حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف تولید موبایل ال جی از امروز و تغییر کاربری خط تولید به تولید لوازم خانگی

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ال‌جی

نزدیک به ۲ ماه پیش بود که برای شما در ترنجی نوشتیم ال جی رسما از بازار موبایل خداحافظی کرد. این خداحافظی خود مراحلی دارد. امروز شاهد توقف تولید موبایل ال جی و تغییر کاربری خط تولید به تولید لوازم خانگی هستیم.

توقف تولید موبایل ال جی

پس از این که ال جی رسما خروج خود از تجارت موبایل را تأیید کرد برای خاتمه کارها، به مقداری زمان نیاز داشت. طبق گزارشاتی که از کره منتشر می شود، امروز آخرین روز تولید گوشی ها و تبلت های ال جی است.

این شرکت تا مدتی به پشتیبانی از دستگاه های موجود ادامه خواهد داد. مدل های برتر سه سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت می کنند، برای جزئیات بیشتر می توانید نقشه راه آپدیت اندروید ۱۱ ال جی را بررسی کنید.

نقشه راه آپدیت اندروید ۱۱ ال جی رسما منتشر شد

برخی از مدل ها (از جمله تلفن های سری Q) اندروید ۱۲ را دریافت می کنند و انتظار می رود جدیدترین مدل های پریمیوم تر به اندروید ۱۳ هم برسند. کاربران می توانند خدمات پس از فروش را از تاریخ ساخت دستگاه به مدت ۴ سال دریافت کنند.

کارخانه LG Electronics در ویتنام که بیشتر تلفن های ال جی در آن ساخته می شوند به خط تولید لوازم خانگی تبدیل می شود. ال جی قبلا بخشی از ظرفیت تولید خود در آنجا را به تولید لوازم خانگی اختصاص داده بود. این راهی برای اشتغال کارگران کارخانه های تولید تلفن های هوشمند است. کارگران باقیمانده از خطوط تلفن تا پایان ماه ژوئیه تعیین تکلیف می شوند.

این کارخانه در هایپ هونگ در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و علاوه بر تولید موبایل به تولید تلویزیون و لوازم خانگی نیز مشغول بود. همچنین، شرکت های LG Innotek و LG Display در اینجا ماژول ها و نمایشگرهای دوربین را تولید می کنند. می توانید

خط تولید ال جی

خط تولید ال جی

این یک تغییر محتاطانه است. نشریه کره ای Korea Herald اوایل امروز گزارش داد که ال جی الکترونیکس در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی با فروش بالای ۶.۳ میلیارد دلار در چارک دوم است. ال جی در چارک اول بالاتر از رقیب اصلی خود یعنی Whirlpool قرار گرفت و هنوز هم در دومین چارک سال بالاتر از آن قرار دارد. تحلیلگران انتظار دارند که در بقیه سال باقی بماند.

در همین حال نماینده کره اپل، سعی دارد با داشتن یک برنامه تعویض، صاحبان فعلی ال جی را به سمت خود جلب کند. این برنامه شامل پرداخت معادل ۱۳۵ دلار یارانه برای خرید یک آیفون ۱۲ یا ۱۲ مینی جدید در ازا ارایه یک موبایل 4G یا 5G ال جی که حداقل یک ماه استفاده شده باشد، می شود.

به عنوان نوعی خداحافظی نهایی، ال جی قرار بود تعداد محدودی از گوشی های LG Velvet 2 Pro (حدود ۳۰۰۰ دستگاه) را به کارمندان بفروشد، اما این کار طبق برنامه پیش نرفت. دلیل این مسئله را “ازدحام” عنوان کرده اند.

نظر شما چیست؟ با موبایل های ال جی یا تبلت های این برند خاطره دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

حیف شد، یکی از غول‌های دنیای موبایل حذف شد😢
امیدوارم این داستان برای سونی تکرار نشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)