حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید نمایشگر آیفون ۱۳ توسط سامسونگ و ال جی آغاز شده است

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، شایعات، نمایشگر

سامسونگ و ال جی تولید نمایشگر های OLED را برای سری آیفون ۱۳ پیش رو آغاز کرده اند. مانند سال گذشته، شایعه شده است که مجموعه 2021 نیز از چهار مدل برخوردار خواهد بود: آیفون 13 مینی 5.4 اینچی، آیفون 13 6.1 اینچی ، آیفون 13 پرو 6.1 اینچی و آیفون 13 پرو مکس 6.7 اینچی.

تولید نمایشگر 120Hz ProMotion آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس توسط سامسونگ

به گزارش thelec،گفته می شود که سامسونگ در حال تولید پنل های OLED اکسید پلی کریستالی(LTPO) با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز برای آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس می باشد.

طبق این اطلاعات، اپل در ابتدا قصد داشته تا میزان رفرش ریت بالا را برای سری آیفون ۱۲ برنامه ریزی کند اما در نهایت تصمیم خود را عوض کرده است زیرا ظاهراً تصور بر آن بوده که یک صفحه نمایش 120 هرتزی بعلاوه پشتیبانی از اتصال 5G، باعث تخلیه سریع باتری خواهد شد. با واحدهای LTPO اما، این مسئله نگران کننده نخواهد بود.

تولید نمایشگر آیفون ۱۳

تولید نمایشگر آیفون ۱۳

سامسونگ از سال گذشته و در گوشی گلکسی Note 20 Ultra، از پنل های LTPO استفاده کرده است. سری گلکسی S21 نیز دارای نسخه کارآمدتری از این فناوری می باشد. تکنولوژي LTPO نمایشگر را قادر می سازد تا با توجه به نوع محتوایی که نمایش داده می شود، نرخ نوسازی خود را به صورت پویا تغییر دهد و این به بهینه سازی مصرف انرژی کمک می کند. به عنوان مثال، در هنگام نمایش یک تصویر ثابت، میزان نوسازی ممکن است به 10Hz کاهش یابد و در هنگام نمایش یک بازی، می تواند به 120Hz افزایش یابد.

در این گزارش ذکر شده است که، پنل OLED آیفون 13 پرو در مقایسه با مدل فعلی، تا 20 درصد در مصرف انرژي صرفه جویی خواهد کرد.

همچنین پنل LTPO، سرانجام نمایشگر همیشه روشن(AOD) را برای آیفون ها به ارمغان می آورد. انتظار می رود اپل روشی مشابه تولیدکنندگان اندرویدی داشته باشد. زمان و شارژ باتری همیشه قابل مشاهده خواهد بود و اعلان ها به طور موقت نمایش داده می شوند.

ال جی تامین کننده پنل های 60 هرتز برای آیفون 13 و آیفون 13 مینی خواهد بود

ظاهراً ال جی در حال کار بر روی سیلیکون های پلی کریستالی دمای پایین(LTPS) OLED برای آیفون 13 و آیفون 13 مینی است. انتظار نمی رود این مدل ها از رفرش ریت بالا پشتیبانی کنند و صفحه 60Hz مدل قبلی خود را حفظ خواهند کرد.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که تولید OLED برای سری آیفون 13 یک ماه زودتر از سال گذشته آغاز شده است، که نشانه عادی شدن اوضاع می باشد. محموله های سال گذشته آیفون 12 به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و اپل را مجبور کرد تا یک ماه عرضه آیفون ها را به تأخیر بیندازد. امسال احتمالاً این شرکت به برنامه عرضه ماه سپتامبر خود باز می گردد.

در کل پیش بینی می شود سامسونگ 80 میلیون واحد نمایشگر برای آیفون های جدید تولید کند و انتظار می رود ال جی 30 میلیون صفحه تولید کند. یک شایعه قبلی اشاره کرده بود که BOE نیز بخشی از زنجیره تامین آیفون 13 خواهد بود، اما در گزارش امروز هیچ اشاره ای به آن نشده است.

اپل تولید انبوه تراشه A15 Bionic سری آیفون ۱۳ را آغاز کرده است

نظر شما راجع به تولید نمایشگر سری آيفون ۱۳ اپل توسط سامسونگ و ال جی چیست؟ به نظر شما مطابق هر سال، نمایشگر های آیفون جدید لقب بهترین نمونه موجود را یدک خواهد کشید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه عجب ایفون می خواد ۱۲۰ هرتز بیاره
ایفون ۱۳ احساس میکنم از دوازده زشتره😑😑

به احتال قوی چینش دوربینو میگی آره یکم تو ذوق میزنه.

mohsenahmadi2694

لااقل برای آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی، ۹۰ هرتز بذاره

بازم اپل تو مدل پایه خساست به خرج داده😐🤦🏻‍♂️

@امیرحسین ملکی
آقای ملکی ببخشید نمایشگر LTPS چه فرق هایی نسبت به LTPO داره.؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی