حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم بیشتر هواوی توسط امریکا با ممنوعیت سرمایه گذاری در این شرکت و ۵۹ شرکت دیگر

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

گویا دولت بایدن یا ترامپ ندارد، مسلما سیاست کلی امریکا جلوگیری حداکثری از رشد چین است. پس از تحریم هواوی برای جلوگیری از همکاری شرکت های امرکایی در کنار عدم اجازه استفاده از فناوری های امریکا حالا به نظر می رسد که باید فشار حداکثری را اعمال کند. تحریم بیشتر هواوی توسط امریکا با ممنوعیت سرمایه گذاری در این شرکت و ۵۹ شرکت دیگر اعمال می شود.

تحریم بیشتر هواوی توسط امریکا

دولت بایدن دستورالعملی را صادر کرده است كه نهادهای آمریكایی از سرمایه گذاری در شركتهای چینی مرتبط با ارتش یا بخشهای نظارتی چین (ادعای امریکا) منع شده اند.

رویترز گزارش داد که این لیست جدید ۵۹ شرکت چینی را شامل می شود. وزارت خزانه داری این لیست را اجرا کرده و آن را به صورت “Rolling basis” به روز می کند.

شرکت های بزرگ فناوری چینی در لیست ممنوعیت سرمایه گذاری جدید شامل هواوی، ریخته گری نیمه هادی چینی SMIC و شرکت نظارت تصویری Hikvision هستند. سایر شرکت های موجود در این لیست شامل شرکت های دفاعی چینی هستند.

تقابل امریکا با چین

تقابل امریکا با چین

بایدن در این دستور گفت:

“به نظر من استفاده از فن آوری نظارت چینی در خارج از PRC (جمهوری خلق چین) و توسعه یا استفاده از فن آوری نظارت چینی برای تسهیل سرکوب یا نقض جدی حقوق بشر، تهدید غیرمعمول و بزرگی است.”

یک مقام ارشد به رویترز گفت که در ماه های آینده شرکت های بیشتری می توانند به لیست تحریم سرمایه گذاری اضافه شوند.

زمان اجرای تحریم جدید امریکا علیه هواوی

این دستور می گوید که این ممنوعیت از ۲ اوت (۱۱ مرداد ۱۴۰۰) به اجرا در خواهد آمد. سرمایه گذاران آمریکایی ۳۶۵ روز (۱ سال) از تاریخ این لیست یا لیست های آینده فرصت دارند سهام خود از شرکت های ممنوعه را واگذار کنند.

پیش از این، با تحریم شیائومی این شرکت هم در این لیست منع سرمایه گذاری بود. با این حال، سازنده گوشی های هوشمند پس از پیروزی در دادخواست علیه دولت ایالات متحده، این ممنوعیت را لغو کرد.

لغو تحریم شیائومی توسط امریکا

ما مطمئن نیستیم که تحریم جدید چه تاثیری در تجارت جهانی گوشی های هوشمند هوآوی دارد. با این حال، مطمئنا خبر خوبی برای شرکتی نیست که هنوز در لیست تحریم ایالات متحده است. در همین حال، تحلیلگران بر این باورند که شرکت های نیمه هادی مانند SMIC ممکن است تحت تأثیر حمایت دولت چین قرار نگیرند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تحریم بیشتر هواوی توسط امریکا به جاست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

لعنت به امریکا☹️

Sarnevesht

انگار آدمایی که آمریکا و سیاست های کثیفش رو دوس دارن کم نیستن.. واقعا متاسفم براتون.
منفی رو بکوب

Mahdi

نمیتونه جمع کنه خودشو قشنگ معلومه عقب افتاده از چین هر چند من از هردوتاش متنفرم

Str

قضاوتی نمیکنم که هواوی واقعا با ارتش چین در ارتباطه یا نه
ولی چیزی که برام جالبه رفتار عجیبه یه عده ست
که وقتی خبر میاد ارتش آمریکا از مایکروسافت هولو لنز خریده برای مایکروسافت دست میزنن
ولی وقتی شایعه ارتباط هواوی با ارتش چین منتشر میشه به کل چین و مردمش (و نه فقط هواوی)
لع.نت میفرستن

ali.reza.9821

من نمیدونم امریکا چه اصراری داره هواوی رو از پا در بیاره! انصافا بهترین شرکت تکنولوژی موبایل چین همین هواوی هست، گوشی هاش خیلی باکیفیت و عالی بودن و امیدوارم سیستم عامل هارمونی ش خوب باشه و بتونه همه گیر بشه و رقیب اندروید بشه که دوباره به سهم بازار موبایل برگرده . واقعا حیفه که هواوی از بین بره و به ضرر مصرف کننده ها هم هست. شیائومی یک دهم هواوی هم کیفیت و کارایی نداره

david2arc

آمریکا هم یروزی حالش خوی میشه و میفهمه عقب افتادگی اقتصادی و سیاسی رو نمیشه با حربه تحریم، جبران کرد. امیدوارم دیر متوجه نشه، هرچند همین الانم دیر شده

ali karimi

سلام، بقول این دوستمون لعنت به تو آمریکا، اخه به این شرکتهای که توساخت گوشی، لبتاپ و….. هستن اخه چیکار داری، ای بایدن انشاله توهم مثل نرامپ بری دیگه یرنگردی بعدشم گوربه گور بشی، فقط میخوان چین رو از دور خارج کنن هرچندکه از چینذهم زیاد خوشمون نمیاد، ولی دیگه نه در این حد که، خب همون شرکتها ووارگانهایی نظامیشو تحریم کن چیکار داری به این شرکتها، هرچند که این تحریمها چین و هواوی و هرشرکت دیگه ایرو مجبور میکنه که واسه بقای خودش خود کفا بشه، هواوی هم بلهذیه چندسالی ممکنه اینطوری اذیت بشه ولی میبینین یکدفعه بازم با قدرت میاد ولی ایندفعه خودش خود کفا میشه تو ساخت چیپست و چیزهای دیگه، هرچه قدر این شرکتها کمتر بشن رقابت تو بازارهم کمتر میشه، قیمتها میره بالاتر و قطعات بی کیفیت میشن، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)