حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل از مشکل محدودیت عملکرد حافظه رم رنج می برد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، تبلت

اپل با جدیدترین نسل آیپد پرو، حداکثر سخت افزار قابل استفاده در تبلت خود را رو کرده است، که شامل تراشه سریع M1 و حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم می باشد. با این حال، بزرگترین عامل محدود کننده این دستگاه، iPadOS است؛ چیزی که بسیاری از کارشناسان فناوری در بررسی های خود به آن اشاره کرده اند، زیرا این سیستم عامل ویژگی هایی را ارائه نمی کند که بتوان از حداکثر قدرت آیپد پرو ۲۰۲۱، بهره برد. بهترین مثال آن نیز Procreate می باشد؛ یکی از قدرتمندترین و شناخته شده ترین برنامه های تصویرگری دیجیتال که به تازگی محدودیت عملکرد آیپد پرو، در آن نمایان شده است.

محدودیت عملکرد حافظه رم در آیپد پرو ۲۰۲۱

همانطور که توسط چندین کاربر در فروم Procreate عنوان شده است، با وجود دارا بودن حداکثر 16 گیگابایت رم در مدل های 1 و 2 ترابایتی، آیپد پرو جدید در هنگام اجرای برنامه Procreate می تواند نهایتا از 5 گیگابایت رم استفاده کند. این چیزی است که یک کاربر به وضوح آن را ذکر کرده است:

“یک مشکل بزرگ با M1 iPad Pro وجود دارد. پس از انجام تست استرس و آزمایشات دیگر در ایپد جدید با 16 گیگابایت حافظه رم، مشخص شد که این برنامه می تواند فقط از 5 گیگابایت رم استفاده کند! اگر رم بیشتری را به آن اختصاص دهیم، این برنامه کرش می کند. این مقدار فقط 0.5 گیگابایت بیشتر از آیپد های قدیمی با 6 گیگابایت رم می باشد! من گمان می کنم در آیپد با 8 گیگابایت رم نیز، وضعیت به همین منوال باشد.”

محدودیت عملکرد آیپد پرو ۲۰۲۱

محدودیت عملکرد آیپد پرو ۲۰۲۱

کاربر دیگری اشاره کرد که پس از اجرای چندین آزمایش، متوجه شده که هر دو نسخه 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی رم آیپد پرو، ظرفیت استفاده از رم را دقیقاً در 5.1 گیگابایت، محدود می کنند. اگرچه این عدد برای مدل 8 گیگابایتی قابل قبول به نظر می رسد، اما در نسخه ۱۶ گیگابایتی، این به معنی استفاده از کمتر از یک سوم مقدار حافظه رم آن می باشد؛ که در نتیجه شما قادر به بهره وری از سخت افزاری که هزینه گزافی برای آن پرداخت کرده اید، نیستید.

محدودیت دسترسی به رم در iOS 14.6 و 14.7 نسخه بتا و روی آیپد پرو M1 تست شده است که در همه موارد، محدودیت حافظه ای که برنامه می تواند اختصاص دهد دقیقاً 5.1 گیگابایت بود. با انجام آزمایش های استرس (تخصیص رم به برنامه تا زمان کرش کردن آن) و با احضار کد “os_proc_available_memory ()”، این اعداد بدست آمده است.
این کد در قسمت documentry اپل می باشد:
os_proc_available_memory ()، “تعداد بایت های برنامه که ممکن است قبل از رسیدن به حد حافظه خود، اختصاص یابد” را برمی گرداند.

مصرف انرژی تراشه اپل M1 روی آیپد پرو ۲۰۲۱ حدود ۲۰ وات است: حدودا ۴ برابر اگزینوس ۲۱۰۰

نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کاربران خطای “پردازش این عکس، از توانایی های آیپد فراتر است” را دریافت کرده و مجبور شده اند که به دستگاه قدیمی تر خود مراجعه کنند. با این حال، به نظر می رسد Procreate با این موضوع کاملا آشنا بوده و آپدیتی را منتشر کرده است که در زمان نگارش این مقاله به صورت منطقه ای در حال انتشار می باشد.

مسئله اصلی این است که اگر مدل پایه iPad Pro جدید مجهز به M1 را داشته باشید، حداکثر تعداد لایه هایی که می توانید با آنها کار کنید، 115 می باشد، و حتی اگر مدل های سطح بالا را با 16 گیگابایت رم دریافت کنید، بالاترین تعداد لایه هایی که برنامه به شما امکان دسترسی می دهد، هنوز همان 115 است. بنابراین، شما اساساً هزینه یک نسخه سخت افزاری گران قیمت را پرداخت می کنید که توسط خود سیستم عامل غیرفعال شده است.

مشکلات نمایشگر mini-LED آیپد پرو در حال نمایان شدن است

نظر شما راجع به محدودیت عملکرد آیپد پرو ۲۰۲۱ با تراشه M1 در بهره وری از حداکثر مقدار حافظه رم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Str

احتمالا زیاد توی نسخه جدید iPad os حل بشه

به زودی اپل برای این مشکل هم آپدیت میده.
مشکلی نی.🙂

m.b

چی شده چندوقتیه به اپل گیر دادین؟ 🤔🤦‍♂️
یه مدت سامسونگ و شیائومی بود الان قراره تساوی برقرار شه… 😂

Mahdi

ویدیو مقایسه انتوتو آیپد پرو m1 و ای۱۴ و اسنپ ۸۸۸ رو دیدم ۱۰۲۰۰۰۰ امتیازش ، اسنپ ۸۸۸ هم ۸۲۰۰۰۰ و ای۱۴ هم ۶۲۰۰۰۰ ولی تو گیک‌بنچ دو برابر از اسنپ۸۸۸ بهتر بود و ای ۱۴ هم نزدیکای ۶۰ درصد از m1 بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی