حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میزان درآمد سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند بی رقیب است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون، سامسونگ

سامسونگ و اپل، به ترتیب دو برتر پر فروش بازار گوشی‌های هوشمند هستند. این دو کمپانی، طرفداران بسیار زیادی دارند و گروهی از این طرفداران، خریدار گوشی‌های هوشمند پرچمدار و رده بالای این دو کمپانی هستند. به همین صورت است که میزان درآمد سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند، بیشتر از برند‌های دیگر است. به طوری که این دو برند، در رده پرچمداران رقیبی در بخش میزان درآمد ندارند. در ادامه، وارد جزئیات این موضوع خواهیم شد.

اپل و سامسونگ، دو رقیب سرسخت

اگر به یاد داشته باشید، چندی پیش در مورد شکست خوردن سامسونگ در میزان فروش گوشی‌های هوشمند 5G نوشته بودیم. این کمپانی، مقام خود را به اپل واگذار کرده بود. به همین ترتیب، اپل توانست با گوشی‌های سری آیفون ١٢، رتبه اول این جدول را از آن خود کند. در جدول محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند نیز شاهد وجود برخی از گوشی‌های سری آیفون ١٢ بودیم. اپل، یکی از مدعیان اصلی این بازار است.

 

پرفروش ترین گوشی ها در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی: سری آیفون ١٢ در صدر!

 

اما سامسونگ نیز در نوع خودش فروش بسیار زیادی دارد. در بین دستگاه‌های اندرویدی، سامسونگ با فروش گسترده سری Galaxy S21، توانست سهم و درآمد خود را در بازار فروش گوشی‌های هوشمند افزایش دهد. حال، بر اساس گزارشی از Gizchina، میزان درآمد سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند، به طرز قابل توجهی زیاد است. به گونه‌ای که این دو کمپانی، رقیبی ندارند.

میزان درآمد سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند و بی رقیبی آن‌ها

به نقل از مؤسسه Strategy Analytics، میزان درآمد از فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال جاری میلادی، بیش از ١٠٠ میلیون دلار بوده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٣٧ درصد بیشتر است. اما دو بازیگر اصلی این بخش، اپل و سامسونگ هستند. در بحث میزان درآمد، اپل با داشتن ۴۶ درصد از سهم بازار، بی رقیب و پیشرو است. در ادامه، سامسونگ رتبه دوم را با سهم ١٩ درصدی تصاحب کرده است. به همین منوال، سامسونگ بیشترین درآمد را در بین کمپانی‌های اندرویدی داشته است.

با جمع کردن سهم این دو شرکت، به رقم شگفت انگیز و تعجب آور ۶۵ درصدی می‌رسیم. بله، اپل و سامسونگ، به تنها ۶۵ درصد از درآمد فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال جاری را از آن خود کرده‌اند! ویوو با شکست دادن هواوی، ٨ درصد از این سهم را کسب کرده است. اوپو و شیائومی نیز هر کدام سهم ٧ درصدی خود را ثبت کرده‌اند. در نهایت، هواوی با داشتن تنها ٣ درصد از درآمد کل بازار، در بین برندهای مطرح بازار گوشی‌های هوشمند ایستاده است. ١٠ درصد باقی مانده از این میزان، مربوط به دیگر کمپانی‌ها است.

این مؤسسه، در ادامه اظهار داشته است که ٢۵ درصد از سهم کل درآمد بازار گوشی‌های هوشمند، متعلق به گوشی‌های رده بالا و پرچمدار است. این مقدار، مربوط به همان بازه زمانی، یعنی فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی است. این آمار، برای گوشی‌هایی با برچسب قیمتی بیش از ٩٠٠ دلار آمریکا محاسبه شده است. اپل و سامسونگ، تقریباً بر این بخش حاکم هستند و رقیبی ندارند. البته که بیشتر گوشی‌های پر فروش اپل، در همین بازه قیمتی قرار دارند و جای تعجبی نیست. اما سامسونگ توانسته است با استراتژی فشرده خود، به چنین فروشی دست بیابد. ویوو در بازه قیمتی ۴٠٠ تا ۴٩٩ دلار آمریکا، فاتح رتبه اول است. اوپو نیز بیشترین درآمد را در بازه قیمتی بین ١٩١ تا ٢٩٩ دلار آمریکا دارد.

توضیحات بیشتر در مورد میزان درآمد سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند

آقای David Kerr، معاون ارشد رئیس مجموعه Strategy Analytics، گفته است:

دسته گوشی‌های پرچمدار و رده بالا، توسط دو کمپانی اپل و سامسونگ تصاحب شده است. این دو برند، نام تجاری موفقی را ارائه می‌کنند. با وجود این سهم زیاد از میزان درآمد، تنها ٢۵ میلیون نسخه گوشی با قیمت بیش از ٩٠٠ دلار آمریکا توسط کمپانی‌ها در سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی فروخته شده است. میزانی که در برابر دیگر رده‌ها، ناچیز به نظر می‌رسد.

در کل، سامسونگ و اپل با فروش گوشی‌های خود، ۶۵ درصد از سهم درآمد کلی بازار گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه اول سال جاری میلادی از آن خود کرده‌اند. از همین میزان، ٢۵ درصد درآمد کل بازار، مربوط به گوشی‌های رده بالا و پرچمدار است. به همین صورت است که در میزان درآمد، اپل و سامسونگ رقیبی ندارند.

میزان درآمد سامسونگ و اپل

نظر شما در مورد میزان درآمد سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا سامسونگ و اپل می‌توانند سهم خود را بیشتر هم بکنند؟ احتمال می‌دهید که برندهای چینی جای سامسونگ و اپل را در این بخش بگیرند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

بایدم همینطور باشه… وقتی اپل گوشی ای که 450 دلار بیشتر هزینه ساختش نیست رو میده 1200 دلار قطعا درآمدش هم بالا خواهد بود

صدرا مخملی

ببینید درسته این حرف شما و اینکه سامسونگ و اپل سود بسیاری از هر گوشی میبرند اما این رو هم بدونید که به غیر از ساخت هزینه های دیگه ای هم وجود داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️