15

دستگاه‌های دریافت کننده iOS 15

معمولاً در نسل‌های جدید iOS، پشتیبانی از چند آیفون قدیمی‌تر متوقف می‌شود. اما به صورت استثنائی، شاهد وقوع این رخداد در سیستم عامل iOS 13 نبودیم. در نسخه ١۴، تمامی دریافت کنندگان iOS 13 نیز حضور داشتند. اما دیگر شاهد تکرار این موضوع نخواهیم بود. به همین ترتیب، در این نسخه شاهد اتمام پشتیبانی از آخرین آیفون‌های مجهز به جک هدفون خواهیم بود. بنابراین، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس و نسل اول iPhone SE، در لیست دریافت کنندگان iOS 15 حضور نخواهند داشت. این موضوع، به دلیل پشتیبانی سیستم عامل iOS 15 از گوشی‌های مجهز به تراشه Apple A10 و جدیدتر از آن، رخ خواهد داد. در هر صورت، این لیست، شامل گروه احتمالی دریافت کنندگان iOS 15 است:

– آیفون ١٢ پرو مکس

– آیفون ١٢ پرو

– آیفون ١٢

– آیفون ١٢ مینی

– آیفون ١١ پرو مکس

– آیفون ١١ پرو

– آیفون ١١

– آیفون XS

– آیفون XS Max

– آیفون XR

– آیفون ١٠

– آیفون ٨ پلاس

– آیفون ۸

– آیفون ٧ پلاس

– آیفون ٧

– آیفون SE 2020

– آیپاد تاچ نسل هفتم

امنیت سیستم عامل iOS 15

در بتای جدید نسخه جدید iOS، شاهد قابلیتی بودیم که با استفاده از سرورهای سوم شخص و به نوعی یک پروکسی، شما از شر تبلیغات اضافی در زمان وب گردی و اتصال به اینترنت خلاص می‌شدید. ما احتمالاً در iOS 15، شاهد گسترده‌تر شدن این قابلیت و ویژگی‌های مشابه آن خواهیم بود.

دیگر تغییرات در iOS 15

یک شایعه قوی در مورد برنامه پیام رسان اپل، از امکان تبدیل شدن این اپلیکیشن به شبکه اجتماعی مشابه واتس اپ خبر می‌دهد. یک شایعه دیگر، می‌گوید که شما می‌توانید iOS 15، تعیین کنید که طرف مقابل شما با چه اعلانی پیام شما را دریافت کند. قابلیتی مشابه آنچه که در تلگرام نیز دیده بودیم.

سیستم عامل iOS 15

در کل، نظر شما در مورد iOS 15 چیست؟ آیا این سیستم عامل برای دستگاه شما منتشر می‌شود؟ شما چه انتظاری از iOS 15 دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️