حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید تراشه ۴ نانومتری TSMC زودتر از زمانبندی این شرکت آغاز خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها

کمپانی مطرح تایوانی تولیدکننده تراشه، TSMC، به تازگی از جدیدترین نوآوری های خود با نام های N5A ،N6RF و 3DFabric رونمایی کرده است. همچنین اطلاعات داخلی هیجان انگیزتری به گوش رسیده که بیان می کند تولید تراشه ۴ نانومتری این شرکت زودتر از موعد مقرر آغاز شده و توسعه فناوری 3 نانومتری نیز، طبق زمانبندی و به موقع پیش می رود.

تولید زودتر از موعد تراشه ۴ نانومتری TSMC

به گزارش gsmarena، تولید آزمایشی فرایند ۴ نانومتری تراشه، قرار است از سه ماهه سوم سال جاری آغاز شود، که به مقدار یک چهارم سال، زودتر از زمانبندی این شرکت می باشد که پیش تر اعلام شده بود. این در حالیست که روند تولید انبوه تراشه 3 نانومتری نیز، احتمالاً در سال 2022 آماده خواهد شد.

اکنون براساس اخبار رسمی TSMC، این غول تراشه سازی در مورد جدیدترین فناوری N5A خود که مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری می باشد، اطلاعاتی را بیان کرده است. هدف آنها از توسعه این تکنولوژي، ارائه راه حل کارآمدتر و قدرتمندتر برای صنعت خودروسازی جهت تأمین انرژی ویژگی های هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن کابین خودرو است. فرآیند N5A تمام استانداردهای کیفیت و الزامات اطمینان AEC-Q100 درجه 2 برای تولید خودرو را برآورده کرده و انتظار می رود در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار گیرد.

تولید تراشه ۴ نانومتری

تولید تراشه ۴ نانومتری

N6RF اما، بیشتر درمورد عملکرد اتصالات 5G و Wi-FI 6/6e بکار می رود. ترانزیستورهای N6RF که 16 نانومتری نیز هستند، عملکردی 16 درصد بیشتر از فناوری RF فعلی را ارائه می دهند. همچنین کارایی آنها در مقایسه با 5G RF در هر دو باند 6GHz و mmWave بهبود یافته است.

و سرانجام 3DFabric را داریم که در زمینه های مختلف مربوط به فناوری سه بعدی کاربرد دارد. این فناوری، در اصل امکان ایجاد راه حل های بیشتر برای تولید تراشه ها و حافظه های با پهنای باند بالا را فراهم می کند. به طور خاص، راه حل به اصطلاح InFO_B، برای ارائه پردازنده های قدرتمند و در عین حال جمع و جور در یک بسته کوچک و برای استفاده در گوشی های همراه، توسط قرار دادن DRAM در آنها، توسعه یافته است.

تولید تراشه ۱ نانومتری توسط TSMC تایوانی در آینده نه چندان دور

دیدگاه شما چیست؟ به نظر شما شرکت TSMC می تواند تراشه های ۴ نانومتری خود را پیش از زمانبدی اعلام شده قبلی خود، تولید کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی